Dag 62 Saint-Chely-d'Aubrac -Espalion 26 km - Reisverslag uit Espalion, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 62 Saint-Chely-d'Aubrac -Espalion 26 km - Reisverslag uit Espalion, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 62 Saint-Chely-d'Aubrac -Espalion 26 km

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

09 Juli 2014 | Frankrijk, Espalion

Donderdag Saint-Chely-d'Aubrac - Espalion 26km

Uitgewoond, kan geen pap meer zeggen. Opvegen konden ze me. S'ochtends met goede moet vertrokken. We wisten dat het grootste gedeelte van de etappe bestond uit afdalen. En hoe! Ik had toch wel al wat afdalinkjes gemaakt die uit rotspaden bestonden. Maar dit sloeg alles. Over een lengte van ongeveer negen kilometer bestond het alleen maar uit rotspaden die up en down gingen. Keien groot en klein,schots en scheef en alles los. Wat een mazzel dat het droog was. De ellende is niet te overzien als het zou regenen. Ondanks dat was het een mooie tocht. Vlak bij Espalion kregen we ons toetje. We liepen op een stuk C weg die we links moesten verlaten een steenslag pad op. Doorlopend over dat pad zagen op gegeven moment ons toetje. Een pad werkelijk dat over een lengte van honderd meter. Steil om hoog ging. Het leidde je naar het beeld van de Virgin die over Espalion kijkt. Op dat punt aangekomen kijk je over heel Espalion heen wat in de diepte ligt. Je ziet de rivier de Lot onder je kronkelen, de oude gebouwen in het centrum, prachtig. Dan naar beneden een smal rotspad tussen buxes struiken door, beneden aangekomen een kerk waar de route langs loopt bezocht. Een gids gaf tekst en uitleg over de kerk die uit zandsteen is opgebouwd. Hierna zijn we snel naar ons onderkomen gelopen wat dicht langs de rivier en de oude gebouwen lag.
Heerlijk douchen uitrusten en dan de stad in een terrasje pakken.

Grtjs Ollie.