Dag 14 - Reisverslag uit Tienen, België van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Tienen, België van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

14 Mei 2014 | België, Tienen

Woensdag 14 mei Namen - Dinant 30 km

Ik sliep bij Toni Nardone Italiaan van geboorte, een vent van midden veertig, een dood goede vent en minder valide. Is verbonden aan vrienden op de fiets. Wat ik nu zeg moet je doorheen kijken, zijn huis ziet van buiten goed uit maar binnen is het een grote puinhoop. Menigeen als hij het ziet zal rechtsomkeer maken. Overal rotzooi, tafels met boeken en ordners, uitpuilende papierpotten, behang gescheurd en her en der lekkage. Gedeeltelijk geen vloerbedekking meer en ga zo maar door. Badkamer was niet zo schoon! Wc wel. Deze aardige man had de verwarming op geschroefd in de nacht naar 22 Gr. Het was puffen. De kamer die ik had was een bed met een dun laken en dito dekentje. Een verwarming met kuren die in de nacht rammelde. Schrok elke keer wakker van de herrie. Zal dat kreng niet uit elkaar ploffen!
Ondanks dit alles heeft hij alle moeite gedaan om het naar mijn zin te maken. Het ontbijt was met de koffie op zijn Italiaans, daar hij de roots daar heeft liggen. Espresso ! Wauw als je nog niet naar de wc kan, dan is dat de remedie. Overigens had ik geen last van. Moet altijd wel een mooie draaien. Moest van hem de overige bolletjes en marmelade met me mee nemen en alles verpakt met servetjes. Afscheid genomen van deze bijzondere man en inrichting. Langs de Maas richting Dinant, joh wat is dat mooi. Plezier jachten die je ziet gaan, beroepsvaart door de sluizen, het is een pracht. Natuurlijk heb je langs het water ontmoetingen. Het was leuk om met een bewoner uit Namen te kletsen - Nederlands - hij moest niks van Vlamingen hebben. Doordat hij merkte uit mijn antwoorden dat ik geen Vlaming was maar een Ollander ging hij van zijn Frans over op het Nederlands. Leuk toch. Hij heeft een tijdje met mij opgelopen langs de Maas. Gebabbeld en gedag gezegd, ging een ieder zijn weegs. Met de zon die al vroeg aanwezig was had ik al snel de jas uit en deze in de tas gedaan. Met de pauze van de jas in de tas, heb ik gelijk maar een gaatje in mijn riem erbij gemaakt. Mijn broek zakt tijdens het lopen op mijn knieën. Eh, niet helemaal waar,maar het is wel nodig dat extra gaatje. De hele dag in mijn T-shirt gelopen moest er toch nog een onweersbui op ongeveer 1,5km van Dinant naar beneden komen zeilen. Balen, gauw jas en regenbroek aan en nergens langs de Maas kunnen schuilen hè. En maar hopen dat er geen bliksem op je bolletje terecht komt. 15.00 uur in Dinant, krantje gehaald en kon ik mij bij de abdij van Dinant ( Leffe) Melden. Echter ik had al een paar dagen mij niet fatsoenlijk - vooral de voeten - kunnen verzorgen, dat ik via Google een hotel heb geboekt. Heerlijk goed bed, goed sanitair, uitgebreid ontbijt etc. Kost meer als de 18 euro van vrienden op de fiets, maar dan heb je wat.

Grtjs Ollie

  • 14 Mei 2014 - 21:27

    Hans & Astrid Thunnissen:

    We kijken steeds met spanning uit naar je volgende verhaal.
    Ze zijn leuk geschreven, met humor erin.

    Met de voeten gaat het nog niet echt lekker.
    Verzorg ze goed, want daar moet je het toch mee doen tot Santiago.

    groeten
    Hans & Astrid Thunnissen

  • 14 Mei 2014 - 21:35

    Pi:

    Da's lachen, lijkt wel of je bij Malle Pietje terechtgekomen was. De ene nacht sterf je van de kou en de andere nacht lig je in je bed te puffen. Zijn lekkere "wisselbaden"! En hoe mooi is het toch om zulke mensen te ontmoeten.
    "En verder....." moet je niet zo opscheppen over jouw bijzondere kunnen!!!!
    Geniet vanavond van een heerlijk bad, vertroetel je voeten, en een heerlijke nachtrust toegewenst. Genoeg en goed eten, want anders zitten er aan het einde van de rit alleen maar gaatjes in je riem.

  • 14 Mei 2014 - 23:04

    Christa S:

    Ha, die Ron! Daar ben je gelukkig weer. Ik werd al ongerust.
    Nog even en dan ben je al in Frankrijk. Geweldig!!
    Zorg goed voor je voetjes en succes.
    Groetjes Christa

  • 15 Mei 2014 - 01:18

    Nico & Heleen :

    Hoi Ollie.
    Ook wij waren ongerust ,het was verdacht rustig de laatste dagen Blij dat je weer boven water bent.Jammer dat je onderdanen tegenstribbelen .En wat je riem betreft geen ramp,dan adviseer ik je Bretels aan hoef je onder het lopen niet constans je broek op te halen.We hebben van avond een heerlijke koele Leffe op jouw gezondheid genomen.Wij hopen dat het. De komende dagen het met je Onderdanen beter gaat zodat ze je brengen naar je eind doel. Neem je rust en geniet van al het moois onderweg .
    Groetjes Heleen & Nico.

  • 15 Mei 2014 - 09:52

    Jossie:

    Gisteren thuisgekomen van 5 dagen wandelen in het Lahndal, was geweldig met spectaculaire uitzichten, en door onze Oranjes gebouwde kastelen route staat op de unesco lijst, genoten dus.
    In tegenstelling tot jouw belevenissen had ik geen blaren, sorry.
    Heb je verslagen gelezen, en ben weer helemaal bij, moet allen nog een heleboel spelden op de kaart prikken, om je route weer te geven.
    Maar nog ff een tip als alternatief voor de regenbroek/jas koop een goede paraplu, handig tegen een kort buitje tegen wind maar ook de zon !!!
    Nou hup maar weer vort met die geit.


  • 15 Mei 2014 - 19:22

    Noor De Jongh:

    Beste heer Ollie, Wat een genot om uw verhalen te lezen. Heerlijk. Zag het artikel van uw vertrek vanuit Vijfhuizen in ons Hoofdorpse suffertje en dacht, Wauw, wat een geweldig plan, maar wat een eind zeg.
    Loop in gedachten elke dag met u mee. Wat zal het heerlijk zijn 1 met de natuur en al die verschillende mensen te ontmoeten.
    Vergeet kamperspiritus niet voor de voetjes hoor.Heel veel wandelplezier. Groetjes Noor.

  • 15 Mei 2014 - 21:17

    Marjon Faas:

    Beste Ron, we leven met je mee,zo te horen gaat het nu goed met jou en je voeten. Wij zijn vanaf ongeveer 5 juni in Frankrijk. Als ik het goed gezien heb kom je heel dicht in de buurt van de plaats Autun,aan de rand van de Morvan. Je bent bij ons van harte welkom om te dineren,slapen en ontbijten. We halen en brengen je dan ook nog naar je wandelpad. Als je dit leuk vindt,mail mij even en ik geef je ons telefoonnummer dan even door. Ik schat zo in dat je daar in de maand juni zal zijn. Laat het ons even weten. Groetjes. Martin en Marjon Faas

  • 15 Mei 2014 - 23:27

    Jos:

    Hallo Ron, van mijn buurvrouw Christa vernam ik dat het weer goed met je gaat. Nog even en dan ben je in Frankrijk. Fantastisch dat je deze tocht onderneemt. Je bent alleen onderweg maar velen leven met je mee. Zelf ben ik bezig met de voorbereiding voor de 4-daagse te Nijmegen. Ik blijf je volgen.
    Groet van Jos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 48039

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: