Dag 69 Cahor - Lascabanes 22 km - Reisverslag uit Lascabanes, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 69 Cahor - Lascabanes 22 km - Reisverslag uit Lascabanes, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 69 Cahor - Lascabanes 22 km

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

13 Juli 2014 | Frankrijk, Lascabanes

Zaterdag Cahor - Lacabanes 22 km

Om acht uur de gite uit. Even langs de kruidenier op de hoek om een paar bananen, stokbrood, paté en bars in te slaan. Brug over de oude stad in. Kopje koffie genomen en een telegraaf gehaald. Even de ballast van de krant weggegooid, weekeind en de vrouw scheelt weer in gewicht. Dwars door de stad heen naar pont Valente. Een prachtige middeleeuwse brug met drie torens. Aan de brug zit een verhaal over de duivel en de bouw van de brug. Google maar eens en lees de story over de brug. Mijn voeten en vooral mijn rechter moeten weer wennen aan de dichte schoenen. Rustig aan breekt het lijntje niet, werkt niet als je echter na pont Valente stijl om hoog moet klauteren over een onmogelijke trappen en rotsen. Boven aangekomen even nog een paar foto's van de brug en dan verder. Eerst nog over een steenslagpad en later over asfalt. Na het eerste kleine plaatsje waar ik mijn eerste stop had, kwamen Franse pelgrims oplopen. Bonjour cava en verder gedag gezegd. Ook kwam er een echtpaar aanwandelen, rennen het leek de TGV wel, van mijn leeftijd Spaans kwetterend gingen ze mij voorbij. Bonjour cava en zoef weg waren ze. Mijn tempo lag beduidend lager. Ik had voor me zelf berekend dat ik zo rond vier uur in plaats van twee uur op plaats van bestemming zou zijn met mijn stops. Bij het volgende plaatsje kwam ik oude bekenden tegen en met hun ben ik verder de dag opgelopen. Pepe de oude Spanjaard en twee vriendinnen Nora en liliane. Eind van de dag was ik toch wel mooi af. De voet deed zeer en was weer dik, niet zo erg als in Carjarc maar toch. Douchen en toen relaxen de voeten gemasseerd en warm gemaakt. Beentjes in de lucht enz. Om de de boel te laten slinken. Geloof wel dat het helpt, tegen de tijd dat er gegeten moest worden voelden ze al veel prettiger aan. Maandag naar de epiceri om iets van massage olie of iets dergelijks te kopen voor de voeten.

Grtjs Ollie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 48015

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: