Dag 4 Schoonhoven-Gorichem 19 km - Reisverslag uit Schoonhoven, Nederland van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 4 Schoonhoven-Gorichem 19 km - Reisverslag uit Schoonhoven, Nederland van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 4 Schoonhoven-Gorichem 19 km

Blijf op de hoogte en volg Ron

30 April 2014 | Nederland, Schoonhoven

Woensdag 30 april '14

Geslapen bij mevr. Van Buren, gastvrij net als twee jaar geleden toen Hana en mijn persoontje het pelgrimspad liepen naar s'hertogenbosch. Lekker geslapen en een goed ontbijt. Bij het ontbijt was ik niet alleen, er waren de avond daarvoor 4 fietsers aan komen rijden. Gezellig met allen. Het weer was niks aan, grijs, koud en heiig. Jas aan rugzak om en Schoonhoven zo rond 9.00 uur met de pont over de de Lek verlaten. Daarna volgende een saai stuk van 10 km, recht toe recht aan langs de provincialeweg 216. Na 10 km afgeslagen naar het plaatsje Muisbroek, hè hè, daar kon de jas uit. Langs de weg zover je kon kijken stond het koolzaad en fluitenkruid in bloei. Mooooooi. In Gorichem aan gekomen ben ik bij de sluizen een uurtje in de zon en in het gras gaan relaxen.
Daarna op mijn gemak door de hoofdwinkelstraat naar B & B gelopen. Het was een beetje vreemd, eigenaar of beheerder was er niet, maar na telefonisch contact, vond ik de sleutel hangend achter een krans.
Prima kamer, beetje in boudoir stijl uitgevoerd. Zwarte satijnen gordijnen en een
paars sprei op het twee persoons bed. Lekker douchen en daarna de stad in naar het plein met zijn terrassen. Lekker biertje gedronken en er ook een hapje gegeten.
Morgen naar het vestingplaatsje Heusden, waar ik overnacht in een pandje uit 1600. Ben benieuwd.

Grtjs Ollie

• 30 April 2014 - 20:12

Pi:

Ik begin 's middags al uit te kijken naar je ervaringen van de dag. En ja, het koolzaad maakt het toch weer heel zonnig he op zo'n grijze dag. Gelukkig is het droog gebleven.

Gr. Pi

• 30 April 2014 - 21:11

Heleen & Nico:

Hoi Ron.
    Ook bij ons een sombere dag in ieder geval heb je toch nog zon gehad. Heb je toen je in het gras zat nog naar klavervier gezocht. Deden we met pa ook altijd Je bent in een mooi gebied aangekomen met de Alblasserwaard en het riviertje de Linge Ron Morgen op weg naar Heusden een oud vesting stadje met zijn beschermd stadsgezicht.Ron Heusden heeft ook een mooie heemtuin met de naam de Meulenwef in de Molenstraat Ron ook de groeten van Ina voor straks de rust
    Gr. Heleen & Nico.

• 30 April 2014 - 22:31

Moppie:

Hoi Muis,
    Het is zo leuk je verslagen te lezen. Ik krijg van iedereen erg leuke reacties op je schrijfsels.
    Het is fijn om je iedere dag even te spreken en dat skypen is helemaal top. Zo fijn om je even te zien
    Lieffie, welterusten straks, en ik spreek je morgen weer.
    Bonne nuit. XXXXX Moppie

• 30 April 2014 - 23:44

Riet:

Hoi Ron, het is heel leuk om je op deze manier je te kunnen volgen. Heusden is heel mooi.
    Er is daar maar één bakker en één groenteman (botermarkt) deze hebben heerlijke dingen(kant en klare salades).
    Een kleine tuin van kunstenaar Clements Briels (Ridderstraat) . Gr. Riet

• 01 Mei 2014 - 09:42

Bjorn:

Hoi Ollie,

Alweer een mooi stukje op weg! En vandaag naar het Brabantse Heusden. Geniet ervan en kijk uit naar jouw volgende verhalen.

Groet,
    Bjorn

• 01 Mei 2014 - 09:51

Jossie:

Erg leuk je blog te lezen krijg er ook de loopkriebels van, ga 10 mei in duitsland wandelen , kijk er naar uit ondertussen vermaak ik mij met je redaktionele gaven.

• 01 Mei 2014 - 12:06

Carla & Co.:

Net als al die anderen kijken we dagelijks uit naar je belevenissen. Zelfs de "varkens" vinden dat toch wel heel bijzonder. Mochten de voetjes toch even willen rusten dan kan je nog met het bootje bij Heusden over de Maas - ook prachtig. Kortom - op naar het volgende verhaal - LEUK !!

• 01 Mei 2014 - 13:58

Judith:

Hoi Ron,

Helaas hebben we afgelopen zondag geen afscheid van je kunnen nemen. Heel leuk op je op deze manier te kunnen volgen. We wensen je een hele goeie en mooie reis toe xxx