Dag 23 - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 23 - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 23

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

23 Mei 2014 | Frankrijk, Reims

Vrijdag 23 mei Bazancourt - Reims

Vandaag weer mooie tocht door de glooiende heuvels noord Frankrijk maar met nu op een wel heel oude weg; de Romeinse heerbaan naar Reims. Waar eens de soldaten van het Romeinse rijk marcheerden, marcheert nu Ollie op naar Reims. Prachtig hoor kaars recht door het landschap, langs de resten van een romeins fort. Wat een wild is er ik zie reeën, fazanten, hazen en patrijzen. Het vliegt rent allemaal voor me uit. Wat ook erg leuk is de leeuweriken die zingen hun hoogste lied in de lucht als in de gewassen. Die vogeltjes zie je bij ons niet meer. Elk geval in de randstad niet meer . In Reims bij de kathedraal aangekomen zo rond twaalf uur moest ik tot 14.00 uur wachten voordat ik mijn stempel kreeg. Al rond lopende hoorde je hier en daar in verschillende talen dat daar een pelgrim liep. Uh dat was ik dus. Grappig om te horen. Mijn stempel gehaald en naar mijn onderkomen gelopen wat nog een km verder was. Lekker douchen en weer eens verhaaltjes weg kunnen zetten.

Grtjs Ollie

• 23 Mei 2014 - 16:43

Jossie:

Het lijkt erop dat je je pelgrimdraai gevonden hebt en dat het feest kan beginnen geen woord meer over tenen en blaren maar leuke ontmoetingen lekker eten en drinken op naar santiago!!!!!!!!!!!!!

• 23 Mei 2014 - 16:49

Marc:

Ron, Hoe zit dat nou met overnachten? Heb jij een lijst? doe je het op de bonnefooi? Of zijn er speciale pelgrims overnachtingen?

Gr,

marc

• 23 Mei 2014 - 19:34

Ron Olijhoek:

Problemen met mijn voeten - blaren - en schoenen blijven zich voor doen. Met mijn hielen al die tijd geen last nu een gat inmijn rechterhiel. Kleine tenen worden elke ochtend ingepakt. Twee keer overdag schone sokken ik was wat af om steeds schone sokken te hebben. Wat betreft overnachtingen sommige zijn op de bonnefooi andere via het route boek of Google geboekt.
    Vandaag en morgen overdenk ik wat zal doen, afbreken of doorgaan.
    Ollieoppad moet geen strijd zijn

• 23 Mei 2014 - 20:07

Pi:

Wat is dat "chips" zeg!!! Die problemen met je voeten. En heel begrijpelijk dat je daar weer eens bij stil gaat staan. Neem in ieder geval eens een time out van een dag. Reims is de moeite waard om eens rustig rond te kijken en kan je je voeten ook de nodige rust geven. Je verhalen zijn om te snoepen, geweldig.
    Enne over vogels gesproken...... wij worden iedere avond getrakteerd op het geluid van uilen die hier in de buurt zitten. Geen bijzonder geluid, erg eentonig. Maar het blijft bijzonder dat ze in je omgeving zitten.

• 23 Mei 2014 - 20:21

Wilma Touw:

Hé zwagertje, niet te gauw de moed opgeven hoor. Begin nou eens met een paar dagen rust, ga in Reims op zoek naar andere schoenen en dan weer beginnen met kortere dagafstanden. Je legt nu de lat te hoog. Moet ik Jos naar je toesturen om even samen de mogelijkheden door te nemen (serieus aanbod hoor)?

• 23 Mei 2014 - 20:40

Marc:

Sterkte Ron, neem paar dagen rust zoals je schoonzus zegt.

• 23 Mei 2014 - 21:12

Leen Kramer:

Ron, fantastisch! Blijf de pijl volgen, wij volgen jou. Hgr, Leen en Ria Kramer.

• 23 Mei 2014 - 23:02

Carla:

Nou was ik zo blij na al die dagen weer enthousiaste berichten te lezen en nu tussen de berichten door toch weer die hiel en je kleintjes...... Ik lees nog steeds niets over gewoon een dagje op je krent zitten. Zou dat nou niet een goed idee zijn. Gewoon ff niks - tijd zat toch ??

• 23 Mei 2014 - 23:20

Narda En Ad / Gastheer En Gastvrouw In Vessem:

Hee Ron,

Even rust nemen in Reims. Neem nou de tijd even !!!!!!
    Het is jammer als je nu gaat stoppen. Zorg ervoor dat je eerst helemaal herstelt bent en
    dan weer langzaam op pad. Luisteren naar je lichaam is moeilijk he. Maar gewoon doen !!!
    Wij hopen echt, dat je "je camino", voort kunt zetten.

Heel veel pelgrimgroeten,
    Ad en Narda

• 23 Mei 2014 - 23:48

Ilse:

Quelle Aventure Monsieur Ron, we lezen "avec beaucoup de plaisir' je mooie verhalen, en hebben bewondering voor je dat je al zo ver bent gekomen, hier is gewoon onze 2e Peter Mayle!!!
    Het frans gaat je ook goed af, Bravo!
    Hopen dat je kleine "doigts de pieds" het niet begeven, en je route weer voort kan zetten, neem lekker even rust en geniet van de mooie stad Reims.

Groetjes Ilse

• 24 Mei 2014 - 00:01

Petra:

Lieve Ron,
    Luister eens naar je liefhebbende volgers en neem een paar dagen " heilig"!
    Je hebt de tijd. Ik heb een paar dagen niet gekeken wegens drukte in de zaak
    Met dit fantastisch mooie weer( gelukkig), maar en werkelijk verbaasd dat je al in Reims bent...

• 24 Mei 2014 - 00:01

Petra:

Lieve Ron,
    Luister eens naar je liefhebbende volgers en neem een paar dagen " heilig"!
    Je hebt de tijd. Ik heb een paar dagen niet gekeken wegens drukte in de zaak

• 24 Mei 2014 - 00:32

Marna En Chris:

Ook in Zwanenburg wordt je op internet door ons op de voet gevolgd. Dat je nu in Reims bent gearriveerd is een dubbele felicitatie waard. Wij vinden het met de auto al een behoorlijk eind. Laat staan met de benenwagen.En dan ook nog de ongemakken aan de voeten.We schrokken toen we lazen dat je naar huis ging, maar nee, je liet je niet kisten en ging na enkele dagen vol moed verder. Misschien nu ook weer enkele dagen de boel laten genezen en dan rustig weer beginnen.
    We zijn ervan overtuigd dat je het gaat redden.
    Toi, toi, toi.
    Groetjes Chris en Marna

• 24 Mei 2014 - 07:27

Hans:

Hee Ron, het zou erg jammer zijn als je moet stoppen maar misschien toch een daggie ( of meer) rust nemen hopelijk gaat het dan weer wat beter en het aanbod van Wilma om Jos te laten komen is een goed idee om dan samen tot een oplossing te komen, je verhalen zijn prachtig om te volgen
    gr.ons