Dag 33 Foret-Chenu - Evry-la-Chapel 16 km - Reisverslag uit Évry, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 33 Foret-Chenu - Evry-la-Chapel 16 km - Reisverslag uit Évry, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 33 Foret-Chenu - Evry-la-Chapel 16 km

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

07 Juni 2014 | Frankrijk, Évry

Dinsdag Foret-Chenu - Evry-la-Chapel 16 km

Mevrouw kwam met mijn schone kleren aan lopen en die gingen gelijk de rugzak in. Nog even met haar staan keuvelen voordat er afscheid werd genomen. Voordat ik afscheid van haar nam vroeg de lieverd heb je al voor de komende dagen gereserveerd. Eh nee, dat doe ik meestal onderweg. Ze pakte haar boek en begon te bladeren. Waar was ik van plan te overnachten? Mijn route uitgelegd en zij klom in de telefoon. Ze begon tegen de personen die op de diverse plaatsen mij een overnachting kon geven, te ratelen en in no time was er voor de komende drie dagen mijn bedje gespreid. Afscheid genomen van dat lieve mens van drie turven hoog en op stap met de twee Fransen, want die lopen de zelfde route. Gezellig met ze drietjes. Beetje bos,beetje glooiende heuvels over asfalt - en onverharde paden liepen we richting Evry-la-Chapel. In het plaatsje net voor de middag aangekomen, zijn we snel voor sluitingstijd even bij de supermarkt naar binnen gewipt. Naast die inkopen, toetje en bananen, ben ik de boulangerie binnen gegaan en daar een baquette met kip en saldade gehaald. Met ze drieën hebben we op het plein waar een aantal banken staan, onder oude linde bomen lekker zitten lunchen. De twee Fransen gingen na de lunch verder en zocht een terrasje op voor een kop koffie. Al met al was het twee uur dat ik mij eens ging melden bij de locatie waar ik kon slapen. Even de straat opgezocht waar het parochiehuis staat. De deur van stond open en er zat een mevrouw achter een bureau te werken. Ze keek op zei; mesjeu pellerin Ron. Eh Oui madam, u komt voor uw onderkomen, een moment even Jean bellen voor de sleutel. Na het telefoontje gingen we naar buiten en sloot ze de deur af. Na vijftig meter de hoek om en stonden we even later voor twee deuren van een gebouw. Jean kwam van de andere kant aanlopen en maakte een van de twee deuren open. Mooi hoor een stapelbed, douche,toilet en een mini keuken. Helemaal goed en dat voor nop. Net zo bij de nonnen kun je wat geven voor het gebruik voor het onderkomen. En dat doe je dan ook. Prachtig toch dat dit mogelijk wordt gemaakt. Nou ik heb me helemaal geïnstalleerd hoor en zit ik lekker in het zonnetje nadat ik uiteraard mijn wasje had gedaan. Zit een beetje te wachten tot dat de was droog gestoofd is door de zon, hoor ik stemmen mijn kant op komen. En wie komt daar aan Jean Claude die ik in Troyes gedag had gezegd. Wat een verrassing! Nadat hij geïnstalleerd was even bij praten. Hij had overnacht in dat Spartaanse onderkomen van Sommeval. Hij had geen oog dicht gedaan op die houten banken.
Gezellig zijn we het stadje ingegaan om inkopen toedoen voor het eten. Supermarkt was ondertussen weer open. Ieder kookt zijn eigen potje, dus werd het voor mij verse pasta met plakken ham, geraspte kaas en tomatensaus Provençaal. Jean Claude had wat anders want die is nagenoeg veganist. Op het terras tegen over de supermarkt een biertje gedronken en toen terug voor onze kook sessie. Tafeltjes buitengezet die ieder zo zestig bij veertig centimeter meten. In de zon in ons straatje met flesje wijn pasta en ander lekkers hebben we heerlijk zitten bikken. Ik had zo'n trek dat ik de pasta van vijfhonderd gram met ham en kaas en saus soldaat hebt gemaakt, en dan nog in de pan kijken over nog meer is. O boy wat was dat lekker.
Na het eten terug gegaan voor de WiFi in het café zodat ik weer verhaaltjes weg kon sturen. Van de WiFi hadden we s'middags gehoord op het terras vandaar. Nadat de verhaaltjes de lucht in zijn gegaan, terug naar mijn appartement een mijn bed eens op gezocht.


Grtjs Ollie



  • 07 Juni 2014 - 20:01

    Pi:

    Ik denk met al die culinaire belevenissen dat je riem er een gaat bij moet hebben! Leuk hoor Ron, al die contacten die je maakt. En wat een lieve mensjes die zo goed zorgen. Geweldig om te lezen. Super!

  • 07 Juni 2014 - 20:42

    Jan:

    Hoi Ron, Oppassen straks zit je meeste bagage aan je voorkant ipv op je rug. Hou je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 47976

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: