Dag 27 - Reisverslag uit Baye, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 27 - Reisverslag uit Baye, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 27

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

29 Mei 2014 | Frankrijk, Baye

Woensdag 28 mei Montmort-Luzy - Baye 11km

Deze afstand kwam dus na de diarree perikelen goed uit. Lekker rustig aangedaan, een beetje free weelend door de landerijen en bospercelen. Nu weer uit de hellingen met de Champagne naar het glooiende land met altijd het graan en suikerbiet. Voor het eerst hectares tuinbonen gezien. Zover je kon kijken tuinbonen, je zou ze eens met de hand moeten doppen dan ben je goed de sigaar. Ongeveer halverwege de route zat op een stapelhout een pelgrim een broodje te eten. Bij hem aangekomen bleek het een Fransman te zijn die tot Vezelay gaat. Alle babbelend in Frans en Engels bleek, heel opmerkelijk dat deze Fransman uit zuid Frankrijk kwam, uit de buurt van Gorge du Verdon. Hij is met de trein naar het noorden gereden en is de Gr. 654 gaan lopen en je raad het al, daar was hij gauw klaar mee. In de kathedraal van Reims heeft hij de route gekocht met blauw gele tekens naar Vezelay. En dat is nummer vier in een korte tijd. Nu ik vroeg op plaats van bestemming was aangekomen, heb ik van de gelegenheid gebruikt gemaakt om de broek die ik eigenlijk constant aan mij gatje hebt zitten,een goede wasbeurt te geven. Mooie kleuren krijgt dat water als je je broek even laat weken. Van helder naar gelig/bruin en later zelf kleuren naar donkerbruin/zwart. Uiteraard de sokken en de onderbroek gewassen. En Eh, niet in het zelfde water van de broek, laat dat duidelijk zijn. Zo heb je elke dag je vaste regelmaat als je op plaats van bestemming bent.

Grtjs Ollie

Ps. er zijn verschillende Baye in Frankrijk, alleen de juiste midden Frankrijke herkent het systeem niet en wijst hij een plaats vlak bij de kust aan.

• 29 Mei 2014 - 19:13

Jossie:

Nou ollie je hebt de smaak te pakken vort-met-die-geit

• 29 Mei 2014 - 19:14

Christa S:

Hoi Ron, Dus van de champagne "velden" ben je naar de velden van hr HAK gelopen?
    Ik heb toch liever de champage velden.
    Hoop dat je broek inmiddels droog is.
    Succes met de voetjes en de uitdaging. Groetjes christa

• 29 Mei 2014 - 19:46

Anke Borkhuis:

Hi Ron , hier Anke (vriendin van Christa) Wat kan jij toch gezellig schrijven. Geniet elke dag van jouw verslag. Wat een belevenissen allemaal. Op deze wijze genieten we allemaal een beetje mee. Succes verder en doe voorzichtig.

• 29 Mei 2014 - 20:17

Pi:

Hyronimus, prachtige foto's! Ben blij voor je dat je de slinger.... achter de rug hebt en ik hoop dat je ook genoeg gedronken hebt. Je droogt namelijk snel uit als je aan de slinger bent. Wat zal het lekker soepel lopen zijn nu je broek een sopje heeft gehad en niet meer stijf staat van al het stof, zullen we maar zeggen! Morgen weer met frisse moed aan de start en weer genieten van al het moois wat je tegen komt.