Dag 16 - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

18 Mei 2014 | Frankrijk, Givet

Vrijdag 16 mei Anseremme - Givet 23 km

Klop op de deur, ontbijt op bed. Geintje de klop op de deur om 8.00uur was afgesproken. Goed verzorgt, koffie,jus broodjes,jam,kaas en ham. Prima! Na het ontbijt de spullen gepakt en de sleutel beneden bij de receptie - waar overigens niemand was- ingeleverd. Op pad kijken hoe het teentje zich houd. Rustig aan beginnen met lopen in de mist langs de oever van de Maas. Door de mist is het doodstil en alleen het kwaken en gakken van de eenden en ganzen over het water is wat je hoort. Zien doe je ze niet. Langzaam aan trekt de mist op en ga je steeds meer zien. Door de mist flarden zie ik een prachtig kasteel, dit is het kasteel van Freyr uit de 18e eeuw. Dit plaatje van flarden mist, windstil, glad water oppervlak, spiegeling van het kasteel, daar moest ik een foto van maken. Doorlopend kom je bij de klimrotsen van Freyr, hier heb je twee mogelijkheden voor je route, 1 omhoog klauteren en dan weer naar beneden zien gekomen of 2 over een richel langs de Maas. Voor het laatste heb ik gekozen. Er word geadviseerd om je rug zak af toen en deze voor je uit toedragen. De richel is namelijk smal en de rotsen hangen over. Al met al moet uit kijken en bukken om langs deze passage te komen.
Van tijd tot tijd pauzeren om kleintje te vertroetelen. Even lekker rusten, wind langs het teentje nieuw sokje etc. Bij de sluizen van Hastière kwam ik de koffieleutjes weer tegen en hebben we nog even gezellig met elkaar staan ouwe nelen. In Givet werd ik door een ouder heer, die aan de overkant van de weg liep, aangesproken. U moet zijn bij refugié Paroisse Notre-Dame riep hij en ik in mijn beste Frans beaamde dat. Heel verhaal van rechtdoor over de brug van de Maas en + 500 m aan de rechterkant. Oké, daar aan gekomen, op vrijdag zijn ze er niet. Balen!
Dan maar naar het Office du Toerisme, de dame achter de balie lachte mij vriendelijk toe en begon meteen van u bent een pelgrim. Zie ik er dan zo uit? Ik beaamde dat natuurlijk gelijk en de dame ging voor mij bellen met mr..Collin , beheerder van de refugié. Binnen 10 min. was hij er en liet mij het onderkomen zien. Prachtig kamer met 3 bedden,keukentje, douche en wc. Dat alles voor nop. Uiteraard gelijk gebruik gemaakt van de douche, heerlijk poedelen,wasje doen en voetjes verzorgen. Dit alles gedaan de stad in om een mijn favoriet te pakken een Leffe blond een heerlijk biertje. 2 gepakt en toen maar eens gaan kijken voor wat te eten. Casa Mia een klein restaurant aan de kaai kon er mee door, zo ik heb lekker gegeten en koffie toe.


Grtjs Ollie










Al met al van 8.00uur tot 14.30 in de weer om in Givet te komen.

  • 18 Mei 2014 - 16:38

    Pi:

    Het is wel mooi te lezen dat er toch andere deuren weer opengaan. En die Leffe zal zeker gesmaakt hebben na deze lange wandeling. En prachtige foto's Super Ron.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 47975

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: