Dag 26 - Reisverslag uit Montmort-Lucy, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 26 - Reisverslag uit Montmort-Lucy, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 26

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

29 Mei 2014 | Frankrijk, Montmort-Lucy

Dinsdag 27 mei. Moussy - Montmort-Luzy 18 km

Heerlijk geknord, wassen aankleden en naar beneden naar de ontbijtkamer. Allemaal lekkere dingen, eitjes,scrabbeld egs, divers vleeswaren, müsli met yoghurt enz. Eenmaal klaar, betalen en naar buiten. Daar mijn kisten aangetrokken want de bagger van gisteren zat er nog dik onder. Ik had die kisten nl. voordat ik het hotelletje binnen liep eerst uit gedaan, vandaar. Recht tegen over het hotelletje zat de boulangerie. Daar de lunch in gekocht. Het dorp uit en meteen naar boven tussen de champagne velden door. Jammer dat het miezerde, ik had de regenkleding aan dus het deerde mij niet. Zo rond tien uur werd het droog maar het bleef wel dreigend met die donkere luchten. Dus regenkleding bleef aan. Dat was maar goed ook, het bos wat ik nog moest doorkruisen bleek een breed graspad te hebben tussen twee bospercelen in. Dat graspad was ongeveer vijf meter breed en twee kontjes hoog -vijftig cm- zeiknat en met trekkersporen die vol met water staan. Links rechts springend over trekkersporen, uit kijken dat je daar niet in stapt want dan had je een mooi nat poot. Overigens had ik dat door het natte gras ook opgelopen. Alleen dan minder erg.
Overal zag je sporen van wilde zwijnen en hun vroet werk in het gras. Ze ploegen de grasmat met hun neus gewoon om. Ree - en herten sporen overal te zien in de bagger en uiteraard die van de wilde zwijnen ook. Ik verwachte ze dan ook wel te zien. Helaas geen hert,geen wildzwijn maar ojoh een reebok met twee stangen op zijn kop. Hij lag zeker te dutten in een greppel, want dat beest sprong twee meter voor mij op en ging het bos in. Ik stond aan de grond genageld en keek naar hem. Hij bleef staan en keek achterom wat ik deed. Heel voorzichtig pakte ik de camera en zoomde op hem in. Meneer stond op 25 meter van mij vandaan. Ik kon alleen van zijn koppie een foto maken. Ik wou meer, ik heb me voorzichtig omgedraaid en voetje voor voetje op zij gegaan. Toen weer terug gedraaid en meneer stond er nog steeds. Zo van maak nu die foto dan ik weg. Ik heb een paar mooie foto's van hem kunnen maken. Meneer vond het wel welletjes en stapte een keer omkijkend rustig het bos in. Het was als of hij mij het gunde om plaatjes te schieten. Normaal als ze schrikken dan nemen ze de kuierlatten en gaan ze er als een speer er vandoor. En dat allemaal zo met nog een kilometer door het bos te gaan. Uit het bos komend liep je tegen een Chateau aan. Zat wel een weg tussen hoor. Een mooi ding, op de gevoelige plaat vast gelegd en verder gegaan. Zo nog een beetje kriskrassend door de landerijen en langs indilische straatjes ben ik in Montmort- Luzy aanbeland. Mijn overnachting plek opgezocht, een logis de france.
Helemaal goed. Sleutel gekregen en o boy ik heb een bad. Meteen vol laten lopen en heerlijk van het hete water genieten. Tegen de avond voelde ik me niet lekker en kreeg ik diarree, waarschijnlijk wat verkeerds gegeten of door de kou en nattigheid van de afgelopen dagen. De wonderpillen van Akke gebruikt en rond negen uur stopte de ellende. Helaas heb ik die avond door dit akkefietje niet kunnen eten en ben ik een rommelige nacht te gemoed gegaan, om dat ik bang was dat je plotseling naar het huuske moet.


Grtjs Ollie








Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 48003

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: