Ollie op pad - Reisverslag uit Vijfhuizen, Nederland van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Ollie op pad - Reisverslag uit Vijfhuizen, Nederland van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Ollie op pad

Door: Ollie

Blijf op de hoogte en volg Ron

09 April 2014 | Nederland, Vijfhuizen


Een pakkende titel voor een wandeling. En wat voor een! De route naar Santiago de Compostela. Uit alle windstreken van Europa wordt al 1000 jaar naar Santiago de Compostela gelopen. Volk van allerlei pluimage,jong oud, man vrouw, hebben de schoenen aan getrokken om op pad te gaan. In 2010 was een artikel in de zaterdagkrant de tricker die het lontje liet ontbranden. Eerst een beetje gloeien, dan als maar feller.

Reisverslagen lezend van degene die op pad zijn gegaan, hebben mij alleen maar het zetje gegeven om de stoute schoenen aan te trekken en ook op pad te gaan.
Daarnaast kwam mijn 40jarig dienstverband bij Amsterdam om de hoek kijken. Om dat te vieren heb ik mij zelf een cadeautje gegeven in de vorm van een sabbatical.

Van eind april tot half september onderweg naar het onbekende en toch ook wel weer het bekende. De voorbereiding, ik geniet ervan. Elke keer weer en stukje, zie maar bv.goede schoenen te krijgen, het is een hele kunst. Worstelen met de aankoop van een rugzak, niet goed dan maar verpatsen op marktplaats. Uiteindelijk gelukt en afgelopen zomer samen met Hanna er mee rond gedarteld op het Noaberpad.

Het uitzoeken van de route die je gaat lopen is ook zo iets. Een oude wegenatlas van Frankrijk is mij hulpje geweest om mijn route te bepalen. Uit de reisverslagen merkte ik de routes met markers in de wegenatlas die de mensen hadden gelopen. Waar hebben ze geslapen enz. Al deze informatie heb ik gebruikt om uiteindelijk mijn route te bepalen.
Zelf routekaartjes met Google Earth gemaakt en gedrukt en er handzame boekjes van gemaakt.

Nu nog 18 dagen tot vertrek

grtjs Ollie

  • 09 April 2014 - 21:31

    Christa Schnuck:

    Ja Ron, een hele voorbereiding en een hele klus voor de boeg.
    Wij gaan je volgen.

  • 10 April 2014 - 06:25

    Hans:

    Hee Ron,

    Heel avontuur maar ik ga je volgen veel succes gewenst

    Hans

  • 10 April 2014 - 08:47

    Yvonne Van Warmerdam:

    Hallo Ron,

    Leef met je me en ga je zeker volgen!
    Veel plezier met de voorbereiding en een hele goeie reis, wij gaan goed voor Hanna zorgen!

    Groetjes

    Yvonne

  • 10 April 2014 - 09:25

    Martha:

    Hi Ron,

    Bedankt voor de link.
    Geniet van de voorbereiding en veel plezier op je pad naar Santiago de Compostella!
    Kom ervaring rijker en in goede gezondheid terug.

    Groetjes Martha

  • 16 April 2014 - 16:02

    Jossie:

    Terug van vakantie mail gelezen nog 12 dagen en dan mag je los, gaat helemaal goed komen .

  • 22 April 2014 - 23:23

    Pi:

    Hi Hiëronymus,

    Een bijzondere reis, voor jou. Een bijzondere ervaring. Ik ga je volgen. Safe trip!

    Liefs van je zussie Pi

  • 24 April 2014 - 18:35

    Max Koenen:

    Hi Ron, veel succes met je voorgenomen tocht.

    Grtn. Max Koenen




  • 24 April 2014 - 20:50

    Ron:

    Hoi Max,

    dank je wel voor je wens.

    grtjs Ron olijhoek

  • 25 April 2014 - 21:15

    Vita:

    Dag oom Ron,
    Net een mooi artikel over je plannen in HCnieuws gelezen, geweldig dat het er nu echt van komt! Ben benieuwd welke route je zult lopen. Zelf ben ik na het Pieterpad via Namen zuidwaarts gewandeld ... en inmiddels beland inRocroi, noord-Frankrijk. Hopelijk dit najaar richting Reims. Ik vind het tot nu toe een groot feest, zo prachtig qua omgeving, zulke leuke mensen overal. Geniet ervan, het wordt vast super. Buon camino!
    Vita

  • 28 April 2014 - 10:34

    Willy En Joke Van Leeuwen:

    Hoi Ron,
    Pia vertelde ons over jouw bijzondere reis. Wij wensen je enorm veel succes en gaan jou zeker volgen!
    lieve groetjes Willy en Joke (overburen van Pi)

  • 14 Maart 2016 - 12:27

    Greet:

    Hoi Ron en Hanna,
    Ben ik opzoek naar jullie emailadres, kom ik zomaar het reisverslag van Ron tegen. Wat leuk!
    Ik weet niet of het nog werkt, kan geen ander adres vinden.
    Ik ieder geval wil ik je bedanken voor de potjes Hanna! Jammer dat ik niet thuis was.
    Groetjes, Greet

Tags:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 862
Totaal aantal bezoekers 48070

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: