Dag 8 - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

05 Mei 2014 | Nederland, Vessem

Zondag 4 mei

Vessem - Postel 20 km

5 uur vanochtend begon de kerkklok achter de pelgrimshoeve zijn klokken te luiden. Ik zat rechtop in mijn bed. Potverdorie het wordt steeds vroeger dat ik wakker wordt. De kerkKlok ging om half 6, 6, half 7en 7 uur. Dan maar wat vroeger in de douche en aan het ontbijt. Bij navraag bleek dat de kerkklok de hele nacht zijn riedeltje afspeelt. Gelukkig lag ik toen in coma. Een goed ontbijt is een goede start van de dag. Ada & Adriaan - ik hoor jullie denken Bassie & Adriaan- hadden het
goed verzorgt. Na het ontbijt een stempel in mijn boekje gekregen, Vijfhuizen naast Vessem. Stukje geschreven in het gastenboek, afgerekend en de hort op. Volgens het boekje bij de jacobushoeve links af. Helaas was dat niet zo, degene die het boekje had geschreven was even de weg kwijt. Waar je links af moest was 300m verder. Langs het kronkelende riviertje de Beerse naar Duizel gewandeld. Vandaar was het onduidelijk en heb ik mijn steun en toeverlaat in geschakeld.
Mijn onvolprezen Garmin. Hiermee kon ik de route vinden en op naar Postel. Door een prachtig natuur gebied gelopen waar een meeuwenkolonie volop aan het broeden waren. Wat een herrie maken die beesten. Was ik net uit dat gebied ging de telefoon. Had ik onze Mooz aan de lijn. Even lekker mee gekletst. Door de dag heb ik 4 ontmoetingen gehad; 1. dame op paard langs het riviertje, ze vond geweldig wat ik ondernam. 2. twee dames met een Wily en rugzak op pad. Zag ze modderen met het over de hekjes tillen van de de Wily. 3. dame op fiets die toen ze mij zag afstapte, want ze herkende de schelp op mijn wandelstok. Zij was in 1999 naar Santiago gewandeld. 4. twee dames op het terras bij de abdij, zij zaten aan de koffie. Ook even mee gekletst. Om half 5 me gemeld bij de gastenpater. Deze heeft mij naar de kamer gebracht en uitgelegd hoe het hier in het klooster reilt en zeilt.
Morgenochtend vroeg eruit, want het ontbijt wordt om 8.15 geserveerd. Zal er geen probleem mee hebben met het uit bed komen daar de Abdijklok er toch lustig op los slaat. Ik moet maar een paar watten in mijn oren stoppen als ik ga slapen anders wordt het wel een heel lange nacht.

Met de foto's op de juiste dag te plaatsen is toch wel een probleem. Dus gewoon maar kijken dan krijg je een indruk wat ik zoal zie.

Grtjs Ollie




  • 05 Mei 2014 - 15:35

    Pi:

    Het valt wel op dat je steeds dames ontmoet! Fijn dat je zoveel mooie natuur ziet en er ook nog oog voor hebt. En de tweede stempel, maar tussen de eerste en de tweede liggen wel een aantal kilometertjes. Heb je al uitgerekend hoeveel?? En Ron het klokkenspel is gewoon voor jou bedoeld. Ik hoop dat ze morgenochtend voor ontbijt geen "jachtschotel" hebben net als in Weert!

  • 07 Mei 2014 - 10:04

    Mo:

    Beste Ron,

    Ik ben de dame op het paard, die je bent tegengekomen langs de Kleine Beerze op zondag 4 mei. Ik vond het een gezellige ontmoeting.

    Graag wens ik je een hele fijne en inspirerende wandeltocht naar Santiago!
    Het is vandaag (en de hele rest van de week helaas) een wisselvallige dag met regelmatig regen. Ik hoop voor je dat je toch niet de hele dag in de nattigheid zult lopen.

    Suk6 met de kilometers: "belangrijk niet alleen het pad dat je gaat, maar ook het spoor dat je achterlaat".

    Hartelijke groet,

    Mo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1266
Totaal aantal bezoekers 48062

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: