Dag 11 Sluis - Diest - Reisverslag uit Diest, België van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 11 Sluis - Diest - Reisverslag uit Diest, België van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 11 Sluis - Diest

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

10 Mei 2014 | België, Diest

Zaterdag 10 mei '14

Gisteravond op de fiets naar de eetgelegenheid die Ann had aanbevolen. Lekker ravioli met asperge's en zalm gegeten. Jammie! Een goede combinatie. Terug op de fiets naar 't Zand en op mijn kamer lekker uitbuiken. Lekker lui op bed tv gekeken en zo rond 11.15 gingen de luiken dicht. Wakker worden, het is stil, het enige geluid wat je af en toe hoort is een luie haan met een schorre keel die om het kwartier iets als geluid produceert. Uit het raam kijkend zie ik dat het zachtjes regent. De hele lucht is een grijze massa. De regen varieert; grote druppels, kleine druppels, ienie minie druppels. Gelukkig kan ik me daar opkleden, regenjas en broek aan. Na het ochtend ritueel, op naar het ontbijt. Ann heeft een heerlijk ontbijt gemaakt. Jus,koffie, omelet van verse eitjes,Yoghurtje etc.etc. Aan het ontbijt een echtpaar die gisteren voor een weekend zonder kinderen aan de wandel zijn. Gezellig zo aan het ontbijt met elkaar. Afscheid genomen van het echtpaar en Ann. Daar gaan we,in de druilige regen op pad langs het Kwaadmechelen kanaal. Er komt geen eind aan het 6 tot 8 km lange jaagpad.Het is even voor tienen, de kerkklokken van Balen gaan te keer en roepen de parochianen voor de dienst. Gelijktijdig vaart er een vrachtschip rustig door het kanaal. Het donker stampen van de motor vermengt zich met het geluid van de kerkklokken. Het is raar, toch heeft het iets ritmisch met elkaar die geluiden. Zachtjes sterven de geluiden weg, de vrachtboot is voorbij en de kerkklok geluiden verstommen. Er liggen verscheidende bruggen over het kanaal, een ervan moet ik over richting Tessenderlo, echter door de regen heb ik vluchtig op de kaart gekeken- in de oorlog was de brug bij Arnhem à bridge to far. Nu in mei '14 is het à bridge to short. Bij een tankstation een kop koffie gescoord en een suikerwafel. Doorlopend zei mijn gevoel dat ik niet goed liep. Brug gemist hè. Mijn onvolprezen Garmin ingeschakeld en ja hoor mijn gevoel had het goed. Even pas op de plaats, nieuwe route uitgezet met de Garmin en gaan met die banaan. O ja de voetjes doen het tot nu toe goed. Had ze lekker ingesmeerd, getapet en schone sokken aan.
Zo'n km of 9 voor Diest voelde ik aan mijn teen rechts naast de kleine teen prikkelingen boven op. Stoppen op een betonnenrand zittend de linkerschoen uit en kijken of er een blaar aan het opspelen was. Ja, hij was al stuk, het vel was er al af.
Doktor Ollie in actie zodat we als een vrolijk veulen huppelend verder konden. In Diest naar B&B gelopen. Ik stond voor daar voor de deur en de kattenpis lucht kwam je tegemoet. De deurbel bel was overwoekerd met spinrag en achter het glas van de voordeur hing een goedkeuring van de dienst van waren uit 2008, lekker up to date. Ik heb het huisje van familie spin in tact gelaten, want ik kon het niet over mijn hart halen om die te vernielen. Wat een verschil met B & B 't Zand van Ann Warmoes in Sluis. Die is om door een ringetje te halen.Rechtsom keert de binnen stad in en vlak bij de grote markt van Diest, hotel de Franse Kroon binnen gestiefeld. Zij hadden een geriefelijke kamer zonder geurtjes en spinrag voor me.
Alles uit en gelijk onder de douche,heerlijk! Na het poedelen nogmaals de voetjes gedaan en even gebeld/ skypen met Hanna en Casper. Na de babbel hotel uit en na 250m neer gestreken bij de Italiaan. Heerlijk gegeten en cappuccino toe. Nu dit verslag tikkend kijk ik met een schuin oog naar het songvestival en vind ik het mooi geweest.

Grtjs Ollie











  • 10 Mei 2014 - 23:23

    Pi:

    Wat een heerlijk verslag van je dag Ron! Ik kan me voorstellen dat je dat B&B niet echt uitnodigend vond. Ook ik keek naar het Songfestival, maar jouw verslag is me meer waard. Nu kan ik weer gerust slapen.

  • 11 Mei 2014 - 09:45

    Christa:

    Wat heerlijk je verslagen weer te kunnen lezen.
    Zorg goed voor je voetjes.
    Veel plezier en succes!

  • 11 Mei 2014 - 09:57

    Wilma:

    Ik hoop dat je voeten met blaren weer herstellende zijn. Zelf zou ik eerder kiezen voor kampferspiritus dan voor gewohl, dat laatste maakt je huid veel te zacht waardoor het opstroopt. Kun je niet afwisselen met een paar half-open wandelschoenen (het nieuwe merk Rax)?
    Jos wandelt deze week in het Duitse Lahntal bij Koblenz.
    Veel plezier, succes en sterkte verder!

  • 11 Mei 2014 - 10:18

    Cor&Car:

    Heerlijk weer je vertrouwde verhalen bij het "ontbijt" om 10h op zondagochtend. Er is een schrijver aan je verloren gegaan Ron en misschien is het ook een idee om je culinaire avonturen te bundelen. Ze passen niet zo in het beeld wat ik heb van een pelgrimstocht, maar het is wel genieten en heerlijk om te lezen.
    Morgen weer nieuwe avonturen.........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 47993

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: