Dag 9 Postel - Tessenderlo - Reisverslag uit Postel, België van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 9 Postel - Tessenderlo - Reisverslag uit Postel, België van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 9 Postel - Tessenderlo

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

05 Mei 2014 | België, Postel

Dag beste volgers,

Momenteel ben ik weer in Vijfhuizen. Reden van dag 1 ruzie met mijn schoenen. Aan de onderzijde van beide kleine tenen is het een blaar. Rechter hiel blaar en open, linkerhiel blaar. Van dag 1 wilde ik niet gaan zeuren en schrijven over een blaar, want je loopt er altijd wel eentje op. En opgeven stond toch echt niet in mijn boekje. Zo mooi verwoord door Frans in de krant. Zo zie je maar weer.

Vandaag om 8.30 uit Postel vertrokken naar Tessenderlo, een mooie tocht langs het kanaal. Echter over een stukje van 8 km deed ik 3 uur over. Of het zo moest zijn Langs het kanaal ter hoogte van Mol stond een man foto's te nemen van een paar ganzen. Wat bleek hij deed een cursus fotograferen om zijn hobby fotograferen te verbeteren.
Hij zag het zo eens aan en zei nadat ik bij hem gekomen was, 't gaat niet goed hè. Ik vertelde hem dat Tessenderlo het eind punt van vandaag zal zijn. Hoofdschuddend zei hij dat het een latertje zal worden met het tempo wat ik had.
Waar komt u vandaan vroeg de man, ik vertelde hem dat ik uit Vijfhuizen een plaatsje dicht bij Haarlem kom. Hij was er wel eens geweest met een korte vakantie.
Hoe gaat u dit nu oplossen vroeg hij, naar mijn voeten wijzend?
Ik wist het even niet. In Mol is een treinstation en kunt u naar huis om te herstellen en naar uw schoenen te laten kijken. Ik wil u wel even brengen, want het station is hier nog 6 km hiervan daan. Alles overwegend in een spilt second heb ik de knoop doorgehakt en op het aanbod van hem in gegaan.
Kaartje gekocht naar Antwerpen en in Antwerpen een kaartje voor de Thaly's. En zo stond ik om 14.30 uur in Vijfhuizen.
Nou niet getreurd, ga de voeten laten behandelen en nog maar eens met de schoenen en voeten naar de podoloog. Wat mij het meeste verbaasd is dat afgelopen zomer, als test case, twee weken met Hanna, de rugzak om het Noaberpad gelopen. En nergens last van.
En verder ga ik op oorlogspad met mijn voeten en schoenen zodat als het enigszins kan, terug naar Mol om de route daar weer op op te pakken. Ik heb niet voor niets een Sabatical gepland om dan zo te eindigen.
Zo gebeurt er nog eens wat in het leven van een globetrotter.

Grtjs Ollie







  • 05 Mei 2014 - 16:32

    Odette:

    jeetje ron, wat een verhaal. ik dacht even dat je een geintje maakte.

    ik vind het een goede beslissing. eerst goed laten behandelen en dan de draad weer oppakken.
    heel veel succes met je herstel en dan weer gaan met die .......
    groetjes,
    odette

  • 05 Mei 2014 - 17:01

    Fred En Linda:

    Hallo Ron,
    Dat is een heel lelijke streep door de rekening. En vorige keer ging het zo goed, zeg je. Andere sokken misschien? Hoop, dat je snel herstelt en de draad weer op kunt pakken. Sterkte en laat je niet door die rottige blaren in de maling nemen.
    Groeten

  • 05 Mei 2014 - 17:15

    Jossie:

    Wauaw dat doet au goede beslissing komt tijd komt raad.

  • 05 Mei 2014 - 17:24

    Hans:

    Hee Ron,

    Nu begrijp ik het wel van lees maar verslag nr 9 dacht ff *geintje* maar jammer dat je terug moest maar toch een goed beslissing hoor hoop dat je snel hiervan hersteld en tocht weer verder kan oppakken

    gr. Ons

  • 05 Mei 2014 - 18:26

    Fred Van Der Kort:

    hey Ron - 1 woord - chips

  • 05 Mei 2014 - 19:07

    Arie:

    Ron heel vervelend deze onderbreking.
    Maar bij veel wedstrijden en sporten zijn onderbrekingen.
    Zorg dat het gouw voor elkaar is en dan met frisse moet weer door

  • 05 Mei 2014 - 20:04

    Christa Schnuck:

    Hoi Ron,

    Dit was slechts een try-out, het voorspel, even een inkomertje.
    Straks loopt het, en loop jij, gesmeerd.
    Je was en bent grensoverschijdend bezig.
    Vertroetel je voeten, en doorgaan waar je gebleven was!
    Beterschap en succes
    Christa

  • 05 Mei 2014 - 20:08

    Cor Van Reeuwijk:

    Vanavond weer lekker achter kaap kont, Ron. Je miste vast Hanna, beterschap en weer gaan!

  • 05 Mei 2014 - 20:08

    Pi:

    Boel chips!!!

    Maar super om voor dit intermezzo te kiezen. Enne ......ut kum goeh!!! Zeker weten. Eerst effe die pootjes van je laten herstellen.

  • 05 Mei 2014 - 20:31

    Car;a:

    Lieve Ron, Ik had al zo'n vaag vermoeden dat het niet helemaal lekker zat. Geen verhaaltje bij het ontbijt voor mij. Ik was gewoon van de rel. 28 km die vorige dag, misschien een dagje rust ingelast....... en dan lees je dit. Misschien dan toch MET Hanna - lijkt me ook een prima medicijn........ We komen eerdaags wel ff buurten, eerst maar lekker vanavond in je eigen bedje bijkomen en genezen en dan krijgt het ongetwijfeld een vervolg. Kan niet wachten. Wordt echt afkicken hier.....

  • 05 Mei 2014 - 21:17

    Ad En Narda (Pelgrimshoeve Vessem):

    Dag Ron,

    Wat een teleurstelling dat je moet stoppen omdat je blaren hebt gelopen. Goed dat je besloten hebt
    om je voeten te laten herstellen en naar je schoenen en voeten te laten kijken.
    Zo'n grote uitdaging en wandeltocht is niet niks. Je moet luisteren naar je lichaam, dat is de kunst en dat heb je nu gedaan.

    Binnen een paar dagen kun je weer op pad en kun je nog volop genieten van je Sabatical.

    Had bij ons op de pelgrimhoeve maar even naar je voeten laten kijken, dan hadden we misschien een
    oplossing kunnen bedenken.
    Ergens een extra rustdag inlassen, als dit nodig is, is op de meeste plaatsen waar je slaapt, geen enkel probleem.

    Wij hopen, dat je pelgrimstocht weer kunt vervolgen als je herstelt bent, want het is te mooi om het
    niet weer te proberen.
    Groeten, Ad en Narda

  • 05 Mei 2014 - 21:32

    Hans & Astrid Thunnissen:

    Hallo Ron,

    In Hoofddorpsche Courant gelezen over jouw voornemen.
    Wat een mooi plan, helaas vandaag loopt het toch wat tegen.
    Even pas op de plaats en dan echt gaan voor de tocht der tochten.
    We blijven je volgen.

    groeten ook voor Hanna en Casper
    Hans en Astrid

  • 05 Mei 2014 - 21:36

    Ada En Wim:

    nou valt me wel effe tegen van je ,die paar blaren.......!
    even serieus, jammer dat het gebeurt, even rusten en door een aardig podoloog laten verzorgen
    komt het wel weer in orde.
    groeten ada en wim

  • 05 Mei 2014 - 22:13

    Heleen @ Nico:

    Ron wat een tegenvaller, balen snel weer herstellen en dan je weg Naar Santiago weer vervolgen.
    Groetjes Heleen & nico.

  • 05 Mei 2014 - 23:37

    Petra:

    Nou, Ron, ik dacht al; waar blijft mijn ochtendstorie over de dag/wandeling van gisteren...
    Heb net toevallig vanmiddag " ollieoppad" aan een collega doorgegeven; ze vondt het te gek, onze Mieke... En nu lees ik dit: best jammer, maar neem aan toch snel weer je verhalen te kunnen lezen...wat zal Han verbaasd zijn geweest om jou zo snel weer te zien

  • 06 Mei 2014 - 00:34

    Riet:

    Je hebt een goede beslissing gemaakt, maar ik zal jou verhaaltje elke avond voor het slapen gaan erg missen.
    Heel veel sterkte

  • 06 Mei 2014 - 09:34

    Marjon Faas:

    Beste Ron, wat vreselijk jammer dat je even moest opgeven. Maar ik denk dat je na je herstel er weer volop tegenaan kunt. Zie het maar als een sabbitical in een sabbitical. Veel sterkte!

  • 06 Mei 2014 - 12:20

    Iwan:

    Dat is balen zeg, maar wijs besluit, zo, kon je ook niet verder.
    Beterschap en hoop dat je draad weer snel kan oppakken.

  • 06 Mei 2014 - 13:32

    Wim,hans,kees:

    Vervelend zo,n blessure, hopen dat het snel geneest, de kans is nu wel groter dat we elkaar onderweg tegenkomen, groet van wim hans en kees

  • 06 Mei 2014 - 21:08

    Caroline:

    Hoi Ron,

    Wel ff balen, maar komt weer goed. Misschien maar goed dat het nu gebeurt, dan kun je het makkelijker verhelpen. T is toch wat met die schoenen...

    Groetjes en ik hoop dat je het weer op kan pakken binnenkort. Kunnen wij weer lekker lezen :-)

  • 06 Mei 2014 - 21:49

    Ilse & Paul:

    Héeeee Ron, ik had vanavond nog een whatsappje naar Hanna gestuurd, maar had je laatste verslag nog niet gelezen, ik nog zeggen tegen Hann, "gaat goed met Ron hè!" en zoals ik het las dacht ik ook echt, het is 'n grapje, maar het is heus waar, je bent gewoon weer in 5'huizen!! Wel balen Ron, maar je hebt een verstandige beslissing genomen, komt goed allemaal en zometeen kan je gewoon weer aan Route2 beginnen, "On continue la marche...."
    Hanna & Casper zullen weer blij zijn dat ze je zien, verzorg de blaren goed en misschien zien we je nog.

    Courage!
    Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 965
Totaal aantal bezoekers 48027

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: