Dag 35 Vezannes -Courgis 18 km - Reisverslag uit Courgis, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 35 Vezannes -Courgis 18 km - Reisverslag uit Courgis, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 35 Vezannes -Courgis 18 km

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

07 Juni 2014 | Frankrijk, Courgis

Donderdag Vezannes - Courgis 18 km

In een twee persoons bed breed uit geslapen van half tien tot kwart voor zes, dat is lekker. Zolang heb ik in tijden niet geslapen. Had ik zeker nodig. Elke dag is het een verrassing in wat voor bed je komt te liggen. Hard,zacht,doorgezakt met en zonder plank. Dus afhankelijk daarvan heb je een goede of een slechte nachtrust. Zo rond kwart voor acht klaar met het ochtend ritueel en ben ik eens lekker gaan ontbijten. Toast baguette met roomboter, huisgemaakte jam - pruimen en Frambozen - jus orange, koffie en cake. Spullen inpakken daar wordt je steeds handiger in. Routine hè. De deur uit linksaf en nog een keer linksaf een klein bruggetje over en ik zat weer op de route. Ondanks dat het zonnetje scheen met mooie witte wolken partijen. Was het fris. Fleece aan en het was gelijk behaaglijker. Door de glooiende heuvels naar richting Collon. Vandaar uit, te bleef een beetje op een hoogvlakte richting Chablis. Langzaam veranderde de omgeving. De eerste wijnvelden van Chablis kwamen in zicht. Al door kuierend werden het er steeds meer. Uiteindelijk na twaalf kilometer wandelen zie Chablis voor je liggen in een dal. Mooi gezicht hoor met de zo'n op de daken. Je ziet van alles schitteren. Regenpijpen, zon weer kaatsend op glimmende objecten etc. Aan de rand van de stad even de rugzak af en mijn fleece uittrekken. Het was ondertussen warm genoeg geworden om in je t-shirt te lopen. Om Chablis de stad binnen gegaan moet je eerst een brug over. Na de brug hoofdstraat in en zie je aan je linkerhand een café met terras precies op een punt van twee straten. En wie zat daar in het zonnetje te schrijven Jean Claude die ik in Vezanne gedag had gezegd. Terras op gelopen, was toch van plan geweest ook al had daar geen Jean Claude gezeten voor een bak koffie. Even bij praten hoe hij gevaren was in Collan want daar had hij gepit. Ik had gisteren of eergisteren met hem over mijn pakketje gehad dat in Vezelay moet liggen. Hij wou wel even voor mij bellen of dat pakketje aan de organisatie van Pelerins afgegeven kon worden. Helaas dat ging niet. Wat nog een tegenvaller was, dat het postkantoor pas volgende week dinsdag pas om een uur open gaat. Dat zou inhouden; ik kom op zaterdag aan in Vezelay en moet dan tot dinsdag een uur wachten. Dat gaat deze jongen niet doen. Zaterdag ochtend pakt deze jongen een taxi en zorgt dat hij om negen uur in Vezelay bij het postkantoor is, deze is zaterdag tot twaalf uur open. Dan maar even geen pelgrim zijn. Afijn dit wetende zijn we samen de stad uitgelopen en de route opgezocht richting Courgis. Dat is mijn slaapplaats en Jean Claude moest toen nog zeven kilometer naar St.-Cyr-les-Collons.

Grtjs Ollie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 48007

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: