Dag 44 Luzy - Gueugnon 28km - Reisverslag uit Gueugnon, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 44 Luzy - Gueugnon 28km - Reisverslag uit Gueugnon, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 44 Luzy - Gueugnon 28km

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

15 Juni 2014 | Frankrijk, Gueugnon

Zaterdag Luzy - Gueugnon 28 km

Ik zat het op het muurtje bij de kerk toen Nico en Heleen er aan kwamen. Nico had het barretje aan bevolen wat aan de overkant van de kerk ligt om daar een versnapering te nemen. Echter nagenoeg alles was bezet en aan het eten. Om er nou als stinkbuil tussen te zitten lijkt mij geen goed idee. Dus niet naar de overkant maar gewoon wachten op het muurtje. Even later kwam Nico en Heleen aan rijden. Hup de spullen de auto in en met een kwartiertje rijden waren we bij het huis. Leuk hoor het lag ietsjes van de weg af en in de de voortuin staat een kruisbeeld tussen geknotte linden. Nico vertelde dat het kruisbeeld op een puntje gemeente grond staat met een paar geknotte linden. Beetje gek een paar bomen van de gemeente en de andere bomen horen bij het huis. Lekker in de schaduw zitten met een kop koffie en een aardbeien gebakje. Zo even gezeten met nog een kop koffie heb ik even later met Nico rondje tuin en huis gedaan. De tuin rond het huis heeft verschillende kamers met daar in specifieke planten. Een moestuin, dahliatuin,geletuin met daarom heen gazon en doorkijkjes. Op verschillende plaatsen bankjes en een terras. Het is leuk om zo door een tuin te slenteren. Daarnaast een lekker zwembad om af te koelen. Wat ook mooi is het uitzicht wat je hebt op de omgeving. Je kijkt namelijk het dal in. Mooi joh.
Nadat ik zo'n beetje alles had gezien, even lekker douchen. Kleren op een hoop want Heleen gooide ze wel even in de wasmachine. Met Nico lekker een plons genomen in het zwembad. Ik moest wel even doorkomen hoor, vond het water namelijk nog koud (20graden)? Toen ik door was is het water toch wel erg lekker. Dobberend op een autoband is het lekker luieren en maakte Heleen een paar foto's van ons. Ze zullen wel fraai zijn! Voor het eten even borrelen met een kaasje erbij en dan eten,heerlijke mosselen die had ik al een tijd niet gehad. Een schot in de roos, lekker wijntje erbij jammie. Na het eten de kelder en de natuurlijke bron geïnspecteerd. Mooi ding hoor die kelder, lekker koel. Mooi om je wijn in op te leggen. S'avonds de wedstrijd Nederland - Spanje zitten kijken. Eh met een half oog want ik was ook verhaaltjes aan het tikken. Dat ging lekker eerst met een nul achter en dan die mooie snoekduik van van Persie die - wat we toen nog niet kon bevroeden- de ondergang van Spanje inluiden. Wat een sensatie Spanje van de mat gespeeld in de tweede helft. Na de commentaren naar bed lekker snurken.
Volgende ochtend toen ik beneden kwam stond het ontbijt al klaar. Lekker bruin brood, kaas, eitje koffie gewoon lekker. Op pad met de auto een kleine omweg makend voor mijn wip expres en gelijk een tour door de omgeving. In Luzy uit de auto en even op mijn Garmin kijken welke weg ik moest in slaan. Afscheid genomen van Nico en Heleen en op pad naar Gueugnon

Grtjs Ollie

  • 15 Juni 2014 - 19:44

    Pi:

    Dit was even lekker chillen bij Nico en Heleen. Leuk hoor. En mosselen eten! Wat dat betreft zijn wij geen familie!!!! Maar heerlijk dat jullie er zo van kunnen genieten.

  • 18 Juni 2014 - 19:51

    Tineke:

    Hallo Ron, ik kreeg toegang tot je blog via Heleen en Nico.wat een avontuur.!Ik heb S.de C, ook bezocht ,maar met de auto en onderweg zag ik al die wandelaars en fietsers soms ploeteren maar ook genieten.Dat lees ik ook uit jouw verslagen,en zie ik in de bijgevoegde foto's!Je hebt buiten het wandelen,een doel op zich om S.de C te bereiken ook veel aandacht voor de omgeving.Succes, ik blijf je met plezier volgen.
    groeten,
    Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 48012

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: