Rustdag Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Rustdag Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Rustdag Reims

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

24 Mei 2014 | Frankrijk, Reims

Vandaag rustig aangedaan, op het moment dat ik de deur uitliep, botste ik zowat tegen Ton Pieterse op. Hij had het helemaal gehad met Gr. 654. De route wordt niet goed onderhouden, dus verdwalen en uit de route raken. Hij was 'n keer of drie gevallen moest door struikgewas ploeteren en als toetje over omgewaaide bomen zien te komen. Al kletsend zijn we naar het toerist informatie gelopen en hebben daar een platte grond gehaald. Daar toerist informatie naast de cathedraal was zijn we de Notre Dame ingelopen. De deur door en tot mijn verbazing zat hij stampvol met mensen, die een mis bij woonde. Is het nou zondag, heb ik me nou zo vergist? Nee, het was een speciale dienst. Ik kreeg de indruk dat de 1e communie werd gedaan. De kinderen een stuk of 40 zaten aan twee zijde van het altaar en hadden allen een witte pij/kazuifel achtig gewaad aan. Een voor een mochten ze een stukje voor lezen. Prachtig die heldere kinderstemmen in die kerk. Wat ook erg indrukwekkend was de gezongen liederen in die kerk. Wat was dat mooi. Kippenvel wat een akoestiek. Enige tijd staan luisteren Ton ging naar het postkantoor en ik ging het paleis van de bisschop in waar een expositie werd gehouden over de schatkamer van de Notre Dame.
Na dat ik het paleis had gezien met zijn schatten liep ik het plein op en liep daar Albert van Schaik tegen het lijf die ik voor het laatst had gezien in Rocroi. Hij was net aan gekomen en wilde net naar binnen gaan voor zijn stempel.
Hij vertelde mij dat hij de Gr. 654 vanaf vandaag vaarwel had gezegd. Route niet duidelijk, niet onderhouden, door struikgewas had ik dat niet eerder gehoord. Beide mannen gaan de route volgen die ik al vanaf Rocroi loop. Als je uit je doppen kijkt heb je het boekje niet nodig. Zo duidelijk is alles aangegeven. Na het beetje bijpraten ging hij voor zijn stempel en ik voor de middag lunch op het terras. Een plate de Joure met een biertje erbij, in het zonnetje supper. Na de lunch uitbuiken in het park. Een mooi park met oude bomen. Even uurtje gerelaxt en daarna de stad weer in. Beetje rondgezwalkt, de vernieuwde of gerestaureerde markthallen bekeken. Prachtig joh, wat een drukte, een gezellige sfeer met al die handelaren met hun waar. Op het eind van de middag nog even een lekker stokbroden met kip gehaald voor de avondmaaltijd, want die plate de Joure was ruim voldoende geweest. Terug naar mijn hok, stukje tikken en beentjes in de lucht.

Morgen op pad slecht 11 km naar Rilly la Montagne

Grtjs Ollie


  • 24 Mei 2014 - 22:59

    Pi:

    Toch morgen al op pad. Is niet zo'n lange tocht. Is je hiel voldoende genezen dan? Wel steengoed dat je de draad weer oppakt. En grappig dat je weer diezelfde mensen ontmoet. En als goed voorbereid persoontje heb jij je medepelgrims van goede wandelinformatie voorzien. Succes morgen.

  • 24 Mei 2014 - 23:03

    Jos:

    Hallo Ron, lekker aan het toeristen.
    Heel verstandig neem op tijd de nodige rust. Dan kan je er weer tegen.
    Opgeven is geen optie. Ben zelf met de voorbereiding voor de 4-daagse bezig.
    We zouden je missen als je er mee uit zou scheiden.
    Hou het weekend voor de rustdag. Ik blijf je volgen.

    MvrG. Jos. . . . . .

  • 24 Mei 2014 - 23:18

    Hans En Astrid:

    We volgen je met heel veel plezier.
    Complimenten voor je schrijfstijl.
    We leven mee met je voeten. Geef je droom niet te snel op, neem een paar rustdagen.
    We duimen voor je.

    groeten
    Hans en Astrid

  • 25 Mei 2014 - 03:03

    Arie:

    Hè man

    Heel verstandig geweest een dag rust een werkweek is ook maar 5 dagen en dan twee rust dus af en toe een rust dag in plannen is goed voor de mens zet hem op.

    Arie

  • 25 Mei 2014 - 11:56

    Marjon Faas:

    Geweldig dat je weer verder gaat! Ook met drie mogen jullie bij ons komen hoor!
    Veel sterkte en hopelijk tot ziens in Fontaine la Mere, dit ligt op je route en daar kunnen we je makkelijk ophalen.

  • 25 Mei 2014 - 13:12

    Jan:

    Hoi Ron,
    Lekker toch zo'n rustdag? Kan je er zeker weer een weekje tegenaan gaan. Op naar Le Puy.

    groetjes

    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 48043

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: