Dag 36 Courgis-Bessy-sur-Cure 25 km - Reisverslag uit Bessy-sur-Cure, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 36 Courgis-Bessy-sur-Cure 25 km - Reisverslag uit Bessy-sur-Cure, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 36 Courgis-Bessy-sur-Cure 25 km

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

07 Juni 2014 | Frankrijk, Bessy-sur-Cure

Vrijdag Courgis - Bessy-sur-Cure 25 km.

Aangekomen in Courgis, wat een plaats het is letterlijk uitgestorven. Even gezocht naar het onderkomen, maar dat was maar heel even. Het plaatsje heeft geen winkels geen bar en geen restaurant. Ik had er al omgerekend dus s'middags goed gegeten en het avondeten in de vorm van een baquette en salade meegenomen.
Madam gaf een rondleiding in haar huis. Ik was de enige gast van die dag. Lekker gezellig. Eerst douchen en om kleden en dan eten. Op mijn kamer gegeten en dat was het dan. Madam had wat tijdschriften in de ontmoetingsruimte liggen waar je als gast kan verblijven. Soort NGraffic maar dan anders GEO heet het blad. Dus daar was ik een tijdje zoet mee. Had geen zin om in dit dooie plaatsje rond gelopen. Dus vroeg in bed. Met mijn iPad om een E boek te lezen. Negen uur dertig vond ik het welletjes en ben ik gaan snurken. Een goed bed en een goede nachtrust.
Om zes uur wakker en heb ik nog een tijdje liggen doezelen. Wassen aankleden en ontbijten. Geen stokbrood dit keer maar zelf gebakken brood uit de broodmachine.
Geen boulangerie hè. Huis gemaakte jam, koffie, jus, pannenkoeken en een yoghurtje.
Op pad zoeken naar de route, ik had zo'n gevoel dat het vandaag niks zou worden. Op een kort stukje van zo'n drie kilometer ben ik een keer of drie misgelopen balen.
Uiteindelijk ging het weer. Kuitenbijters zaten er vandaag wel in. Heerlijk bij zo'n temperatuurtje van twintig graden om te beginnen. In de buurt van Gravant zag ik twee personen lopen, die nog ander halve kilometer voor mij uit liepen. Na een uurtje had ik ze ingehaald en bleek het de twee Fransen te zijn die ik ontmoet had in Foret-Chenu. Met ze opgelopen en bij het binnen lopen van Gravant werden we geroepen. An route de Santiago. Oui madam. Of we water willen, nou natuurlijk willen we dat. De temperatuur is lekker op gelopen naar zevenentwintig graden.
In het hart van Gravant bij een café zitten Albert en Jean Claude aan de koffie. Gelijk neer gestreken en koffie besteld. Gelijk even naar de boulangerie en de plaatselijke supermarkt. Eten gehaald voor vanavond want in Bessy-sur-Cure is niks te krijgen.
Jeane en de andere twee Fransen bleven nog even zitten en koffie drinken.Albert en ik gingen verder. Mooi door het heuvellandschap met zijn bossen en graanvelden. Voor het eerst een illegale vuilstort gezien. Een berg stukend huisraad en plastic tonnen. Erom heen gelopen en verder op onze route. We komen steeds meer in de buurt van de rivier de Cure waar Bessy zijn naam aan te danken heeft. Het plaatsje binnen gelopen eerst even aan het riviertje uitblazen. Na verloop van tijd ging Albert verder naar de volgende plaats waar hij op een camping staat. Ik bel het tel.nr wat in het boekje staat. Ik krijg madam aan de lijn en die verteld, nadat ik uitgelegd had waar ik op mijn gat zat, dat ik rechtdoor moest lopen. Na tweehonderd meter aan de linkerkant het huis waar ik kan overnachten. Nadat ik ingeschreven was, aan madam gelijk mijn probleem van het postpakket besproken. Geen taxi, maar ze ging wel even naar de Marie. Na een poosje kwam ze terug en melde me dat morgen om half negen bij de Marie moet zijn. Daar staat iemand dan klaar om met mij naar Vezelay te rijden. super.

Grtjs Ollie


  • 07 Juni 2014 - 22:15

    Bep Ernst Natasja:

    hallo ron we genieten elke keer weer van
    leuke verhalen ga zo door . we horen niks
    meer over je voeten gaat het goed?
    maar geniet weer van je volgende tocht .
    dan horen we weer wat je mee maakt.
    groetjes van ons alle drie.

  • 08 Juni 2014 - 00:45

    Pi:

    Ben weer helemaal bij! Rien zei: "Zet jij even de computer uit". Dat heb ik dus gedaan, maar eerst even op de mail gekeken ennne..... gezien dat jouw avonturen er weer opstonden. Dus eerst lezen en dan naar bed. Ik kan weer gerust gaan slapen.

  • 08 Juni 2014 - 19:47

    Riet:

    Ron, wat heerlijk dat er nog zoveel lieve en goede mensen bestaan.
    En ook heel gezellig dat je steeds weer mensen ontmoet die je eerder hebt gezien.
    Dat maakt de wandeling lijkt mij, wel heel leuk en kan je de belevenissen delen.
    Geniet van het culinaire en de tocht. Groetjes

  • 09 Juni 2014 - 15:22

    Dim Schoorl:

    Dag Ron.

    Wekelijks lees ik even alle reisverslagen door ik kan daar wel van genieten ik vind het een geweldige prestatie wij hebben vanmorgen 110 km op een zadel gezeten en dat was ook weer behoorlijk.
    Het spreekt mij aan maar gezien mijn benen doe ik het misschien een keer op de fiets.
    Succes weer van de week en geniet ervan.

    vr groeten Dim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 48017

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: