Dag 15 Dinant - Anseremme - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 15 Dinant - Anseremme - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 15 Dinant - Anseremme

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

18 Mei 2014 | Frankrijk, Givet

Donderdag 15 mei Dinant - Anseremme 4km

Balen! s'ochtends met het opmaken... Van mijn tenen, kwam ik tot de ontdekking dat ik onder mijn linker kleine teen een giga blaar heb zitten. Wat nu, door geprikt die ballon en in gepakt om te kijken of ik er toch op weg kon gaan voor 25 km. Na even op de boulevard van Dinant heen en weer te hebben gelopen, zei het teentje ik heb er geen zin in vandaag. Zoals Johan Cruijf zegt; ieder nadeel heeft zijn voordeel. Aan de boulevard lagen een paar Nederlandse plezier vaartuigen. Hoe het ook kwam we raakten aan de praat en werd ik voor de koffie aan boord uitgenodigd. Heerlijk zitten koffieleuten met die mensen. Hij had altijd op de binnenvaart gevaren en was nu met pensioen. Zij geboren op de de boot in Rotterdam in de kolenhaven en hebben elkaar op Terschelling ontmoet. Het leuke is dat de boot waar hij op altijd op voer, de naam Dellewal droeg. Zelf ben ik een paar keer in mijn jeugd, o zo lang geleden naar Terschelling geweest en daar gestaan op de camping Dellewal, gekrampeerd met een knoop tentje van het leger. Na de koffie en de gevulde koek, naar de super Pharmacie, deze is een slag groter dan de gewone. Daar het e.e.a gehaald voor mijn poezelige teentjes. Door deze tegenslag heb ik maar in goed overleg met mijn linker onderdaan, dat ik maar een tijdelijk onderkomen moest zoeken in het plaatsje Anseremme 4km verderop. In een knus hotel, geen receptionist maar een papiertje met de tekst; naast het hotel is een playground voor kinderen om daar maar te wachten. Zogezegd zo gedaan, om tijdens het wachten mij niet te vervelen en ik toch niks beters te doen had, heb ik mijn kleinzerige teen vertroeteld. Al met al kwam er van het vertroetelen niks terecht, daar de juffrouw er
al snel aan kwam en moest ik hinkend met rugzak,schoen,sok,hoed en stok in mijn hand, achter haar aan hobbelen. Gelukkig hield ze de deur voor mij open en was dat verder geen probleem voor mij. Na het inschrijven, moesten we buiten om trap op om via de toegangsdeur in een lange gang te komen met links en rechts de kamer deuren. De lieverd had rekening met mij gehouden, gezien mijn hinkende achtervolging van haar kreeg ik kamer nr. 1 van haar, lief hè. Meteen als je de gang in kwam na de toegangsdeur! De eerste rechts. Schone kamer met balkon. Dus wasje gedaan, t-shirt,sokken en onderbroek. Een vast ritueel als ik na een dag lopen op plaats van bestemming bent. Ik dacht dat ik mazzel had. Aan het begin van de straat zit een een restaurant met een vermelding in de Michelin gids en dacht ik, ga mij daar eens verwennen. Echter op donderdag is de tent gesloten. Het werd een dubbele hamburger met patat van over de brug + een biertje erbij. Deze copieuse maaltijd heb ik genuttigd op mijn balkon met uitzicht op de Lesse.
Verder de krant ' het laatste Nieuws ' uitgeplozen en lui in bed gaan liggen en een beetje liggen sappen.

Grtjs Ollie.



  • 18 Mei 2014 - 16:23

    Pi:

    Heel verstandig om die opstandige kleine opduvels even de rust te geven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 48038

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: