Dag 34 Evry-la-Chapelle -Vezannes 23km - Reisverslag uit Vézannes, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 34 Evry-la-Chapelle -Vezannes 23km - Reisverslag uit Vézannes, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 34 Evry-la-Chapelle -Vezannes 23km

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

07 Juni 2014 | Frankrijk, Vézannes

Woensdag Evry-la-Chapelle - Vezannes 23 km

Het was voorspelt en laten ze het eens goed hebben de weermannen! In mijn apartement hoorde ik de regen tegen de ramen slaan blehh. Wassen aankleden en spullen pakken. Het apartement opruimen, aanvegen en netjes achter laten voor de volgende gasten. Op die manier hebben de vrijwilligers niet veel te doen. Kwart over zeven liepen we in ons regenkleding naar de supermarkt die toen we aankwamen net de deuren open deed. Dit noem ik nog eens timing. Een baguette,blikje paté, koekjes en fruit gekocht voor onderweg en voor het nog te nuttigen ontbijt. Ontbijten deden we al lopend in de regen. Pain chocolade en pain raisen. Als het droog zou zijn geweest hadden we door het bos gegaan zo'n vijf kilometer. Nu het zo plensde zijn we over de D wegen gelopen die parallel aan het bos liep. Met zijn tweeën kuierde we kilometers redelijk snel onder onze poezelige voetjes door. Voor bij het plaatsje Roffey moesten we over het kanaal links een jaagpad op. Op dat jaagpad voor een slagboom stond een auto geparkeerd. Nederlanders. Ik zei tegen Jean Claude die zijn aan het vissen. Een stuk het jaagpad op en ja hoor twee groene tentjes die langs het pad stonden en hengels die uit lagen. De twee mannen van in de twintig zaten voor in hun tent. Toen we er aankwamen riep ik, willen ze nog al bijten. Ze rolden zowat van hun stoeltje af want dat verwachte ze niet. Een praatje met ze gemaakt en toen ik vertelde dat we op weg zijn naar Santiago waren ze helemaal verbaasd. Bon courage werd er gewenst en wij weer verder. Eenkilometer of vijf langs het kanaal en konden toen afbuigen. Het land weer in. Heuvel op en af, afwisselend met graan,koeien,stukjes bos en wijngaarden.
Onder een dikke noten boom de lunch genuttigd. Stukje baquet met een hapje paté slokje water toe. Uit eindelijk werd het dan toch droger, een beetje miezer en zo'n vijf kilometer voor Vezanne werd het zowaar droog. Regenbroek uit, regenkaart van de rugzak en verder gingen we. In Vezanne gedag gezegd van Jean Claude want die overnachten in het plaatsje Colan. De gite/ boerderij direct aan de D weg en ik werd hartelijk door de mensen ontvangen. Ze hadden mij aan zien komen lopen. Een mooie kamer, ruime douche en toilet gelegenheid. Gelijk alles uit en onder de douche. Als je zo opgesloten zit in een regenjas en broek dan stink je helemaal als een otter. Wauw wat kan een mens toch stinken.
Na het douchen heb ik mij eens gewogen op de Weegschaal die in de hoek van de badkamer staat. En raad eens ik ben niks afgevallen! Wat kan ik jokken, zeven kilo is er af. Mijn gewicht is nu vierennegentig kilo schoon aan de haak. Na het douche ritueel gelijk mijn wasje gedaan en die in de onderdoorgang waar de trekkers naar het land gaan, opgehangen. In die onderdoorgang waait het lekker en is mijn wasje zo droog. Terug naar mijn kamer ben ik lekker in bed gaan zitten en een tukje gedaan, ook wel eens lekker.


Grtjs Ollie




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 48033

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: