Dag 25 Rilly-la-Montagne - Moussy 26 km - Reisverslag uit Moussy, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 25 Rilly-la-Montagne - Moussy 26 km - Reisverslag uit Moussy, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 25 Rilly-la-Montagne - Moussy 26 km

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

26 Mei 2014 | Frankrijk, Moussy

Maandag 26 mei Rilly-la-Montagne - Moussy 26 km

Wakker worden en uit het raam kijken, bah het is echt zeik weer. Wordt een dag in de regenkleding. Eerst even gedag zeggen van de eigenaar van de gite en op pad naar de boulangerie. Lekkere broodjes halen voor nu en en de middag. Bij de boulangerie voor de deur onder een klein afdakje stond ik mijn ontbijt naar binnen te schuiven. Dat achter de rug de route op gepakt. Eerste gedeelte over de weg en toen het bos in. Het was gelijk raak,alles zeiknat en de route die we moesten volgen was voor een groot gedeelte over een mountbike parkoer en boswegen die in gebruik zijn door bosarbeiders met hun trekkers. Nou het was echt survival of the fittest. Een kilometer of 12 lopen glibberen,glijden, springen en zigzaggen door dat bos. Mijn conditie is ieder geval op peil. De dame die ook in de gite sliep, die was al om zeven uur op pad gegaan. Een klein wijfie met een veel te zware rugzak. Minsten 20 kilo. Absurt ze had dan ook de hele wereld bij haar. Tent, blikvoer, kookgelegenheid en nog veel meer rotzooi. Deze dame haalde ik tussen negen en tien uur in. Het was net op een punt dat we het tweede bosuitje voor ons kiezen kregen. Ik heb mijn tempo een beetje aangepast en haar in de gaten gehouden tot dat we weer op fatsoenlijk terrein kwamen. Ton die na mij vertrokken was heb ik niet meer gezien of gehoord. Voor de veiligheid hadden we telefoonnummers uitgewisseld zodat bij een calamiteit contact kon worden opgenomen met de hulpdiensten. Als je zo in dit weer door de bossen loopt, kan het gevaarlijk worden. Ongelukje zit in een klein hoekie, en daar lig je dan in de prut. Zelf ben ik een keer onderuit gegaan en achterover in een hazelaar terecht gekomen. Hierbij heb ik een door een afgebroken tak van de hazelaar een pijnlijke borst overgehouden. Tot twee uur heeft het doorlopend geregend en daarna werd het miezeren. Ondertussen was ik opdat tijdstip uit het bos en liep ik naar mijn eindbestemming voor vandaag door de Champagne velden naar Moussy.

Grtjs Ollie

  • 26 Mei 2014 - 18:51

    Anneke Van Der Putten:

    hoi Ron.
    wat een belevenissen maak je mee,en je schrijft het zo smeuiíg.
    ik vind het ongelofelijk knap van je,om dit te doen,en vol te houden.
    vooral omdat je in het begin veel last van je voeten/tenen had.
    daar zul je nog wel last van hebben/krijgen,maar je weet nu hoe je ze
    moet behandelen en vertroetelen.
    ik vind het erg leuk om te lezen,dan kan ik me helemaal inleven wat jij
    meemaakt en beleeft.dit leest gezelliger als dat je het in een krantje leest.
    ik wens je nog heel veel veilige en gezonde en gezellige kilometers toe.
    en hou vol.
    groetjes Anneke

  • 26 Mei 2014 - 20:22

    Pi:

    Een flinke route zeg. Dat bospad lijkt een beetje op het "wandelpad" in de Ardennen bij Eric. Ik kan me er wel iets bij voorstellen. En zeker als het geregend heeft. Alleen vervelend dat die hazelaar jou te grazen heeft genomen. Zal wel een blauwborstje, in plaats van een roodborstje, worden. Hopelijk heb je er niet al te veel last van.

  • 27 Mei 2014 - 16:35

    Willem:

    Hoi Ron, dat klinkt niet maar enfin het staat er.
    Het is geen pretje om voor je plezier in de regen te lopen maar ach daar word je een kerel van!!!!?
    Heb onder jouw verslag het vinkje, vind ik leuk aangetikt, klinkt een beetje sarcastiche maar is natuurlijk niet zo bedoeld, maar ik vond het wel grapppig.
    We wensen je natuurlijk nog wel wat mooiere dagen toe.
    Hou je taai en blijf genieten, grtjs Ada en Wim.

  • 28 Mei 2014 - 18:22

    Yvonne Van Warmerdam:

    Hallo Ron,

    Lees nog steeds met veel plezier je reisverhalen (lees verslaafd), maar hoorde van Hanna dat je een stevige buikgriep hebt opgelopen en hoop van harte dat dit snel weer voorbij is en dat het weer ook beter wordt!!
    Het is eigenlijk ongelofelijk dat je ondertussen al in Frankrijk bent alsof het zomaar gaat, maar jij weet wel beter.
    Geniet er weer van
    Groetjes van Yvonne & Gerard en een pootje van Jolly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 48004

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: