Dag 68 Cajarc - bus naar Cahor - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 68 Cajarc - bus naar Cahor - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 68 Cajarc - bus naar Cahor

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

11 Juli 2014 | Frankrijk, Cahors

Woensdag Cajarc - bus naar Cahor

Bij het opstaan was het gewoon kltn voet is dik en er viel niet mee te wandelen. Wat te doen? Eerst maar mijn wandelmaatjes op de hoogte brengen dat ik niet kan wandelen. Dan de gite bellen of ik vandaag al terecht kan. En als laatste uit zoeken waar de bus stopt naar Cahor. De wandelaars die in de gite zitten vinden het allemaal naar voor me dat ik geblesseerd ben. Dat is toch wel een troost. Het net een familie, je steunt elkaar. Uitgezocht waar de bus stopt en afscheid genomen van mijn wandelmaatjes. Om half tien in de bus gestapt en vijftig kilometer verder in Cahor centraal station uitgestapt. Helaas was de gite aan de andere kant van de stad en was het een opgave om er te komen. Geen taxi te bekenen ook geen taxistandplaats of zo. Je zou die toch wel verwachten bij een treinstation. Nog een tijdje staan wachten misschien komt er een taxi voorbij, maar helaas er zat niks anders op om te lopen. Rustig aan en op mijn voorvoet gelopen. In de gite naar een dokter gevraagd en Serge de gite beheerder heeft de dokter gebeld en het geval uit gelegd. Ik kon er om vier uur terecht en was vlak bij de gite. De dokter uitleg gegeven in Engels, steenkool Frans en de translate app van de smartphone.
Trekken drukken draaien aan de voet en vragen waar het pijn deed. Om zeker te zijn dat ik geen scheurtje of een gebroken bot heb op gelopen heeft hij röntgenfoto's laten maken. Gelukkig voor mij geen scheur en geen gebroken botjes. Rust houden met die voet, geen grote stappen maken dan moet het weer goed komen. Aan Serge gevraagd of ik langer kon blijven, geen probleem. Nu ik dit op pen is het ondertussen vrijdag en de voet is weer normaal maar nog wel gevoelig.
Diagnose Ollie: voet overbelast en verkeerd op een kei getrapt met het afdalen. De donderdag en vandaag even in Cahor geweest een mooie stad maar Figeac is mooier.
Morgen zaterdag ga ik weer op pad naar Lascabanas 22 km verder. Rustig aan breekt het lijntje niet.

Grtjs Ollie

  • 11 Juli 2014 - 20:48

    Pi:

    Dat is grote pech gehad. Hou dat lijntje vooral goed in de gaten en neem onderweg je time out. Goed voor het pootje.
    Enne....... weer hele mooie en leuke foto's.

  • 11 Juli 2014 - 20:48

    Pi:

    Dat is grote pech gehad. Hou dat lijntje vooral goed in de gaten en neem onderweg je time out. Goed voor het pootje.
    Enne....... weer hele mooie en leuke foto's.

  • 11 Juli 2014 - 20:48

    Pi:

    Dat is grote pech gehad. Hou dat lijntje vooral goed in de gaten en neem onderweg je time out. Goed voor het pootje.
    Enne....... weer hele mooie en leuke foto's.

  • 11 Juli 2014 - 20:48

    Pi:

    Dat is grote pech gehad. Hou dat lijntje vooral goed in de gaten en neem onderweg je time out. Goed voor het pootje.
    Enne....... weer hele mooie en leuke foto's.

  • 11 Juli 2014 - 21:02

    Corné:

    Kop op Ron. De laatste loodjes. Je houdt het vol. Een genot om je te volgen.
    Gr.

    Corné

  • 12 Juli 2014 - 08:04

    Iwan:

    Wat een domme pech, blij dat het er wat beter uitziet. Ik zou maar lekker op een terrasje gaan zitten en even genieten. Rustig aan doen de eerste paar dagen dan knapt het lijntje niet.

  • 12 Juli 2014 - 13:02

    Albert:

    Hallo Ron,
    Kreeg van de weely ladies (zoals jij ze noemt,geloof ik) je blog door. Super dat je al zo opschiet.
    Zagen elkaar voor het laatst in Vezelay. Toen was ik aardig uitgeput, maar ook weer snel hersteld. Ik ben doorgegaan tot Nevers, en daarna samen met mijn vrouw Mieke tot Cluis gelopen. Ben nu bijna 2 weken terug in NL. Het was erg wennen.
    Volgend jaar pak ik de route weer op.
    Las dat je nu een blessure hebt. Jou een beetje kennende zet je je daar wel weer overheen. Ik wens je veel courage en succes en ik vond het zeer leuk enkele dagen met je gepelgrimeerd te hebben.
    Het allerbeste en een buen camino.
    Albert

  • 12 Juli 2014 - 15:50

    Pi:

    "Lachu" !!!!!!! Er schijnt iets mis gegaan te zijn met mijn reactie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  • 12 Juli 2014 - 16:30

    Christa S:

    Hoi Ron,
    Fijn dat het weer wat beter gaat met de voetjes.
    Ga vanavond even naar de kerk in Lascabanes.
    Om 18.00 uur, vóór de mis, is er een voetwassing voor de pelgrims in de kerk.
    De priester daar, Jean-Jacques Kerveillant, is een voormalig pelgrim.
    Misschien helpt het.
    Heb even op de loopkaart gekeken. Het schijnt dat je nog 1000 km te gaan hebt.
    Dus iedere dag nu 20 km en je bent er op 31 augustus.
    Een race tegen de klok! Ik heb respect voor je.
    Hou je haaks, en voorzichtig zijn met je voeten. Met name bij het afdalen.
    Groetjes Christa

  • 14 Juli 2014 - 11:50

    C&C:

    Nou Ron wat een ellende nou weer. Het hoort natuurlijk bij zo'n tocht maar kan me voorstellen dat op zo'n moment de moed wat in de wandelschoenen zakt. Als ik de stemming peil, komt het allemaal weer op zijn pootjes terecht. We blijven je volgen en wensen je weer heel veel goeds, moed, stokbrood met lekkers een wijntje voor de goede bloedsomloop toe en dan komt het met jou weer helemaal goed !!
    Dikke knuffel uit het hoge noorden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 671
Totaal aantal bezoekers 48001

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: