Dag 7 Haaren - Vessem - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 7 Haaren - Vessem - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 7 Haaren - Vessem

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

03 Mei 2014 | Nederland, Vessem

Zaterdag 3 mei '14

Haaren - Vessem 28 km

Wakker worden om 6.45 is geen pretje als je de wekker op je mobiel om 7.15 hebt staan. Waarschijnlijk ben ik nog niet moe genoeg van het wandelen zodat ik door slaap tot dat de wekker gaat. Douche, inpakken en ontbijten. Bij de boerin - ze vond me erg aardig- ze had in de voorkamer gedekt. Eitje, jus, krentebolletje heerlijk.
Afscheid genomen en op pad Haaren uit. Door een kasteellaan lopen zo naar het natuurgebied de Campina. Het kasteel stelde niet zoveel voor maar wel het riviertje de Rossep. Ooit van gehoord? Ik niet. De route die ik liep, had ik gekopieerd uit de LAW 7 pelgrimspad deel twee. Op weg naar dat natuurgebied spotte ik reeën op ongeveer 500m. Ik heb ze op de gevoelige gezet net als Klazien en de Belsen die ik ook onderweg zag. Maak altijd een praatje en kriebel ze achter hun oren. Schijnen ze lekker te vinden. Ze kijken daarbij altijd smachtend naar me als ik ze achter laat en door loop. Je weet het voorjaar is mooi, maar nu, als je bewust door de natuur loopt en je ziet het zachte groen van de bomen en stuiken wat net uit gelopen is, realiseer je hoe bijzonder dat is. De bladeren van de beuken, het is net fluweel.
16.30 liep ik Vessem binnen en streek ik neer op het terras van een hotel wat heel toevallig op de hoek van de straat staat waar ik in de pelgrimshoeve overnacht.
Echt slechts twee biertjes en 8 bitterballen heb ik genuttigd. Na afgerekend te hebben ben ik spoorlslag 200m naar de pelgrimshoeve gelopen. Duurde zeker een kwartier, want mijn voeten hadden geen zin meer. Een aller vriendelijks ontvangst door de beheerders van de pelgrimshoeve. Deze hoeve wordt bij toerbeurt beheerd door vrijwilligers. Er werd al gekokkereld toen ik aankwam en is het heerlijk als je prakkie bijna klaar is. Balletje gehakt, gebakken aardappels, boontjes en toetje toe, geweldig toch!

Grtjs Ollie









  • 03 Mei 2014 - 23:12

    Riet:

    Hoi Ron,
    Op dit uur lig je denk ik al op één oor. Ik ben aan je leuke reisbeschrijving verslaaft, want iedere keer voor ik naar bed ga lees ik jou geweldige belevenis van de dag. Geniet van deze dag, dan kan ik het morgenavond weer. Groetjes Riet

  • 03 Mei 2014 - 23:44

    Gerrine:

    Ha oom Ron,
    Je bent goed bezig! Het is een hele onderneming en jij doet dat gewoon. Supergoed. Ik wens je veel goeds toe op je reis. Dat het je mag brengen wat je ervan verwacht en wat je nodig hebt. Je bent in onze gedachten en we lezen je verhalen.
    Groeten van Gerrine

  • 04 Mei 2014 - 09:02

    Janine:

    Hoi lieve moedige Ron,
    Wat een bijzonder leuke reisverslagen schrijf je. Fijn dat je zo geniet. Wij liepen even een weekje achter met lezen en hebben dit nu ingehaald. Zo herkenbaar waar je geweest bent en vandaag zal je Posteltje( de donkere is ietsie lekkerder) vast goed smaken. Het dameskoor uit Vijfhuizen leeft erg met je mee. Afgelopen woensdag kwamen ze me vertellen dat mijn oude buurman helemaal naar Santiago gaat lopen.... Frans vertelde me dat hij de foto uit de krant ook op de site van de St. Augustinus parochie heeft gezet. Al die positieve energie komt jouw kant op. We denken elke dag aan je.


    Dag,dag,

    Henk en Janine

  • 04 Mei 2014 - 10:23

    Pi:

    Gisteren even een berichtje gestuurd, maar dan moet je nog wel even om dat groene kadertje drukken met reactie plaatsen! Heb ik niet gedaan. Stom he. Afijn, ook de reactie van Willem en Ada gelezen. Riep bij mij wel weer veel herinneringen op. En bij jou?????? Je kringetje je wordt steeds groter.
    En wat een prachtige foto's. Super.

  • 04 Mei 2014 - 12:01

    Carla & Cornelis:

    Klazien en die Belsen Ron, het zijn net vrouwen.............................. althans dat zeiden de mannen hier in huis.
    Nou stapse maar weer en wij genieten nog dagelijks van je mooie verhalen !!


  • 04 Mei 2014 - 17:19

    Yvonne Van Warmerdam:

    Ha die Ron,

    Je reisverhalen zijn inmiddels een absolute verslaving, en dan ben je nog maar in Nederland, wat zal het niet worden als je zo'n 1000 km onderweg bent, super leuke verhalen, je waant je bijna oo de plek waar jij op dat moment geweest bent.
    Alweer een week onderweg en nu Nederland uit, dat geeft volgens mij toch een ander gevoel, geniet van het Bourgondische dat er nu aan zit te komen!!
    Groetjes ook van Gerard en veel plezier morgen in het Belgische
    Yvonne

  • 04 Mei 2014 - 22:25

    Willem En Ada:

    Hallo Ron. Toevallig zijn wij vorig jaar in datzelfde gebied geweest en hebben langs de Rossep gelopen en gefietst. Een prachtig gebied is dat om te lopen. Succes en we blijven je volgen.

  • 05 Mei 2014 - 06:59

    Fred En Linda:

    Hallo Ron,
    Eindelijk hebben we je gevonden. Moesten even wachten op de Hoofddorper met het juiste adres. (bedankt, Frans). Leuk om je op deze manier te kunnen volgen en op de hoogte te zijn van al je avonturen. Geniet nog even van het mooie Nederland! Wij wensen een voorspoedige tocht en al ben je nog maar een week onderweg, we hebben nu al enorme bewondering voor je.
    Heel veel plezier!
    Groeten van ons beiden.

  • 05 Mei 2014 - 08:41

    Agnes Weber:

    Heej Ron,

    Wat een avontuur zeg ... Wel ontzettend leuk hoor.
    Leuk om je belevenissen te lezen, ik ga je volgen.

    Succes met wandelen en dat het weer alleen nog maar beter mag worden, maar dat gaat vast wel lukken, je loopt de zo'n tegemoet.

    Groetjes, Agnes

  • 05 Mei 2014 - 10:12

    Marc:

    Ron, Leuk om te lezen hoe het gaat! Greetz Marc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 48068

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: