Dag 59 la Sauvage - Aumont - Aubrac 27 km - Reisverslag uit Aumont-Aubrac, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 59 la Sauvage - Aumont - Aubrac 27 km - Reisverslag uit Aumont-Aubrac, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 59 la Sauvage - Aumont - Aubrac 27 km

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

09 Juli 2014 | Frankrijk, Aumont-Aubrac

Maandag La Sauvage - Aumont- Aubrac 27km

Zeven uur dertig reveille, wassen, aankleden, spullen pakken en naar beneden en dit alles zo stil mogelijk. Ik sliep met drie franzen die ik niet ken op de kamer. Zeven uur was ik in de zaal waar we gisteren ook de avondmaaltijd hadden. Ook met de lange tafels. De dame die zorg voor het ontbijt had, zat liever op haar gat dan dat ze alles van drinken, brood en confituren op peil hield. Koffie op, jus de orange op en ga zo maar door. En ikke wil s'ochtends toch wel koffie. Ze moest van narigheid de dure expresso machine gebruiken. Daar heb ik dan rijkelijk gebruik van gemaakt. Daarnaast ook lekker zeuren om jus de orange. Ze zag me met lede ogen aankomen. En ik was niet de enige als jullie dat soms denken. Na het copieuse ontbijt naar buiten. Even de Garmin gebruikt om de route op te pikken en daarna weer uit. De route liep door bos, smalle steenslagpaden over wegen en door dorpjes. Bij een kapel St.Roch even een korte stop foto maken en weer verder. Bij een paaltje met het bordje van Santiago met de aantal nog te lopen kilometers even een foto van gemaakt. Halverwege in St.-Alban-Sur-Limagnole gepicknickt in het gras. We zaten zo een halfuur, kwam daar een groep franzen en Canadezen aan lopen die we al eerder waren tegen gekomen. Gezellig even gekletst en besloten om samen naar het dorpje een kilometer van ons vandaan een bak koffie te gaan drinken. Na de koffie ging ieder zijns weegs. Zij bleven lunchen en wij op pad. Al slingerend door het landschap van voornamelijk open bosstructuren en weilanden zijn we in Aumont-Aubrac aangekomen. Even zoeken naar de gite en zo was ieder op zijn plaats van bestemming

Grtjs Ollie