Dag 13 - Reisverslag uit Tienen, België van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Tienen, België van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

14 Mei 2014 | België, Tienen

Dinsdag 13 mei Eghezee - Namen 22 km

Joh wat was het koud vannacht, ik had een hutje 2 bij 2,5m als onderkomen. Wij gebruiken dat soort hokjes voor de fiets of voor het tuin gereedschap. Er stonden twee veldbedden in, een opklap tafeltje en twee klapstoeltjes. Phillipe had bij de camping baas twee dekens en een hoofdkussen geregeld. Die had ik dan ook wel echt nodig. Met broek,t-shirt en fleece in de lakenzak gedoken, dekens er overheen en proberen te slapen. Vaak wakker geweest door de kou. Het hutje had namelijk veel luchtgaten voor de frisse lucht. Tegen 6.30 werd ik wakker met een ijspegel aan mijn neus. Geintje. Mijn neus voelde wel bevroren aan. Zal ik wel of zal ik niet douchen. Brrrr. Toch maar gedaan, als een echte bikkel. Alles gauw,gauw doen en terug naar het hutje. Broodje gemaakt met overheerlijke kaas uit Brugge. Appeltje in de tas,drinken erbij en na een paar happen en een slok water ging ik om 8.15 op pad. We begonnen goed, je raad het al met regen. Gelukkig maar was het een klein buitje en kon de regenbroek weer uit. De Ravel 2 met de Garmin opgezocht, daar de camping een stuk uit de route lag. Weer on track en op naar Namen. Nu bleek deze route in vergelijking met gisteren,kort langs kleine plaatsjes te gaan. Best leuk zie je ook die stationnetjes, die nu voor allerlei doeleinden in gebruik zijn. Bv,weliswaar helemaal gemoderniseerd met behoud van het karakter, een kinderdagverblijf,als pakhuis, en uiteraard als woning. Verder op het traject weinig mee gemaakt. Een paar fietsers gezien met in het voorbij rijden, doei en hoi. En een koeienras die je bij ons niet zo vaak ziet; de Blauwe. In Namen aangekomen om 14.15 ben ik in het centrum van de stad op een terras gaan zitten en een croc monsieur met een cappuccino besteld. Had ik wel verdiend. Contact gezocht met de dame die verder het onderkomen had geregeld.die vertelde dat ik pas na 18.00 uur bij het overnachting adres terecht kon. Wat moest ik in die tussen tijd doen? bv een lekkere Leffe blond pakken. Zat toch op het terras en de zon kwam af en toe lekker door. Zo heb ik twee van die rakkers soldaat gemaakt. Zo rond vijven heb ik eens gegoogled voor een betaalbare eetgelegenheid. Die was zo gevonden, de Piza hut! Wauw,jammie op een toplocatie, bij het terras om de hoek 50m verder. Lasagne bolonese met vooraf een kom tomatensoep met kruiden croutons. Voordat ik ging eten ben ik even naar de pharmacie gegaan voor compeed. De handel die ik van thuis had mee genomen,was op een plakker na geheel op.
De rechtervoet zijn nu drie tenen en een hiel afgeplakt en linkervoet twee. Zoals ik gisteren al zei; een zwaluw maakt nog geen zomer. Van de rechtervoet begon een teen te kriebelen, stoppen en jahoor een inimieni blaartje. Gelijk compeed erop. Daarnaast speelde ook de kleine teen op waardoor ik genoodzaakt was om op sandalen de laatste 10 km te klaren. Moest wel wennen,sandalen lopen toch anders dan die kleitrappers. Morgen naar Dinant, daar slaap ik in de abdij van Leffe. Het wordt weer een pittige dag, eentje van 30km met een voordeel, geheel vlak langs de Maasoever.

Grtjs Ollie
















  • 14 Mei 2014 - 21:17

    Pi:

    Daar is tie weer. Ron troost je met de gedachte dat wij hier gisteren ook heel, heel veel regen hebben gehad en ook fikse hagelbuien. Eigenlijk konden wij ons regenbroekie aanhouden. Koud was het er ook nog bij. Morgen zal het wellicht aangenamer slapen zijn. Aan de Pizzahut heb ik hele goede herinneringen. Dat was in 1980 in Australië toen ik voor de eerste keer een middagje uitging met Gradje. Wij zijn toen naar de Pizzahut gegaan en hebben daar een overheerlijke panpizza gegeten. Jouw pizza moet ook zeker gesmaakt hebben. Zorg goed voor je voetjes.

  • 14 Mei 2014 - 22:16

    Tom:

    Top Ron, dat je zo goed bezig bent.
    Goed dat je even pauze had genomen om te herstellen en daarna de draad weer op hebt gepakt..
    Wat is het leuk om je dagelijkse verslag te lezen waarin je je ervaringen deelt.
    Zet hem op het gaat je lukken.
    Hoe smaakt de Leffe??


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 47990

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: