Dag 38 +39 Vezelay - Marigny-L'Eglise + rustdag - Reisverslag uit Marigny-l'Église, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 38 +39 Vezelay - Marigny-L'Eglise + rustdag - Reisverslag uit Marigny-l'Église, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 38 +39 Vezelay - Marigny-L'Eglise + rustdag

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

10 Juni 2014 | Frankrijk, Marigny-l'Église

Zondag Vezelay - Marigny-L'Eglise 28 km + rustdag Brassy

Vroeg op pad het wordt een hete dag. Om half acht was ik als eerste bij de bakker. Hij moest de luiken nog openen en de deur van slot doen. Voor onderweg een baquette gekocht en pain chocolade - raisin om meteen op te eten. Net dat ik ging lopen wie komt daar aan? Nee niet Jean Claude maar mijn vriendinnen van het eerste uur uit Vessem. Zij gingen vandaag met hun weely ook op pad. Elkaar gedag gezegd, zij naar de bakker en ik op weg. Het eerste gedeelte naar St.Pere ging over een onverharde weg. Daarna een paar kilometer over een D weg en dan afslaand het bos in langs het riviertje de Cure. Lekker koel en ik watsapte dit naar Hanna met de gedachte dat ik het grootste gedeelte van de dag langs de Cure zou wandelen en het niet zo zwaar zou krijgen. Nou dat was een misrekening van de eerste orde. In het bos was het kuitenbijter op en af. Als je gedacht had nu blijven we wel een tijdje beneden wandelen, nou mooi niet. In het bos was het zo'n zes graden koeler dan er buiten. Dat was op zich goed. Echter dat klimmen en dalen dat deed het te niet. Ik zweette als een otter. Eenmaal buiten het bos liep je tegen een hitte muur op. Wat was het heet en ieder geval boven de dertig graden. Zo werd ik op weg naar Marigny- L'Eglise langzaam aan gestoofd, gebraden en om en om gebakken. Ik had voor deze etappe 3 liter water bij me, dit was niet genoeg. In elk plaatsje en kerkhof wat ik tegen kwam vroeg ik om water of ging het kerkhof op voor het tappen van water. Tot aan Marigny heb ik zo'n acht liter water verbruikt. In verspillende plaatsjes hebben ze van die wasplaatsen met non potable drinkwater. Dit was lekker om je kop er onder te steken. De laatste twee a drie kilometer naar Marigny waren de Killers als of ik de Cauberg nog even moest nemen. Eenmaal boven aan gekomen, konden de kannibalen van Marigny mij zo oppeuzelen daar ik gaar was en uit elkaar viel. In de auberge waar ik recht tegen aanliep, heb ik meteen twee cola besteld. De eerste die ik opdronk verdampte gelijk en de tweede vulde net het vocht energie gehalte aan. Luuk gebeld dat ik in de auberge zat en dat hij me kon oppikken. Na een kwartiertje kwam Luuk en Joke mij op halen. O wat was dat fijn ik hoefde geen stap meer te verzetten. Heerlijk Joke en Luuk begroet en hup in de auto. Raampje open en doorwaaien, ik stonk werkelijk een uur in de wind. In Brassy aan gekomen alles uit, lekker douchen, en wat nog lekkerder was dat Joke aanbood aan om alles te wassen ook die plunje die nog in de rugzak zat. Ondanks het feit dat ik elke dag mijn t-shirt,onderbroek en sokken was, begint toch alles te ruiken. Zo fijn dat straks alles weer schoon is. Ondertussen had Luuk een korte broek een onderbroek en shirt uit zijn kast op gediept, dus ik ging gauw als Luuk twee door het leven. Lekker zitten onder hun veranda, een biertje en voetjes op de poef bijkomen van de inspanning. Ik zou eerst geen rustdag inlassen maar na deze exercitie vroeg ik of ik nog een nachtje kon blijven en dat ik maandag op mijn krent kon zitten en uitrusten. No problem at all. Wat een lieverds he, dat dat maar allemaal mogelijk is om zo'n opvreter nog een nachtje extra te houden. Lekker biertje, lekker wijntje, lekker eten, het kon niet op. Ik ben een zeer bevoorrecht mens die dit allemaal mee mag maken. Rond elf -half twaalf naar bed maar de slaap wat meestal het geval is, komt niet. Niet dat ik niet moe ben maar mijn benen en voeten zijn nog aan het lopen die zijn nog lang niet tot rust gekomen. Ondanks dat, rust de rest van je lichaam wel en in een later stadium de rest.
Maandag voor mijn doen uitgeslapen, was wel vroeg wakker, maar bleef lekker liggen tot half negen. Eruit en douchen nadat Luuk en Joke eerst waren geweest. Luuk en Joke hadden een Engels ontbijt gemaakt, lekker joh. Boontjes, gebakken spek en aardappeltjes, scrubbeld egg, kleine gebakken worstjes,koffie en jus. Als een tonnetje ging ik van tafel en ben gelijk twee kilo aangekomen. Zo hebben Joke en Luuk mij de hele dag en avond gruwelijk verwend. Blijf lekker zitten, voetjes op de poef in de schaduw op de veranda. Zo met elkaar hebben we heerlijk gelachen en Joke maar zeggen, nou jullie hebben elkaar wel gevonden he.


Grtjs Ollie


  • 10 Juni 2014 - 23:11

    Lizet Bloem:

    hallo Ollie ik ben het bloemen meisje uit vuifhuizen en heb via Joke en luuc vernomen van je avontuur< helemaal geweldig, ga je nu volgen, en van je verhalen genieten, fijn dat je het zo leuk heb gehad bij Joke en Luuc , wens je voor nu heel veel sterkte en groetjes

  • 17 Juni 2014 - 21:31

    Marjo En Annelies:

    Ha Ron,
    We hebben nog naar je uitgekeken in Luzy waar we donderdag waren. We hebben net een paar dagen in het Tibetaanse klooster gezeten in La Boulaye, heerlijk. Nu op weg naar de GR 7 eens kijken hóe dat gaat met de kar. Leuk blog!!
    Gelukkig is het weer een heerlijk wandel temperatuurtje. Goede reis, groetjes van de vriendinnen uit Vessem

  • 08 Juli 2014 - 00:20

    Agnes:

    Hoi Ron,

    Ben even aan het terug lezen (loop achter ...) maar leuk om allemaal te lezen en de foto's te zien. Je bent al een heel eind op weg zeg.
    En leuk dat je bij Joke en Luuk bent geweest. Even lekker tot rust gekomen!

    Succes verder met wandelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 48071

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: