Dag 63 Espalion- Golinhac 25 km - Reisverslag uit Golinhac, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 63 Espalion- Golinhac 25 km - Reisverslag uit Golinhac, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 63 Espalion- Golinhac 25 km

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

09 Juli 2014 | Frankrijk, Golinhac

Vrijdag Espalion- Colinhac 25 km

Als een blok geslapen, kon ook niet anders ik kon geen pap meer zeggen na zo'n dag. Uiteraard het eten de paar biertjes hebben ook geholpen. Lekker rozig knikkebollend je bed op zoeken. Wassen ontbijten spullen pakken. De dag begon goed voor ons. Nadat we de deur achter ons dicht trokken liepen we gelijk de markt op die die dag er was. Even verse waar meenemen voor de middag lunch. Tomaten, kaas, brood, abrikozen lekker hoor. Deze waren verdeeld over de rugzakken en weg waren we lopend langs de rivier de Lot. Na een kilometer of zes kwamen we langs de kapel van St. Pierre, heel bijzonder op de begane grond een gewone " kerk" in de toren die je moest bereiken via een stenen wenteltrap moest ik op verschillende plekken dwars op de stenen trap naar boven, zo smal was de toegang. En een lichtje, nee dat was er niet, op de tast naar boven. Eenmaal boven in de toren een ruimte die helemaal een kapel was en in een woord indrukwekkend. Een altaar waarop pelgrims hun wensen en verzoeken op papiertjes geschreven achterlaten. Ja en dan de weg vervolgend, een kuitenbijter van de buiten categorie. Uiteraard een uitgesleten rotspad niet super steil maar genoeg op je naar adem te laten snakken. Eenmaal boven uit hijgen en wat drinken. Door het landschap wandelend doe je zoveel indrukken op, dat het soms moeilijk is om ze onder woorden te brengen. Je ziet valleien, je loopt door tamme kastanje en beuken bossen, langs dorpjes (drie huizen )die de naam van een dorp niet mogen hebben. Rond elf uur in Estaing aan gekomen. Lekker koffie drinken met ze allen. Zo'n uurtje gezeten begon het tegen twaalven de lucht te betrekken en de eerste spetters te vallen. Gauw op pad naar Golinhac. Net buiten het plaatsje liep een pelgrim en kletste Engels tegen ons of dit de route was. Yes that is the route. Hij vroeg of hij mee mocht lopen en ja je loopt toch je eigen tempo. Al pratende bleek het een Nederlander te zijn. Dus van Engels over op je moers taal. De spetters ging over in onweer en de regen kwam met bakken uit de lucht. Ik ben niet zo gauw bang van onweer, maar nu wel! Blijven door lopen en de knallen van het onweer over je heen laten komen. Gelukkig na anderhalf uur een half open schuur. Daar schuilen en tevens wat eten. Een camping tafel die onder een afdakje stond in de schuur gezet. Een paar krakkemikkige stoelen die er stonden aan geschoven. Al met al konden we eten. Met al dat gedoe
Was ik mijn bril kwijt. Ik had hem ergens neergelegd en kon hem niet meer vinden. Niemand van zijn plaats af op de tast zoeken in het stof/ grond . Niet te vinden. Als een lampje ging er wat branden bij me. De zaklantaarn uit de rugzak bracht uit komst. Mijn bril lag voor de tafel in het stof/grond en gelukkig was er niemand op gaan staan. De Nederlander die vertelde van een ontsteking aan zijn voet is terug gegaan Naar Estaing daar er in Colinhac geen dokter en geen slaapplaats was. Hij had nog niks gereserveerd. Na het eten door de regen en onweer naar de gite in
Colinhac waar we drijfnat aankwamen. Van buiten van de regen en aan de binnenzijde van het zweten.

Grtjs Ollie

• 09 Juli 2014 - 12:46

Christa S:

Ha die Ron,

Goed je weer te lezen! Ga er zo dadelijk eens lekker voor zitten.
    Je schiet lekker op. Ik zou zeggen, hou de tour de France in de gaten. Misschien kom je ze nog tegen.
    He succes en tot mails.
    Christa

• 09 Juli 2014 - 12:57

Marianne Stalpers-stravers:

Hoi Ron,

Iedere dag kijk ik of weer nieuws is van je en gelukkig staat er weer genoeg leesvoer!
    Je geniet nog steeds en dat is geweldig om te lezen!
    Groetjes Marianne

• 09 Juli 2014 - 14:15

Ilse:

Hai Ron, Ach gelukkig je bent weer online, ik wilde vanavond naar Han toegaan om te vragen hoe het met je is, misschien had je zomaar nog de deur kunnen opendoen...maar gelukkig je zit nog lekker in "la douce France", zoveel bewondering voor je, dat je al zoveel hebt gelopen, Chapeau!
    Wij (paul & ik) gaan er zo even voor zitten om al je avonturen te lezen, we hebben heel wat in te halen. Heel benieuwd welke spannende mensen je nu weer ontmoet hebt, of zitten Günter & Anna
    nog steeds in het complot? Wordt voor jou ook nog sportieve weken, vanavond Oranje natuurlijk en zometeen de Tour, komen ze in beetje in de buurt Ron? dan ga je waarschijnlijk ook wel kijken? Hopelijk hebben jullie de komende weken goed weer zonder al te veel regen en onweer.
    Veel succes weer en hou de voetjes heel hè !! Un grand salut de Vijfhuizen

P.s Ik kwijl altijd helemaal weg als ik je over dat heerlijke eten hoor, je eet echt de mooie produits de région. krijg er altijd trek van!!

• 09 Juli 2014 - 14:52

Pi:

Hoi waarde broeder, goed je belevenissen weer te lezen. Was weer efkes geleden. Je bent dus weer in "de lucht"! Enne......bent een KEI.

• 09 Juli 2014 - 14:53

Pi:

Even het laatste regeltje goed doen!!!! JE BENT EEN KEI!

• 09 Juli 2014 - 15:47

Marjon Faas:

Hi Ron, blij weer iets van je te lezen. Het gaat super lees ik. Ben heel benieuwd waar je de Pyreneeën over zal gaan. We blijven je volgen. Bon courage....Martin en Marjon

• 09 Juli 2014 - 15:58

Jan:

Hoi Ron,
    Even snel je berichtjes gelezen en conclusie dat het van een leien dakje gaat. Het schiet al lekker op naar de volgende grens. Ga zo door.

groetjes Jan

• 09 Juli 2014 - 17:05

Bep,ernst,natasja:

hallo ron heel fijn om weer wat van
    je te horen .kijk je wel uit met al die keien.
    als ik het zo leest kan je ook wel naar het circus ha,ha.
    veel plezier met lopen . groetjes.

• 09 Juli 2014 - 17:29

Joke En Luuk:

Hallo ron, jee wat heb je weer veel beleefd onderweg zeg en wat een gezellige en lieve mensen heb je om je heen. Ik hoorde dat er soms ook nog voor je gekookt word en dat je dat dan ook voor de anderen doet !! Gezellie hoor !!
    Je zult wel denken hoe weet ze dat nou ?? Ik heb zondag je pakje afgegeven bij Hannah en die vertelde me dat. Het gaat goed met haar, ze ging heerlijk fietsen.
    Je gaat toch wel voetbal kijken vanavond als het kan hè. Lieve Ron doe voorzichtig want we willen je weer heelhuids in vijfhuizen terug. Dikke knuffel van ons !!