Dag 45 Gueugnon - Paray Le Monial 25 - Reisverslag uit Paray-le-Monial, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 45 Gueugnon - Paray Le Monial 25 - Reisverslag uit Paray-le-Monial, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 45 Gueugnon - Paray Le Monial 25

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

15 Juni 2014 | Frankrijk, Paray-le-Monial

Zondag Gueugnon - Paray Le Monial 25 km

Nadat ik afscheid had genomen,nog een keer achterom gekeken en gezwaaid liep ik een klein C weggetje in. Langs het kerkhof recht toe recht aan. De weg hield op en ging over op in een steenslag pad. Dit pad, heuvel op en af moest ik een kilometer of twaalf volgen. Wel mooi hoor dat landschap met zijn koeien. Overal heggetjes langs de percelen en de onverharde weg die af en toe over gaat in een holle weg met bomen die boven je hoofd sluiten. Tot issy evecque was dit zo. Voorbij die plaats, toen moest ik nog een kilometer of twaalf over gegaan van een C weg naar een D weg. Ik had uitgeplozen dat als ik binnen door zou gaan, dat ik meer kilometers moest maken. Mijn trouwe Garmin is hierbij mijn hulp. Een D weg is meestal saai en in dit geval was dat ook zo. Daarnaast moet je ook nog oppassen voor het verkeer. Door de vele bochten is het niet altijd overzichtelijk en moet je soms switchen van baan. Je loopt langs het randje van de weg en in het gras. Zo ben ik naar Gueugnon gelopen. Halverwege een Nederlands praatje met een echtpaar op leeftijd. Zij hebben of hadden een smederij die door de zoon nu wordt voortgezet. Zij kwamen uit Groesbeek. Het kwam eigenlijk door de Nederlandse naam op de muur en ik wou wel weer eens wat vers water hebben. Ik was er namelijk bijna doorheen. Van mevrouw kreeg ik een fles water uit de koelkast en na een kwartiertje of zo gedag gezegd en de laatste ruk naar Gueugnon ingezet. Daar aan gekomen even de smart aangezet voor het zoeken naar mijn hotel. Deze lag bleek later pal aan de route te liggen, erg prettig. Door de goedkoopte van de kamer had ik dit keer geen douche. Niet erg voor 'n keer. Poedelen aan de wastafel kan ook goed. S'avonds bij het avondeten heb ik 'n gedeelte van een vriendin opgegeten. Een entrecote van 250 gram met aardappels en sla er bij. Op de kaart stond dat het een mini entrecote was. Nou hij hing over mijn bord en was botermals. Je kon de dame snijden met de achterkant van je mes. Toetje toe en ik rolde van tafel zo naar mijn kamer. Lekker geslapen, 'n beetje poedelen, ontbijten en op pad. Net buiten Gueugnon waar een allergaatje van bedrijven zijn. Liep ik langs een van de laatste bedrijven. Daar vloog vlak voor me een kat van een verhoogd perron de weg over, achter na gezeten door een luid blaffende blonde labrador. Hij had nog een medestander in het zwart en die dacht, die grote in zijn groene shirt lust ik wel.
Hij kwam op me afgestoven en ik stak als voorzorg mijn stok vooruit. Hij ging in de remmen en de schijterd ging al blaffend op de loop. Dit was de enige spanning voor vandaag. Door kleine plaatsjes lopen, die door kindergeluiden werden opgevrolijkt. Zondag hè een vrije dag. Zo ben door glooiend landschap Paray le Monial binnen gelopen op zoek naar mijn hotelletje. Ben benieuwd of ik een douche hebt.

Grtjs Ollie.


  • 15 Juni 2014 - 21:40

    Bep,ernst,natasja:


    hallo ron we genieten zo van je verhalen
    het lijkt net dat we mee lopen met je.
    het zou zo leuk zijn dat je een boek maakt,
    met je mooi e foto;s groetjes.

  • 15 Juni 2014 - 22:06

    Pi:

    Ron maar goed dat je geen rood shirt aan had! Ik weet niet of die zwarte dan ook in de remmen was gegaan!

  • 15 Juni 2014 - 22:35

    Fred:

    Ha Monsieur oliook
    comment ca va. volg je op de voet. ben benieuwd hoe je het met je water regelt. was een camelback niet makkelijk geweest? en natuurlijk benieuwd naar het gewicht van je rugzak. is dat goed te doen?
    je bent in ieder geval al een lekker stuk door frankrijk heen.
    gr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 48054

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: