Dag 49 Saint Jean Saint Maurice - Pommiers 20 km - Reisverslag uit Pommiers, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 49 Saint Jean Saint Maurice - Pommiers 20 km - Reisverslag uit Pommiers, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 49 Saint Jean Saint Maurice - Pommiers 20 km

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

21 Juni 2014 | Frankrijk, Pommiers

Donderdag Saint Jean Saint Maurice sur Loire - Pommiers en Forez 20 km

Gistermiddag begon de lucht te betrekken en donderwolken stapelde zich op. Zo rond zessen begon het te donderen en kwam de regen met bakken uit de lucht. Gelukkig had ik die middag een lekker maal gehad en hoefde ik niet meer naar buiten. De twee Duitsers Günter en Anna genaamd moesten nog gaan eten en ik had uitgelegd dat ze driehonderd meter verder op aan de linkerkant door de bocht het restaurant konden vinden. Zij er naar toe maar kwamen onverrichte zaken terug. Er werd pas geserveerd rond de klok van zevenen en hadden gezin om daar op te wachten. Het werd dus een stuk je oude taart en baguette met een beetje ham en een kop oplos koffie. Mijn verhaaltje schrijven en een glaasje wijn drinken dat was voor mij de avond, uiteraard nog even kletsen met Günter en Anna. Tegen tienen naar bed en hopen dat het vandaag weer mooi zou zijn. Dat was het ook. Wakker worden en de luiken die als gordijn fungeren open gooien. Mooi hoor het hele Loire dal hing in de mist. De zon is nog niet sterk genoeg om de mist te laten verdwijnen. Dus is het best een beetje hufterig om in je t- shirt te lopen. Maar voor dat het zo ver is, eerst ontbijten. Het restaurantje annex winkeltje is om half acht open. Op mijn dooie akkertje de driehonderd meter er naar toe afgelegd. De bakker moest net gearriveerd zijn want de manden met brood werden net uitgeladen uit zijn busje. Ik kreeg een lekker warm baquette mee en met gezinde pas terug naar de gite waar ik een rijpe banaan er op mijn stukken baguette deed. Na het ontbijt zijn we samen op stap gegaan. Vandaag de vuurproef voor mijn voeten in de nieuwe schoenen. Gisteren er op rond gelopen zonder rugzak, nu met. Rustig aan beginnen met mist maar even later gauw de fleece uit. Een beetje slingerend door het landschap, weiland,bos en akkervelden. Schoenen zitten goed en de voeten protesteren niet. Dat geeft een lekker gevoel. Doordat we eigenlijk geleidelijk stijgen kijk ik af en toe om en sta ik af en toe stil om van het uitzicht te genieten. Na een uurtje of twee even een breek. Anna ging op een kleine rode mierenhoop zitten en gilde het uit. Ze werd aangevallen door die rode bijters. Commotie voorbij en weer op pad. Het plaatsje Bully voorbij op naar Dance gevolgd door Amions. Daar de lunch genomen baquette met banaan, slokje water er bij om de boel weg te spoelen. Dan de laatste kilometers zeven stuks deze gingen net als de voorgaande voorspoedig. Het dorp binnen gelopen en Günter en Anna al aan het discuseren over de camping municpal. Anna had geen zin om in een caravan te slapen vanwege de warmte. Terwijl zij aan het bekvechten waren zie ik een man die voor zijn erf stond gedag. Hij vroeg of ik voor de gite kwam. Une moment en hij ging naar binnen. Even later kwam hij terug met zijn vrouw die bleek de beheerster te zijn van de gite. Wat een toeval he. Ik met haar mee en Günter en Anna discussiërend achterlatend. Een pracht onderkomen in het centrum van het stadje. De serveerster en de bezoeker van het restaurantje in Saint Jean / Maurice hadden niks teveel gezegd. Een oud stadje nog uit de 14e eeuw En nog grotendeels intact. Met mevrouw alles doorgenomen afgerekend en een pracht stempel in mijn credential gekregen. Net dat we met alles klaar waren kamen Günter en Anna binnen stappen. Zij hadden de camping af gebeld en kwamen hier ook pitten. Nu zij hier ook kwamen pitten vroeg mevrouw of ze ook net als ik een avondmaaltijd wilden. Uiteraard wilde ze dat wel en de keuze is gevallen op pasta die we zelf klaar konden maken.

Grtjs Ollie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 47974

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: