Dag 56 Le Puy en Velay - St Privat - D'Allier 24km - Reisverslag uit Saint-Privat-d'Allier, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 56 Le Puy en Velay - St Privat - D'Allier 24km - Reisverslag uit Saint-Privat-d'Allier, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 56 Le Puy en Velay - St Privat - D'Allier 24km

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

30 Juni 2014 | Frankrijk, Saint-Privat-d'Allier

Vrijdag Le Puy en Velay - St Privat- D'Allier 24 km

Na ontbijt even zoeken Naar de uitgang in Le Puy en Velay. Volg de brozen schelpen die in de straat zijn aangebracht. Gelukkig hadden ze niet kriskras door de stad aangebracht zodat je de stad nog een keer kreeg te zien. Het werd de kortste weg uit Le Puy en Velay. Wat mij verbaasde dat het zo goed was aangegeven buiten de stad. Je kan gewoon niet mislopen en als het toch gebeurt heb je niet uit je doppen gekeken. Al kuierend door de landerijen kwam ik bij een afgrond die nogal rond uitviel met een diameter van toch minsten een kilometer. Al doorlopend zag ik een infobord aan de rand van de afgrond staan. Wat bleek ik liep op het randje van een uitgedoofde vulkaan. Echt te gek. De hellingen van de vulkaan waren geheel begroeid met bomen en struiken. Ik heb er een foto van gemaakt maar ik weet niet of het overkomt. Lekker doorstappend bleef ik in vulkanisch gebied lopen. Hoe weet ik dat? De paden waren namelijk van lavabrokken en deze waren echt niet aangelegd. Zo halverwege zag ik een man bij zijn auto staan die met een rugzak in de weer was, nader bijkomend bleek de auto een een Nederlands kenteken te hebben. Vlak dat ik bij hem was zei ik; niet smokkelen hè. In De hoek naast de auto stond zijn vrouw en hebben we gezellig staan kletsen. Niet wetende dat ik ze tweedagen later weer tegen zou komen in een supermarkt. Na het kletsje afscheid genomen en verder naar St. Privat D' Allier. Het liep gewoon voorspoedig zodat ik twee kilometer voor aankomst in het plaatsje er voor, voor de Marie ging lunchen.
Stokbrood, banaan, kaas en toetje toe in de vorm van een breaker maar dan van appelmoes. Daarna rustig de twee kilometer afgelegd. Om vier uur kon ik naar binnen en had ik een goede kamer. Op mijn kamer een net gepensioneerde Fransman, na ik later hoorde die, ik had mazzel een beetje Engels sprak. Naast deze Fransman was er een tweede Fransman ook gepensioneerd maar die schatte ik al over de zeventig. En ik had het goed. Meneer was achtenzeventig! Geweldig hij liep de camino in om gekeerde volgorde. Met deze twee kon ik het goed vinden. Engels,Frans lekker door elkaar. Tja en dan een groep jonge Duitsers ze zeiden geen boe of bah tegen ons, terwijl we toch met ze aan tafel zaten. Rare vogels.

Grtjs Ollie.


  • 01 Juli 2014 - 16:35

    Rien:

    hoi ron , ja rare vogels pikken ook graag een zaadje mee <> wel van eigen bord graag !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 48010

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: