Dag 12 Diest - Tienen 30 km - Reisverslag uit Tienen, België van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 12 Diest - Tienen 30 km - Reisverslag uit Tienen, België van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 12 Diest - Tienen 30 km

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

11 Mei 2014 | België, Tienen

Zondag 11 mei, Diest- Tienen 30 km

Ondanks dat het in de hotels altijd te warm is, heb ik toch redelijk kunnen slapen.
Door dat ik vroeg wakker was, voor de wekker, Ben ik eens lekker in bad gaan liggen. Er stonden genoeg van die kleine flesjes die ik maar leeg heb gemaakt in het bad. En geuren dat ik doe! Als enige aan het ontbijt in het hotel. Lekker van alles gepakt, ook een lunch gemaakt. Bolletjes met chocopasta.
Vandaag van Diest naar Tienen, een lang eind door heuvelachtig terrein. Heuveltje op en af. Door hole wegen prachtig. Als of je door een tunnel van groen loopt. Door de regen van gisteren was het wel glibberen. De wandelstok heeft vandaag moeten werken,maar gaf geen krimp. Een akker overstekend, ging een koppel patrijzen op. Je schrikt er altijd van, doordat ze altijd op het laatste moment op vliegen. De harde wind en wisselende bewolking die er vandaag was, deed jas en hoed klapperen. Dreigende wolken partijen waar af en toe een bui uit viel. Dus regenbroek aan regenbroek uit. Dit heb ik vandaag zo'n 5 Keer gedaan. Weer een keer verdwaald op ditmaal op een wijndomein. De route gaf aan dat je door de wijngaard naar de achterpoort - zoals het boekje vermeld- moest gaan en daar het wijndomein moest verlaten. Echter de achterpoort was niet te vinden. Behalve de wijngaard heb ik dan ook maar de boomgaard door kruist op zoek naar achterpoort.
Dit grapje heeft me toch wel een uur gekost. Doorstappend kom je hier op zondag geen mens tegen. Doordat ik het spoor bijster was, heb ik weer een beroep gedaan op de Garmin. Nieuwe route uitgeplozen en de route uit het boekje gelaten voor wat hij was. In Tienen aan gekomen naar de pastorie gelopen waar ik vandaag overnacht. De pastorie ligt in het hartje van Tienen. Van uit mijn kamer kijk ik uit op een oude kerk. Op aan raden van de beheerders ben ik gaan eten in restaurant THE ONE. Een trendy naam, achteraf blijkt het een familie restaurant te zijn. Als je zo je biertje drinkt en wacht op je eten, kan je op je gemak de mensen observeren. Iedereen kent elkaar blijkbaar. Ze groeten elkaar, geven elkaar een hand, kus en een klop op de schouder. Geen trendy muziek, maar Tom Jones, Engerbert Humperdink en Julio in zijn regenjas. Na het eten terug naar de pastorie en mijn verslag maken. Al met al geen spannende dag.
Een update van mijn voetjes; onderweg nieuwe compeed aangebracht en bij een tweede stop de sokken verwisseld en uiteraard de voetjes verzorgt. Even de wind door de tenen laten waaien, zijn ze gelijk weer gekoeld.
Dat De aandelen van compeed omhoog schieten kunnen jullie wel begrijpen, dit als gevolg van het gebruik wat ik aan de dag leg.
Voor de komen de drie dagen zijn de slaapplaatsen geregeld. De beheerder van de pastorie klom in de telefoon en door zijn inbreng zijn de slaapplekken geregeld. Op een camping in een trekkershut, bij vrienden op de fiets en in de abdij van Leffe.

Grtjs Ollie

Ps. morgen of overmorgen plaats ik weer wat foto's


















  • 11 Mei 2014 - 21:58

    Pi:

    Hoi Ron,

    Dat was vandaag een flinke tippel, 30 km. Tjonge, jonge. Die heuveltjes waren vast een oefening voor de grote bergen van straks. Kunnen je kuiten er vast aan wennen. Andere spieren worden aan het werk gezet. Je hebt het steeds over je Garmin. Ik ga Han eens vragen wat dat precies voor een apparaatje is. Het is in ieder geval een soort routeplanner. Dat is duidelijk. Een maatje als je stack zit. Enne.... Leffe is een goed vooruitzicht, denk ik zo!!! Kijk uit naar je foto's. Ook hier was het ook halen en brengen met de regenbuien. Dus extra beregenen was echt niet nodig. Rust lekker uit.

  • 11 Mei 2014 - 22:20

    Heleen & Nico:

    Hoi Ron.
    Ook hier in Hoofddorp was Het weer slecht vandaag .Wij verbazen ons niet dat jij verdwaald in een wijngaard ,het is maar goed dat de Druiven nog niet rijp zijn en dat de patrijzen weg vlogen. Anders was Tienen ver weggeweest.Ron wij kijken uit naar je verslag van je aankomst in de Abdij van Leffe ,wij halen vast van het Abdij bier hier in huis om samen met jouw de aankomst in de Abdij van Leffe te toasten. Zorg goed voor je onderdanen Het ga je goed.

    groetjes Heleen & Nico

  • 11 Mei 2014 - 23:07

    Jan:

    Ronnie, fijn dat je weer op je pootjes terecht bent. Geleerd in dienst !: Ouwe stomp verzorging van voeten is wassen met koud water en vaak schone sokken. Stap ze, Jan

  • 11 Mei 2014 - 23:34

    Petra :

    Hoi Ron,
    Fijn, dat je weer op pad bent, en idd elke ochtend benieuwd naar je route en verhalen.
    Ook de reacties van vrienden en familie onderschrijf ik vaak! Daarom niet elke dag van ons een bericht. Kan mij vinden in Pi en anderen. Leuk hoe ze je allemaal een hart onder de riem steken. Enne, gelijk heb je: bij onverzorgde, vieze onderkomens niet aanmeren, er zijn er genoeg anderen. Veel genoegen en plezier nog, Ronnemans, sterkte met de voeten, feet etc.

  • 12 Mei 2014 - 06:51

    Ad En Narda :

    Dag Ron,
    Wat fijn om te lezen, dat het lopen je nu een stuk makkelijker afgaat.
    Het is een kunst om te luisteren naar je lichaam, de tijd ervoor te nemen.
    De voettocht nemen zoals het komt.
    Je hebt, goede, mindere goede en nog mindere dagen.
    Kijk wat de dag brengt en het genieten kan beginnen.
    Ik probeer je te blijven volgen en hoop dat je je doel bereikt.

    Narda

  • 12 Mei 2014 - 10:37

    Odette:

    Hoi Ron,
    Wat leuk om alles weer te lezen. Fijn dat je de draad weer hebt opgepakt.
    Ik hoop dat je straks wat meer zonnestralen tegenkomt ipv regen.
    veel plezier. gr odette

  • 12 Mei 2014 - 20:41

    Stan:

    Hey Ron

    Congratulations on a incredible journey and adventure.We are following in your footsteps in Australia and will read each post slowly as my dutch reading isn't great.Keep safe.

    Love from Aussie

  • 12 Mei 2014 - 21:39

    Vita:

    Even een tip ...
    Pas op met compeed. De randen kunnen aan je sokken gaan plakken en dat krijg je er niet uitgewassen, waardoor je een volgende keer weer meer kans op blaren hebt. Daarom: compeed gebruiken kan maar strooi talkpoeder over de randen. Of plak af met tape, via de dakpanmethode (maar alleen als de huid in tact is).
    Succes verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 48040

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: