Dag 22 - Reisverslag uit Bazancourt, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Bazancourt, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 22

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

23 Mei 2014 | Frankrijk, Bazancourt

Donderdag 22 mei Chateau Porcien - Bazancourt 22 km

Als ik dacht dat ik het rijk alleen zou hebben, nou mooi niet. Om 15.00 uur kwam Ton binnen zeilen, een half uur later een fietser genaamd Cristiaan op weg naar Rome. Om half 5 een dame Carlien genaamd die op haar onderdanen naar Rome onderweg is. Even boodschappen doen in de Carrefour en dan naar het barretje aan het van de straat. Een onoogelijk barretje met een dito barman. We kwamen binnen, bonjour en zo riepen wij in koor. Hij keek ons aan en ging verder met wat hij toch belangrijker - paardenrennen volgen op tv - vond dan het helpen van potentiële klanten. Monsieur kunt u ons aan biertje,wijntje helpen. De barman wees op de plank boven hem, want meneer had alleen maar flesjes. Waar heb ik dat eerder meegemaakt? De tap deed het niet,vandaar. Uiteindelijk hebben we onze dorst kunnen lessen met een koel biertje en een wijntje. De is een goede innemer van zijn pastis of ricard, want hij sloeg ze makkelijk achter over. Af en toe zat hij een beetje te loensen naar Carlien en we zeide al tegen haar, je hebt sjans. Nu moesten wij nog eten en op de kamer ging dat niet. Dus vroeg Carlien aan de barman of wij aan de enige twee tafeltjes die dat hok rijk was, mochten eten wat we bij de Carrefour hadden gekocht. Hij keek eerst een beetje vreemd maar meneer vond het toch goed. Biertje wijntje bij het eten helemaal top. De barman kwam regelmatig langs om eens babbel met ons te maken, en dan vooral met Carlien. Meneer vond dat na het eten wel een cointreau op zijn plaats was. Vonden wij ook, zolang hij betaald. Daarna kwam meneer met een of ander groen goedje aan zetten. Nu werd het oppassen als we niet uit kijken gaan we teut de deur uit. Overigens hij deed vrolijk mee. Pastis, ricard, contreau het groene goedje het glee bij hem lekker naar binnen
We hebben maar om de rekening gevraagd voor dat het uit de hand liep. Rekenen kon hij niet meer, want met zijn vieren 25 euro betalen, dat was een koopje.
Slapen in dat hok dat was toch wel een gedoe, een fiets op het toilet, een tent uit gehangen op het zelfde toilet. Een matras op de grond met een paadje van 0,40cm er tussen. Dan nog eens om de beurt douche of wc gebruiken een heel gedoe. Ondanks de krapte en met een tent op je kop als je na de doos moest, was het een gezellige boel. S'ochtends eerst naar het ontbijt ( Carrefour ) en dan gelijk aan de wandel. Door glooiende velden van noord Frankrijk mooi hoor. Kom af een boer op een trekker tegen en dat is het dan. In Bazancourt aan gekomen moest ik een uur wachten voor de Marie deze ging pas om 15.00 uur open. Met dat de deur om 15.00 uur open ging naar binnen en vragen voor de gite en een stempel voor in paspoort. Beide gekregen en honderd meter verder, kon ik in de kleedruimte van de schouwburg pitten.
Om half zeven kwamen nog twee meiden aan zetten,die ik voor het laatst heb gezien in Vessem waar ze druk waren met het vast binden van hun tent op de wiely.
Je verwacht gasten die je de vorige dag in Chateau Porcien hebt ont moet en komen deze in eens uit de lucht vallen en waar de anderen zijn ?

Grtjs Ollie.

• 24 Mei 2014 - 00:24

Bep Ernst Natasja Mensink:

hallo ron we vinden het knap en dapper wat je doet .
    eerst lukte het niet maar ik heb hanna gesproken want
    in de hoofddorpse courant stond het verkeert .
    en we konden je niet volgen maar nu gelukkig wel
    heeeeeeeeeel leuk gr