Dag 67 Figeac -Cajarc 30 km - Reisverslag uit Cajarc, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 67 Figeac -Cajarc 30 km - Reisverslag uit Cajarc, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 67 Figeac -Cajarc 30 km

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

11 Juli 2014 | Frankrijk, Cajarc

Dinsdag Figeac - Cajarc 30 km

In Figeac afscheid genomen van Daniëlle en Laurence beide op de trein naar een ander vakantie bestemming. Met ze drieën verder. De stad uit, eerst een stuk klimmen. Gevolgd door een stuk lopen door een industrie gebied van Figeac. Daarna door het open heuvel landschap over C wegen. Het is zo dicht bij de stad wel uitkijken daar de C wegen dan ook druk kunnen zijn. Links en rechts van ons donkere luchten en we verwachten dan ook regen. Echter de weergoden zijn ons gunstig gezind. In de verte zie je de regen naar beneden komen. Door de regen en de bewolking is het wel fris, gelukkig kan je je daar op kleden. Gedurende de dag liepen we over C Wegen, bospaden en rotspaden naar Cajarc. In Faycelles de broodnodige koffie stop. En in Grealou lunchen onder een oude Libanon ceder. Bij elke stop als we koffie drinken of lunchen. Gaan de schoenen en sokken uit. Lekker even luchten die boel. Met het lopen over de laatste rotspaden naar Cajarc heb ik toch een blessure aan de rechtervoet opgelopen. De voet is dik en zit het euvel onder de voet voor de hiel. Als er druk op komt doet het verrekte pijn. Met nog twee etappes van 25 en 30 km naar Cahor gaat dat niet lukken. Eerst maar een nacht je slapen en kijken hoe de voet dan is.

Grtjs Ollie