Dag 41 Lac Settons - Athez 20 km - Reisverslag uit Anost, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 41 Lac Settons - Athez 20 km - Reisverslag uit Anost, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 41 Lac Settons - Athez 20 km

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

14 Juni 2014 | Frankrijk, Anost

Woensdag Lac les Settons - Athez 20 km

De kamer die ik kreeg was dit keer wel aan de voorzijde. Gelukkig ligt het hotel aan een doodlopende weg en zodoende geen last gehad van verkeer. Lekker de ramen open en genieten van het uitzicht op het Lac les Settons. Lekkers geslapen met een franserol kussen onder mijn pan. Ik begin er langzaam aan te wennen aan zo'n kussen. Na het ochtend ritueel aan het ontbijt, geroosterd baguette, croissant,jam yoghurtje,jus en koffie. Afgerekend en op pad. De eerste vijf kilometer langs het Lac en dat was prettig wandelen. Lekker koel met een zacht windje vanaf het water. Later afgebogen en wandelend over C en D wegen naar Anost. Mooie route door beuken - Douglas'sparren bossen. De laatste zijn wel dertig tot veertig meter hoog. In Anost aangekomen, dat was zo rond lunch tijd ben ik even op mijn krent gaan zitten. Deze pauze was toevallig op een terras van een grill/pizza restaurant. Madam vroeg of ik wat wilde eten. Natuurlijk want ten opzichte van gisteren, was het vandaag met een paar kuitenbijters ietsiepietsie zwaarder. Een salade met chevre en jambon vooraf gevolgd door pizza galzone en ijs en koffie toe, had ik mij zo toebedacht. Zo dat is alvast een bodempje voor vanavond. De gite waar ik in slaap, is een voormalige lagere school. Leuk hoor. Houten vloeren die zo gezellig kraken en de geur van de school hangt er bijwijze van spreken nog. Je hoort de kinderen de juf of meester na zeggen ;
Zero, deux,trois,quatre,cinq enz. Toen ik door de voordeur van de school naar binnen ging bleek dat er al mensen waren. Zo door de gang kijkend stond de achterdeur open en lag er van alles op een tafel van ze. Ik had mijn rugzak nog niet neer gezet of er werd geroepen Bonjour Ron, ik draaide mij om en daar stond een van de twee Fransen die ik in Foret-Chenu had ontmoet. De broers Gerard en Jaques. Dat wordt weer van lachen, zij steenkool Engels en ik steenkool Frans.
Nou dat wordt gezellig samen koken en eten.

Grtjs Ollie

  • 14 Juni 2014 - 16:38

    Jossie:

    Je hebt al een behoorlijk stukkie, gedaan recht zo die gaat, goed hoor en nog goed voor de lijn ook nog, zet 'm op man.

  • 14 Juni 2014 - 17:27

    Pi:

    Leuk avondje gehad? Ik denk dat je nog even terug naar school moet! Leren tellen! Je begint bij nul en slaat de 1 over! Kenniet he. Maar wel gemerkt dat je al een aardig woordje over de grens spreekt. Ga zo door en kei goed dat je al zover bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 48004

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: