Dag 32 Troyes - Foret- Chenu - Reisverslag uit Forêt-Chenu, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 32 Troyes - Foret- Chenu - Reisverslag uit Forêt-Chenu, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 32 Troyes - Foret- Chenu

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

03 Juni 2014 | Frankrijk, Forêt-Chenu

Maandag Troyes - Foret-Chenu 28 km

Jean Claude en mijn persoontje terug naar de stad met de bus. Ton bleef nog een dagje voor reparatie aan de schoenen. En Albert was gisteren naar kennissen gegaan in Troyes, dus op stap met zijn tweeën. Van Jean Claude afscheid genomen en verder alleen op pad. Eerst door het open land tussen graanvelden door naar de volgende plaat Leppine. Daar op mijn gat maar eerst een overnachting geregeld. Ik had mazzel, eigenlijk was het huisje vergeven, maar er kon nog wel een persoon bij. Joepie een zorg minder. Van het open land naar het bos. Tien kilometer bos, het begin was nog wel open, maar hoe dieper je bos in kwam hoe donkerder en dichter het werd. Nog niet eerder mee gemaakt. Wel lekker koel vergeleken met de open vlakte. Maar tien kilometer wandelen, springen af en toe over bomen kruipen is toch wel heftig, daar je geen mens tegen komt. Uren achter elkaar niemand,alleen het gefluit van vogels. Uit eindelijk kom je uit het bos bij de plaats Sommeval en had je gelijk een Spartaanse overnachtings plek aangeboden door de gemeente. Een ruimte met in het midden een stenen tafel en in een u vorm een houten bank en verder douche en toilet gelegenheid. Erg leuk maar niet voor mij ik moest nl. nog vier en halve kilometer tippelen voor dat ik op mij krent kon gaan zitten. In Foret Chenu aangekomen even zoeken naar de Gite die zo gevonden was. Een leuk huisje met een tweepersoonsbed en een opklapbaar veldbed. Deze was voor mij, het tweepersoonsbed is voor twee broers uit Troyes en Reims die samen een wandelvakantie doen. Dat lieve mens vroeg of ze mijn kleren kon wassen zodat ik de volgende ochtend weer de kleding schoon mee kon nemen. Uiteraard hier op ingegaan. Dus lekker douchen zak met kleding afgeven en een biertje drinken die ze voor mij had klaar gezet. In haar voortuin heeft ze een wildzwijn van steen staan. Ik dacht ze zitten hier rondom in het wild, kom ik laat haar de foto eens zien van de reebok die ik geschoten hebt. Dat was een schot in de roos. Zij en haar man zijn vervend jagers en ik moest bij haar in huis de trofeeën bekijken. Een woord prachtig. Al die herten, reebokken in diverse grote aan de muur hebben hangen.
Je moet ervan houden. Ik ieder geval wel. Met de twee broers is het best gezellig ze spreken een beetje Engels en zo gooien we alles door elkaar Frans en Engels lachen joh. Het eten werd in het huisje geserveerd niks mis mee. Heerlijk macaroni met kaassaus uit de oven. Voorafje salade met ham, kaasplanken en aardbeien uit de tuin. Helemaal goed.


Grtjs Ollie







  • 03 Juni 2014 - 21:09

    Christa S:

    Hoi on, goed je weer te lezen Ik was al vol in afwachting. Maat gaat het wel ged met je. Je gaat van zatedag do naar maandaa. Had je zondag een rustad>
    gretjes christa

  • 03 Juni 2014 - 21:11

    Christ S:

    oeps, het ging niet goed met het toesenborsd
    chrita

  • 03 Juni 2014 - 21:27

    Jossie:

    Blij weer wat van je te vernemen kan weer spelden prikken op mij landkaart gaat wel lekker zo ???

  • 03 Juni 2014 - 21:34

    Luuk En Joke Divendal:

    Beste Ron,
    We hebben net je laatste verslag gelezen en zijn er achter gekomen dat je misschien bij ons in de buurt komt, wij wonen nu in ons vakantiehuis in brassy, dat is een dorpje recht onder avallon op ongeveer 35 km. Als je zin hebt om hier een paar daagjes uit te komen rusten dan ben je van harte welkom. We zitten hier de hele maand juni. We blijven je geweldige prestatie volgen en horen en lezen wel hoe het verder verloopt. Hartelijke groeten Joke en Luuk

  • 03 Juni 2014 - 21:50

    Robert :

    Ron,

    Iedere keer weer leuk om je belevenissen te lezen. Hou vooral vol zodat we de komende weken je kunnen blijven volgen. Tevens leuk om te lezen dat je evt. volgende logeeradres bij Luuk en Joke ook alweer geregeld is. Is familie, dus kan je het adres aanbevelen.
    Nog veel wandelplezier groet Robert

  • 03 Juni 2014 - 22:35

    Pi:

    Met een lekker sherrietje erbij weer zitten smullen van je belevenissen en je mooie foto's bekeken. Prachtig hoor. Maar ik denk dat het vandaag toch wel weer een hele pittige dag is geweest.

  • 04 Juni 2014 - 11:53

    Chris En Marna:

    Beste Ron.
    Onder de koffie je verslagen van de afgelopen drie dagen weer met interesse gelezen. Het is voor ons ook een feest der herkenning. O ja, daar zijn we ook langs geweest en weet je nog dat kerkje in.....
    Je schrijft niet meer over voeteuvels. Hopelijk wordt je daar niet meer door gehinderd.
    Voor vandaag en de komende dagen weer veel sterkte.
    Chris en Marna

  • 04 Juni 2014 - 14:30

    Rien:

    hoi ron , eindelijk een reactie van mij, heb je wel vanaf de start gevolgd, via pc,
    ben verbaast over jou verslaggeverrij, origineel en uniek, ga zo door , hou het sappig,
    en denk aan je kuierlatten,het is nog een heel eind, doei.

  • 04 Juni 2014 - 22:09

    Jos:

    Haai Ron, zo je verslag te oordelen gaat het na wens. Maak gebruik van het aanbod van Luuk en Joke.
    Neem een dag rust, zal je goed doen. Voor mij zelf duurt het nog 4 weken voordat ik de 4-daagse ga lopen.
    Ik blijf je volgen. Gr. Jos.

  • 05 Juni 2014 - 23:51

    Janine:

    Elke dag volgen we je. Elke dag denk ik aan je. Het giga dichte bos heeft Henk net opgezocht. Veel wandelaars wil je niet tegen komen, maar compleet in je uppie in een donker bos.... Brrrr. Ron, we vinden het zo knap dat je al zo ver bent. En ja, jij aan de kersen en wij aan de aardbeien. Niet te veel kersen eten hoor... Dat loopt te snel.... Fantastisch hoe je ons allen op de hoogte houdt van je belevenissen. Neem wel goed je rust. XXX Janine en Henk

  • 06 Juni 2014 - 09:15

    Agnes:

    Heej Ron,

    Even gemist dat je weer was begonnen, leuk om je belevenissen te lezen hoor. En ook de foto's dat maakt het helemaal helder ... erg leuk!

    Succes met wandelen en zo te lezen gaat het goed, ook met de voetjes (ze zijn vast al gewend aan de kilometers ;-)).

    Groetjes, Agnes.

  • 07 Juni 2014 - 18:41

    Thijs En Annemarie:

    Ha die Ron,

    Wat schrijf je leuke verslagen. We lezen ze graag. Het lijkt wel of het steeds drukker wordt op de route.
    Is ook wel logisch.
    Geniet de komende weken van je vrije blije mooie tijd.
    Gr. Thijs en Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 48063

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: