Dag 17 Givet - Oignies en Thierache - Reisverslag uit Oignies-en-Thiérache, België van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 17 Givet - Oignies en Thierache - Reisverslag uit Oignies-en-Thiérache, België van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 17 Givet - Oignies en Thierache

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

18 Mei 2014 | België, Oignies-en-Thiérache

Zaterdag 17 mei Givet - Oignies - en Thierache 35 km

Om 8.00 uur trok ik de poort achter mij dicht en ging op pad voor een ontbijt. Gelukkig had ik de vorige dag de Carefour super ontdekt en die is open van s'ochtends 7.00 tot 22.00 uur s'avonds. Een soort croissant maar dan gevuld met chocola gekocht voor de nodige energie. Prachtig weer, jas uit en lopen maar. Over de brug van de Maas linksaf over een smal pad langs de oever. Het lange gras was nog niet gemaaid en door de dauw was ik gauw tot aan mijn knieën nat. Over dat smalle pad kuierend stapte ik bijna op een jonge koolmees. Gelukkig voor dat meesie zag ik hem op tijd. Hij bleef lekker zitten en maar piepen om zijn moeder voor eten. Eerst op de foto vriend en dan laat ik je lekker gaan zodat je moeder je buik kan vullen met over heerlijke insecten. Langs de Maas hoog op de heuvels ligt een enorm fort, ben even de naam kwijt maar dat komt wel weer. Aan het eind van het jaagpad moest ik een stuk langs een drukke hoofdweg om weer op de route te komen. Zo liep ik van het ene plaatsje naar het andere. Af en toe stoppen, voetjes verzorgen en dan weer verder. In het plaatsje Aubrives stond bij een pleintje een opa met zijn kleinzoon. Hij stond echt op me te wachten en ondertussen tegen zijn kleinzoon praten en wijzen naar mijn rugzak en stok. Bij hun aangekomen sprak hij mij aan en vroeg waar ik naar toe ging. Santiago in Spanje en de ogen van het kind werden zo groot als schoteltjes. En dat ik al helemaal uit Amsterdam was komen lopen hij vond het wel wat. Ik werd een goede Reis toegewenst en de man en kleinkind gingen over het plein weg. Mijn weg vervolgend door hele mooie stukken landschap, kwam ik in het plaatsje Vierves - sur - Viroin pelgrim Albert tegen die aan een lekker cappuccino zat. Wil je ook koffie of een cappuccino vroeg hij. Nou dat hoefde hij geen twee keer te zeggen. Al met al hebben we ieder twee koppen genomen. De rest van de tocht naar het slaapadres wat we onafhankelijk van elkaar hadden gereserveerd, hebben we samen afgelegd. We hebben door een stuk bos gelopen, heuvel op en af, waar als je je benen breekt of wat minder erg je knie verdraaid, dat je niet eenvoudig er uitkomt. We mogen van geluk spreken dat we niet de regendag daar hadden van vorige week. Oei wat zou dat een glibber partij zijn geweest. Wat heel bijzonder was, dat op ons pad een slang of hazelworm lag. Zo'n 040 cm mat dat beestje. Uiteraard een foto van genomen. Aangekomen op plaats van bestemming bleek dat toch niet zo te zijn. Albert belde mevrouw op waar hij contact mee had gehad. Zij kwam ons ophalen met de auto. Het bleek dat ons onderkomen nog een 3 à 4 km verder lag. Nou dat trokken we niet meer als we dat nog hadden moeten lopen.
Morgen wordt het denk ik een makkelijke dag, ( 19km) eentje gedeeltelijk door het bos en dan over binnenwegen naar Roccroi definitief Frankrijk in.

Grtjs Ollie.

  • 18 Mei 2014 - 16:35

    Pi:

    He, heuvel op, heuvel af! Niet goed voor je kleintjes. Fijn dat het droog weer was. Heb je een stuk makkelijker kunnen lopen.
    Enne.... fijn die taxiservice!!!

  • 18 Mei 2014 - 16:40

    Henk:

    Hoi Ron,

    goed te merken dat de vaart er weer in zit. Consequent op de "kleintjes" daar beneden blijven letten dan moet het wel goed gaan. Wel vreemd: ben je vanuit België in Frankrijk gekomen en lees ik een dag later weer een verslag vanuit België maar gelukkig niet omdat je rechts om keer gemaakt hebt.

    Oh ja, je aardappeltjes doen het geweldig.

    Henk

  • 18 Mei 2014 - 21:24

    Willem:

    Hoi,ik lees dathet weer lekker gaat met de voetjes nou dat is wel zo prettig.
    Paar dagen geleden een berichtje geschreven maar ik merkte pas achteraf dat het niet goed was gegaan.
    Enfin het belangrijkste was dat ik uit het verhaal kon opmaken dat er door de familie (broers)
    Nog steeds bier word gedronken,bah.
    Succes verder en we,Ada en ik, blijven je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 48037

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: