Dag 46 Paray Le Monial - Marcigny 25 km - Reisverslag uit Marcigny, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 46 Paray Le Monial - Marcigny 25 km - Reisverslag uit Marcigny, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 46 Paray Le Monial - Marcigny 25 km

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

16 Juni 2014 | Frankrijk, Marcigny

Maandag Paray Le Monial - Marcigny 25 km

Leuk hotel in het centrum van Paray. Een familie hotel in een oud gebouw. Alles nog van hout maar met alle comfort dus ook een douche.Ik sliep op de tweede verdieping en hoorde de mensen boven mij gewoon lopen. Alles kraakte aan dat gebouw. Maar voordat het zover was om lekker te gaan knorren heb ik eerst wat rond gelopen en gebouwen bekeken. Paray is best een oud plaatsje en heeft op dat gebied genoeg te bieden. Nadat ik zo had rond gekuierd vond ik dat het tijd werd voor een terrasje. Even een koele rakker pakken, eh twee en wel in de schaduw met een zacht windje erbij. Zo kom je bij. Terug in het hotel mijn iPad gepakt en beneden bij de receptie in de lounce mijn stukjes schrijven. Zo tegen zevenen kreeg ik toch een beetje trek en ging eens informeren hoe laat het restaurant open zou gaan. Nou ik hoefde niet zo lang te wachten. Om kwart over zeven diner time. Nou deze jongen lag voor de deur hoor, ik had trek als een paard. Het stukje vlees van gisteren was me goed bevallen dus ik keek eens of mijn vriendin ook op de kaart stond. En jawel hoor ook zo'n mini stukje van 250 gram. Groente en gebakken aardappeltjes erbij heerlijk. Kaasplankje en citroentaartje na. Uitbuiken in de lounce met tv aan want Frankrijk moest spelen tegen Honduras. Na de wedstrijd naar boven om te knorren. Van het gekraak en lopen niks gemerkt. Deze keer viel ik gelijk in slaap oh wat een wonder. Maandagochtend; Vandaag liep het niet zo. Het begon al bij het ontbijt. Er stonden eitjes klaar - gekookt dacht ik - en pakte ik er een en tikte hem stuk, gelukkig boven het eierdopje. Moest dat ei nog gekookt worden. Er stond een soort frituurbak met water en daar hingen houders in waar Je je ei in moest doen. Nog nooit gezien. Afijn ontbeten,afgerekend en op pad. Nu moest ik de route zoeken, het groene boekje had alleen tekst en geen kaart materiaal. Op basis van de minieme plaats aanduidingen in het boekje kon ik met mijn Garmin de route op pikken en op weg gaan. Het duurde wel even voor dat ik Paray uit was. Een maal buiten de stad ging het wel. De route ging over kleine C wegen en onverharde paden. Je zou denken dat schiet wel op, maar nee ik had geen gang vandaag.
Halverwege moest ik een riviertje over steken. Dacht dat er een brug lag, helaas pindakaas geen brug maar een doorwaadbare plaats. Op mijn sandalen voorzichtig het water in. Uit eindelijk kwam het water niet hoger dan mijn knieën en moest ik zo'n 20 m door het water lopen. Was wel even lekker. Nadat we dat hadden gehad door voor de tweede helft van de route. Het wilde niet vlotten, door stille dorpjes lopen af ertoe een auto en een trekker dat was het dan. Uiteindelijk heb ik er zeven uur over de 25 km gedaan. Nu zit ik in een chambre d'hote in Marcigny.

Grtjs Ollie.

  • 16 Juni 2014 - 18:21

    Pi:

    He Ron, dat was dus een taai daggie! Wat zal het dan fijn zijn als je op de plaats van bestemming bent en met de benen omhoog kan. Ik denk dat je wel gelijk wakker was toen het eitje boven het eierdoppie dreef. Zo zie je maar weer. Je bent nooit te oud om te leren! En.......smaakte het eitje?????????????

  • 16 Juni 2014 - 19:25

    Christa S:

    He Ron, je gaat hard nu. In 3 dagen bijna 80 km er doorheen getrapt. Dat gaat goed.
    Sorry hoor, maar ik moest vreselijk lachen. Jij met dat ei. Ik zag je aan de ontbijttafel zitten met een bak eierdrap over je neus. Gelukkig had je boven het dopje het ei geslacht.
    He voorzichtig met lopen en pas op voor eieren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 48051

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: