Dag 40 - Reisverslag uit Chevigny, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 40 - Reisverslag uit Chevigny, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 40

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

10 Juni 2014 | Frankrijk, Chevigny

Dinsdag Brassy - Lac-les-Settons 18km

Kwart over zeven ging de wekker van de telefoon, hup er gelijk uit en onder de douche. Aankleden, en inpakken, heerlijk schone kleren aan en schone kleren in de rugzak. Ontbijten en dan op stap. Rugzak om, hoed op en batton in de hand.
Afscheid nemen van Luuk en Joke doe ik met een brok in mijn keel. Nog een paar keer zwaaien en we zien elkaar niet meer. Bij het afscheid zeg ik nog tot ziens in Vijfhuizen. Ik doe rustig aan de route naar Lac les Settons en gaat over D wegen en is het makkelijk stappen. Het is ook wel heuvel op en af maar niet zo als zondag, dat je bij het klimmen ook steun moet zoeken met je linkerhand op de rotsige ondergrond. Het ging dus soepeltjes en loop nu zo'n vijf kilometer in het uur met rugzak op. Had het nog niet eerder meegemaakt. Om half negen vertrokken en om klokslag twaalf uur liep ik Lac les Settons binnen. Aan het water van het Lac mijn lunch gegeten die Joke en Luuk voor mij hadden klaar gemaakt. Twee met gebakken ei met spek en een met spikkeltjes kaas. Dit alles op een bankje in de schaduw met achter mij het hotelletje waar ik vanavond slaap. Ik heb een kamersleutel met code van de voordeur,daar het hotel vanavond gesloten is. Uit eten doe ik dus aan de overkant 300 m verder in een grilbar.
Morgen naar Athes waar ik in een gite slaap voor het wereld bedrag van € 9.05 excl. €0.35 toeristen belasting. Geen avondeten en geen ontbijt en uh geen winkels. Ik heb dit opgelost door twee zakjes pasta te kopen elk van 250 gram en een zakje geraspte kaas. Er is namelijk wel een keuken die van alle gemakken is voorzien.
Avondeten mmmm pasta, ontbijt mmmm heerlijk pasta en dan na dit culinaire gebeuren op pad.

Grtjs Ollie

  • 10 Juni 2014 - 17:13

    Christa S:

    Ron, het gaat niet goed met je. Volgens de kaart zit je nu in Canada!!!!!!!!!!!!!!
    Heb je snel geflikt zonder Concorde.
    Fijn dat je je lekker hebt laten verwennen bij Joke en Luuk.
    groetjes
    chrisa

  • 10 Juni 2014 - 18:06

    Christa S:

    Ron, het gaat niet goed met je. Volgens de kaart zit je nu in Canada!!!!!!!!!!!!!!
    Heb je snel geflikt zonder Concorde.
    Fijn dat je je lekker hebt laten verwennen bij Joke en Luuk.
    groetjes
    christa

  • 10 Juni 2014 - 18:43

    Kick En Ien Monster:

    wat ga je goed we doen het je niet na
    super
    groetjes Kick en Ien

  • 10 Juni 2014 - 19:10

    Joke En Luuk:

    Hallo Ron, wat een super gezellige dagen waren het, jullie hebben elkaar helemaal gevonden. In het eten, maar ook in de drank !! Je hebt Luuk helemaal aangestoken en hij zit nu zijn eigen wandelstok te maken !! Nogmaals bedankt voor alle verhalen foto's en goede advies voor onze bomen. Dikke knuffel van ons.

  • 10 Juni 2014 - 19:35

    Pi:

    Goed gedaan jochie. Effe uitrusten en je laten verwennen. Kei leuk van Joke en Luuk. En weer prachtige foto's. Je ziet er heel goed uit mister. Houwe zo!

  • 10 Juni 2014 - 22:15

    Ilse:

    Hé Ron, doe mij ook maar zo'n "Accueil à la Luuk & Joke", heer-lijk hoor, ik zal me ook lekker laten verwennen. Wij komen volgend jaar ook hoor Luuk & Joke, gezellig!
    Hebben jullie nog lekker frans gesproken met elkaar? of nah ja, in iedergeval om de fransen gelachen, want wat maak je veel mee hè??
    Je zit al aardig ver Ron, het gaat je goed af hoor, Bravo! Doe wel rustig aan en geniet van al het moois en de bijzondere dingen onderweg, et fais bien attention pour les pieds!
    Groetjes van ons allemaal.

  • 11 Juni 2014 - 11:14

    Fred En Linda:

    Hallo Ron,
    Wat leuk om te lezen, dat je bij Joke en Luuk bent geweest! Als wij bij je vertrek hadden verteld,dat je een wellness-verwen-culinair arrangement zou krijgen, was je gelijk die kant opgegaan! Heerlijk, he, zo verwend te worden! Heb je nog bitterballen gegeten? Joke is een meester in eigengemaakte ballen.Wij kunnen ons nu ook een beetje voorstellen hoever je al bent. Mooi daar en behoorlijke klimmetjes.
    Chapeau voor je prestatie tot nu toe.
    Wij wensen je een voorspoedige trip toe en blijven je volgen.
    Groeten,
    Fred en Linda

  • 11 Juni 2014 - 22:44

    Jos:

    Ron, daar heb je goed aan gedaan om een rustdag in te lassen.
    Wat kan je je "verhaal" goed op papier zetten.
    Ik blijf je volgen. . . . .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 48054

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: