Dag 20 Aubigny-les-Pothees. - Wasigny - Reisverslag uit Wasigny, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 20 Aubigny-les-Pothees. - Wasigny - Reisverslag uit Wasigny, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 20 Aubigny-les-Pothees. - Wasigny

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

20 Mei 2014 | Frankrijk, Wasigny

Dinsdag 20 mei Aubigny - les - Pothees - Wasigny 25 km

Wat een hartelijk stel Marie-Josée en Jean-Marie Launoy. Zij druk en klein, hij rustig en ietsepietsje groter. Nadat ze aan kwam sjeesen met haar autootje werd ik al druk gebarend en Frans ratelend binnen genodigd. Of ik zin had in een Leffe. Wat denk je natuurlijk en zij lustte er ook wel een. Al babbelend liet ze mijn onderkomen zien, waar ik mij kon douchen en zo. De kamer met behang waar de Eiffeltoren op stond heel apart, wc etc. Of het goed was dat we om 19.00 uur gingen eten. Uiteraard was dat goed, maar ik rammelde wel in mijn voegen. Honger maakt rauwe bonen zoet. Dus 19.00 uur kon het wat mij betreft niet snel genoeg worden. Maar wat een maaltijd, een quiche van prei met een veldsalade er bij was het voorafje. Glaasje rosé erbij heerlijk. Tweede gang, Hongaarse goulash met pasta en in de oven gebakken en gekruide aardappeltjes. Glaasje rood er bij jammie. Derde gang, kaasplateau met een glaasje rood en als toetje rabarbertaard met vanille roomijs. Ik was een tonnetje je kon me zo weg rollen. Heerlijk in de tuin zitten uitbuiken en om 9.30 gingen bij mij de luiken dicht. Heerlijk geslapen tussen de Eiffeltorens in en werd net voor de wekker wakker. Douchen pakken en aankleden een vast ritueel. Heerlijk ontbeten en op pad. Ik was de deur en de helling nog niet af of Jean- Marie riep dat ik mijn jas bleu was vergeten. Hoe kon ik zo stom zijn. Ik had hem opgehangen om de jas te luchten want dat ding stonk nog steeds naar het zweet.
Gelukkig was dat bij tijds en hoefde Jean- Marie achter mij aan te rijden. Op pad met een opkomend zonnetje op je bol en nog de koelte van de nacht in de lucht, is het heerlijk wandelen. Uiteraard is het weer heuvel op en af. Mijn kuiten beginnen er aan te wennen. Vandaag had ik mijn kleine teentjes toegesproken en ze in een klein verbande gezet. Het ging super vandaag, niks te klagen ze deden het geweldig. Cros your fingers. Bijna de hele dag geen mens gezien tot 2 km voor Wasigny boven op een heuvel, stond een vrouwtje bij haar huis een beetje in de voortuin te vroeten, haar hondjes kwamen al blaffend door het tuinhek naar buiten gerend. Zij corrigeerde ze en in een adem bent u een hollander? Jazeker riep ik, dan lust u wel een koppie thee.Dus in haar voortuin op een latten tuinstoeltje met haar een koppie thee gedronken en zitten kletsen. Na de thee het laatste stukje naar Wasigny gelopen en Jos Evers gebeld dat ik aan gekomen was en dat ik in de markthal zat.
Omdat zijn boerderij nog een stuk van Wasigny af ligt, haalt hij de wandelaars op in Wasigny een service van hem. Morgen zet hij mij weer af op de route.

Grtjs Ollie











  • 20 Mei 2014 - 19:16

    Noor:

    Beste Heer Oliie, Ik lees nog steeds met groot genoegen uw verslagen. Wat een plezier, maar ook wat een prestatie.
    Nu heb ik toevallig een zuster die net zo gek is van alles over Santiago als ik en ook die leest nu uw verslag elke dag om het te volgen.genieten hoor. Realiseer me dat het wel wat makkelijk is om thuis te genieten van alles, terwijl u toch de prestatie moet leveren.Vooral als de kleintjes het telkens lieten afweten. Durf niet in de huidige tijd te schrijven, want anders heeft u er misschien gelijk weer last van. Het zijn deugnieten die teentjes. Veel wandelplezier . Wandelgroet van Noor.

  • 20 Mei 2014 - 19:28

    Paul:

    Hallo Ron,

    Elke avond als ik thuis kom van het werk, kijk ik eerst in mijn mail of er een nieuw reisverslag van jou is, ik geniet ervan.
    helemaal top

    Ik lees morgen wel wat je weer hebt beleefd.

    Groet,

    Paul

  • 20 Mei 2014 - 20:27

    Pi:

    Wat die kleintjes betreft.....ook hier geldt "de aanhouder wint". Het moet toch een keertje beter worden denk ik zo. Maar wat een luxe, die maaltijd. Dan wordt je wel even gekieteld zeg! Maar dat vind jij niet erg. Jos Evers klinkt wel heel Hollands! Was ie dat ook?
    Lekker rusten en morgen weer gezond op.

  • 20 Mei 2014 - 22:38

    Fred:

    Hoi Ron
    erg top om je verslag te lezen. zondag zelf ook weer even wat gelopen en toch ook gelijk een fikse blaar. ben ik ook niet gewend. worden we dan toch watjes?

    geniet maar van elke kilometer die je loopt.

    fred


  • 20 Mei 2014 - 23:01

    Riet:

    Hoi Ron wat fijn dat er verbetering in die onderdanen van je komt. Blijf ze maar goed vertroetelen zoals vandaag jou inwendig mens ook vertroeteld is. Hanna en ik gaan 4 daagjes lopen maar dat zijn heel wat km minder maar wel met heel veel plezier. En jij morgen weer een fijne dag met mooie belevenissen.

  • 20 Mei 2014 - 23:09

    Frans:

    Ha Olliebollie,
    Tjonge wat een ontvangst en wat een maaltijd. Pardon: diner.
    Op deze manier wil ik wel met je mee!!
    Zorg goed voor je kleintjes want het is wat Casper vrijdagmiddag in de groententuin zei toen hij vertelde over de voortgang: "Als je opgeeft ben je geen echte Olyhoek". Een uitspraak waar ik hem mee gecomplimenteerd heb. Je weet dus wat je te doen staat!!!
    En over de tuin gesproken: heb je nog aardappels gepoot voordat je vertrok. De meningen erover zijn verdeeld.
    Het bereiken van Frankrijk vind ik al een dergelijke grote prestatie dat ik er in de HC van donderdag een stukje over schrijf.
    Ga vooral door met je heerlijke verhalen. Ze zijn om te smullen en ik kijk er elke dag naar uit.
    Je moet ze straks bundelen en uitgeven. Het wordt geheid een bestseller!!!
    Doorgaan zo.
    Groet
    Frans

  • 21 Mei 2014 - 09:50

    Odette:

    Wauw Ron,
    Wat een belevenis. Het is zo leuk om te lezen wat je allemaal onderweg meemaakt. Leuk dat het landschap ook zo wisselt, want dat platte Nederland is toch iets saaier.
    Heel veel succes verder met de reis en toitoitoi.
    groetjes,
    odette

  • 21 Mei 2014 - 14:31

    Trees En Eric:

    Hallo Ron,

    Leuk je verhalen te lezen, dapper hoor!!!
    En ........Santiago is prachtig , maar wat een eind weg voor die kleine onderdanen van je.
    Blijf genieten van het mooie landschap en ook voor de " kleintjes" geldt : ze zullen er aan moeten wennen dat een olyhoek gewoon door gaat!
    Succes

  • 21 Mei 2014 - 15:54

    Heleen Thie:

    Hoi Ron,

    Wat leuk om de verslagen te lezen en zo een beetje mee te genieten! Heel veel succes en natuurlijk genieten!!

    Groetjes Heleen(tje)

  • 21 Mei 2014 - 21:20

    Ada En Willem:

    hoi, Ron blij te horen dat het zo goed gaat,en Ron kennende geniet je er van houwen zo.
    wat betreft die kleintjes,die houden het ,als je zo elke dag verwend word met het avondeten,niet lang vol ha,ha,ha...........
    groetjes en blijf genieten Ada en WIllem.

  • 23 Mei 2014 - 00:49

    Sylvia:

    Beste Ron,

    Wat super dapper dat je al heel wat kilometers achter je kiezen hebt! Ondanks de blaren...toch een heel eind al op weg.Geniet van de mooie natuur die Frankrijk je te bieden hebt en natuurlijk van de verdere reis! joie le vivre!
    succes! lieve groet van Sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 48025

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: