Dag 64 Colinhac- Conques 26 km - Reisverslag uit Conques, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 64 Colinhac- Conques 26 km - Reisverslag uit Conques, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 64 Colinhac- Conques 26 km

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

10 Juli 2014 | Frankrijk, Conques

Zaterdag Colinhac - Conques 26 km

Een mooie dag en ik verheug me erop om Conques te zien. Na het ontbijt de spullen gepakt en op pad. Gelukkig droog wel bewolkt met een mager zonnetje.
Eerst nog even omhoog, gelukkig geen rotspad daar heb ik wel mijn buik vol van. Dan afdalend richting Espeyrac zo'n negen kilometer verder. Over bospaden met af en toe een rotspad en kleine C wegen bereikte we Espeyrac. Tijd voor koffie! De koffie is zo'n beetje het lijfdrankje op de tocht geworden. Meestal na een kilometer of zes vinden we dat het tijd wordt voor koffie. Dan roepen we tegen elkaar, ruik jij al koffie! En als we zo'n plaatsje binnen schuifelen gaan we op zoek naar het eerste beste café -bar. Soms hebben we pech en is er niks te krijgen en moeten we naar het volgende plaatsje voor koffie. Vanuit Espeyrac toch een stuk omhoog. Bospad een rotspad vanalles wat. Uiteraard door bos en weiland. Het hoogste punt bereikt over een C weg richting Conques en de laatste kilometer jaha een rotspad. Het is allemaal de moeite waard. Vanuit de hoogte kijk je op een middeleeuws plaatsje de tijd heeft er gewoon stilgestaan. Als je eenmaal in het stadje bent is het volgens mij het Volendam van Frankrijk. Het barst er van de toeristen en hebben de winkeliers dan ook navenant de prijzen daar op aangepast. Lekker duur dus. Ons gemeld bij de abdij en werden daar verwelkomd door de vrijwilligers die de pelgrims opvangen. Voor het eerst moesten de rugzakken in plastic zakken worden gedaan. Dit is om ongedierte tegen te gaan. Naar boven de zakken weg zetten even opfrissen en het stadje in. Mooi hoor zwervend door achteraf straatjes waar de toeristen niet komen. Je kan dan in alle rust foto's nemen en rustig kijken. S'avonds in de abdij gegeten. Voordat het zover was, eerst een verhaal van een pater die het pelgrims geduld erg op de proef stelde. Hij bleef maar oneerbiedig van mij,maar lllen. Eten prima en lekker. Salade, kipkluifjes, gourgetteschotel, wijn en toetje toe.
Daarna nog even de stad in een biertje drinken en dan naar de koffer en snurken maar.

Grtjs Ollie

Grtjs Ollie