Dag 18 Oignies en Thierache - Rocroi - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 18 Oignies en Thierache - Rocroi - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 18 Oignies en Thierache - Rocroi

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

18 Mei 2014 | Frankrijk, Rocroi

Zondag 18 mei Oignies en Thierache - Rocroi 20 km

Wat een huisje net zo groot als die op een volkstuin staan. Een kleine woonkamer, een slaapkamer, bedbank, wc en badkamer met verzonken zitbad. Moet je geen drank op hebben als je gaat douchen, levens gevaarlijk. Verder had het huisje een goed gevulde proviandkast met pasta's,salde en groenten in blik. Alle ingrediënten voor het ontbijt stond er. Een gevulde koelkast; biertje, rosé, fris, mineraalwater perfect. Alles leuk geprijsd zodat we lekker zelf konden kokkerellen. Het diner bestond uit superbe ravioli overgoten met een heerlijke tomatensaus. Er bij een vochtige versnapering in de vorm van een koel biertje en vers gezette koffie toe. Heerlijk geslapen en ontbeten met zijn tweeën. Spullen gepakt en naar madam gegaan met ons briefje wat we zoal gebruikt hadden. We hebben madam uit haar bed gebeld 8.15 en kwam ze met een hoofd als een plumeau naar buiten gestiefeld op haar sloffen. Afgerekend en op pad. De straat uit hoek om en het bos in. Meteen een kuitenbijter van de 1e categorie te pakken. Dacht je rustig op gang te komen, krijg je zo'n helling voor de kiezen. Door het bos ons weg gezocht en tot op een kilometer dat we het bos uit zouden lopen, was de bewegwijzering -bos weggezaagd-verdwenen. Good old Garmin bracht weer uitkomst. Bos uit en door een paar landerijen en hekken kwamen we op een straat uit. Zo zijn we rustig naar Rocroi gelopen en waren we daar rond 14.00 uur. Op terras gaan zitten en cappuccino besteld heerlijk, waren we aan toe. Daarna na het VVV van Rocroi om naar ons onderkomen te vragen. Dit eerst op gezocht en de spullen gedropt en douchen en later terug naar het terras voor een biertje.

Grtjs Ollie

• 18 Mei 2014 - 21:51

Jossie:

Goed dat je een wandelmaatje hebt getroffen dan hoef je niet zo aan schoenen,tenen,en blaren te denken.

• 18 Mei 2014 - 23:26

Pi:

Leuk hoor, een wandelmaatje. Enne, ik had die mevr. Stoffel ook wel eens willen zien. Maar ze heeft wel goed gezorgd!