Dag 24 Reims - Rilly-la-Montagne - Reisverslag uit Rilly-la-Montagne, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 24 Reims - Rilly-la-Montagne - Reisverslag uit Rilly-la-Montagne, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 24 Reims - Rilly-la-Montagne

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

26 Mei 2014 | Frankrijk, Rilly-la-Montagne

Zondag 25 mei Reims - Rilly-la-Montagne

Heerlijk geslapen ik sliep in de goede vleugel van het gebouw. Toen ik beneden kwam in de ontbijtzaal zaten daar Ton en Albert al te ontbijten. Met de vraag hebben jullie lekker geslapen kreeg ik een stort vloed van ach en wee over mij heen. Wat was nou het geval, ze zaten aan de kant van het stadium en het leuke was dat een aantal, ik noem ze maar supporters uit de binnenlanden donker Frankrijk in hun gedeelte van het gebouw sliepen. Volgens Ton en Albert zijn ze tot een uur of 3 in de weer geweest met gelal en het smijten van deuren. Grijns; ik had medelijden met ze. Om half negen de straat op nog even naar de Kathedraal. Een souveniertje gekocht in de vorm van een gouden munt met de afbeelding van de Notre Dam en aan de andere zijde het teken van de tempeliers. Hier mee steun je de restauratie van de kerk. Nog even een paar foto's gemaakt zonder mensen hinderlijk voor de kerk. Afscheid genomen van de mede pelgrims en op pad. De stad uit lopen deed ik langs het kanaal dat naar de de rivier de Marne gaat. Het was er erg gezellig langs dat kanaal met allemaal mensen die aan het fietsen,hardlopen, joggen,skaten enz. Een maal de stad uit ging het door een voorstadje van Reims naar het glooiende platteland. De eerste wijnranken van de champagne kwamen in beeld. Het eerste echte champagne plaatsje Trois- Puits was ik een mazzelpik. Ik stond voor de Marie even stil want er was daar wat bedrijvigheid,de deur stond open en er liepen mensen in en uit. Ik dacht nog die is toch gesloten op zondag. Er kwam een meneer van in de 60 met glas champagne in zijn hand in de deur opening staan en wees op het glas en wees naar mij en dat ik moest komen. Zou ik mazzel hebben, wordt ik uitgenodigd om een glaasje bubbels te komen drinken. YES. En lekker joh. Wat was er nou,alle Marie's zijn open voor de Europese verkiezingen, het was stemdag vandaag.
Ze vonden het wel wat zo'n pelgrim in hun midden. Degene die mij een glas aanbood bleek de burgemeester te zijn. Hij keek of als wel goed ging in het stembureau. De stok waar ik mee loop vond hij bijzonder en toen ik hem en de andere leden van het stembureau uitlegde wat de initialen betekende, was de burgemeester zo, kon ik wel zien ontroerd. Hoogstwaarschijnlijk kwam dat door de champie want ik kreeg de indruk dat hij hem al lekker had geraakt. Toen ik vroeg voor een stempel kreeg ik die van hem persoonlijk in mijn credential gezet. Na dit heerlijke intermezzo moest ik nog vijf kilometer naar mijn eind bestemming. In het plaatsje barst het van de champagne huizen. Omdat helaas alles -winkels- gesloten is kon ik niks te eten krijgen. Echter Ollie had eens lekker gegoogled en vond een Chateau Hotel / restaurant aan de rand van het stadje. Het restaurant is s'avonds ook gesloten,helaas. Toch er maar even naar toe gestiefeld omdat het pas drie uur was. Ik naar binnen en aan de receptie gevraagd of het restaurant open is en dat ik graag wat wilde eten. De dame ging even de garant / manager halen en deze strakke meneer, zo stijf als een plank, legde ik hem uit dat alles gesloten was op zondag en dat ik vanavond niks te bikken zou hebben.
Nou hij had wel een kleine kaart en als ik hem volgde bracht hij mij naar een tafeltje in het restaurant. Ik vertelde hem dat ik liever buiten op het terras iets zou willen nuttigen daar ik een heerlijke odeur - viooltjes- om mij heen heb hangen en dat zijn andere clientèle dat niet zo prettig zouden vinden. Ik heb er geen last van hoor het houdt de vliegen en muggen weg. Ik werd via een gang naar het terras geleid en hij keek er erg gelukkig bij. Nou de kleine kaart; zalm of kaas of paté of salade. De zalm leek mij wel wat omdat mij smaakpapillen nog met champagne speelden. Dus zalm met ..... Nee geen Champagne maar een lekker biertje. Ik ben maupie caransa niet! Joh een groot bord vol, daar lag minstens tweehonderd vijftig gram zalm op. Brood er bij met roomboter jammie, ik zat dus daar in het zonnetje op het terras heerlijk te smikkelen. Ik was toch wel een bijziens waardigheid met mijn rugzak,stok en hoed. Telkens liepen er gasten langs om even naar de tuin te kijken of misschien wel iets van mij odeurtje te willen op snuiven. Zal het laatste wel zijn. Nog maar een biertje erbij gepakt want op een been is het slecht lopen. Na mijn avondeten naar mijn onderkomen geslenterd. Gite du champagne een geheel huis met alles erop en eraan. Dus ik slaap lekker, o ja er zijn nog twee pelgrims gearriveerd, Ton en een ene Sandra uit de omgeving Leiden. Nou weer een beetje bij,

Grtjs Ollie






  • 26 Mei 2014 - 17:58

    Marc:

    Leuk om te lezen! Chappeau!

  • 26 Mei 2014 - 18:33

    Ad En Narda:

    Hoi Ron,

    Fijn dat je toch door bent gelopen. Wat een mooie ontmoetingen heb je al gehad en... er
    volgen er nog veel meer.
    Heel veel succes en geniet van elke dag.

  • 26 Mei 2014 - 20:31

    Pi:

    Je hebt toch wel even een lekker doucheje genomen om die "violengeur" van je af te spoelen. Maar alle gekheid op een stokkie....... vandaag weer hele mooie en fijne ervaringen. Gaan allemaal met je mee in de rugzak. Super Ron.

  • 28 Mei 2014 - 22:50

    Dora En Gerard Van Dn Berg:

    Hou vol en geniet er van .wijblijven je volgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 47985

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: