Dag 10 met onderbreking - Reisverslag uit Sluis, België van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 10 met onderbreking - Reisverslag uit Sluis, België van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 10 met onderbreking

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

09 Mei 2014 | België, Sluis

Vrijdag 9 mei
Vijfhuizen - Sluis (gem.Mol)

Dag Beste volgers,

Ollie back on track,

Vanochtend om 6.40 bracht Hanna en Casper mij naar de bus, die er gelijk aankwam. Een kort afscheid, knuffel links en rechts en hup ik zat in de bus. Ik zag Casper achter het stuur van de outlander kruipen, meneer heeft sinds gisteren zijn rijbewijs. Vijfhuizenaren opgepast er is een wegpiraat erbij. De trein gepakt om 7.30 op Schiphol naar Antwerpen, daar overgestapt en met de boemel naar Mol gereden.
Het weer is goed, een zonnetje en een wolkje, licht en donker. Vanaf het station de stad ingelopen op zoek naar een eetgelegenheid - ik rammelde een beetje- omdat ik vanochtend alleen müsli en yoghurt op had. Een leuke tent gevonden in het centrum van Mol en daar een uitsmijter en 2 koppen koffie gedronken. Na deze genoegelijk onderbreking ben ik even terug gewandeld naar het station omdat daar aan een paal een wandel-fietsknooppunt kaart paal hing. Deze bestuderend kwam er een dame aan die de fietsenverhuur bij het station deed. Ik heb wel een plattegrond voor u hoor!
Ik liep met haar mee en kreeg een plattegrond van Mol en zijn dorpen. Wat aardig van zo'n mens. Met de kaart in de hand kon ik mooi mijn route bepalen naar
B&B 't Zand. Daar kwam ik aan zo rond 14.00 uur en werd daar vriendelijk ontvangen. Een mooie B&B eentje om te onthouden. Mooie kamer en een eigen badkamer, op de gang een koelkast met een biertje en een frisje dus goed verzorgt tot dusver. Voor vanavond heb ik een fiets tot mijn beschikking want mevrouw wist wel een leuk adresje waar je voor weinig lekker kan eten. Morgen een etappe naar Diest en niet naar Tessenderlo. Reden geen slaapplaats in de omgeving van Tessenderlo. Is niet helemaal waar, in die plaats is een B&B in het centum die
145 euro per nacht kost. Die in Diest slecht 40 euro.

Nu vragen jullie je ondertussen, die vrolijke Frans, l...lt. helemaal niet over zijn poezelige voetjes. Die doet net alsof zijn neus bloed! Ik zal het even opbiechten, met broer Jos gesproken en de verzorging door genomen.Eerder sokken verwisselen, kamperspiritus gebruiken worden je voeten harder van en geen gewolh gebruiken worden je voeten zacht van. Die combinatie gewolh en zweten is funest voor mijn pootjes. Ook kreeg ik op mijn donder dat je ook over blaren mag schrijven en niet alleen de gezellige / leuke dingen. Hij heeft gelijk. Dus bij deze zal ik in vervolg de stand van zaken betreffende mijn poezelige voetjes vermelden.
Vandaag, voetjes hebben naar behoren hun best gedaan. Op mijn kamer heb ik ze weer in gesmeerd met kamferspiritus, dit moet je meerdere keren per dag doen.
Ook Hanna beloofd als het niet meer gaat dat ik moet stoppen waar dan ook en dan op de trein stapt.

Grtjs Ollie




  • 09 Mei 2014 - 17:23

    Jossie:

    Toen de catedraal nog gebouwd moest worden in santiago, werd elke veroordeelde crimineel veroordeeld tot een boetedoeningstocht naar santiago met als speciale opdracht een steen mee te dragen die als bouwsteen moest bijdragen aan de bouw van de cathedraal.
    Vervolgens moesten zij hun weg vervolgen naar finisterre (het einde van de wereld ), velen van hen hebben het niet gehaald door de ontberingen en werden vaak ook overvallen aangevallen door honden en vermoord.
    Wat is de moraal van dit verhaal ?

    Eenmaal op pad zijn er ontberingen en tegenslagen laat je niet uit het veld slaan en houd moed gelukkig leven we in andere tijden en is er altijd wel een oplossing te verzinnen, maar breng die steen weg.




  • 09 Mei 2014 - 17:51

    Yvonne Van Warmerdam:

    Hai Ron,
    Ben al een paar dagen aan het afkicken, maar gelukkig is daar dag 10 van je reisverslag. Super dat je de draad weer hebt opgepakt en je reis hebt voortgezet. Laat ons (want er zijn meerdere verslaafden heb ik begrepen) niet in de steek en zorg goed voor je voetjes, maar vooral genieten.
    Tot de volgende keer en heel veel plezier in Belgie.
    Groetjes van
    Yvonne & Gerard

  • 09 Mei 2014 - 20:02

    Pi:

    Super dat je weer op weg bent! En heel verstandig dat je naar je grote broer luistert en zijn goed raad opvolgt. Dat is toch een mannetje met ervaring. Ga "dur" weer voor. Enne weer heel veel sukeleses!

  • 09 Mei 2014 - 21:33

    Gerda :

    Hej Ron,

    fijn dat je een restart hebt gemaakt!
    Zorg goed voor jezelf dan kunnen wij je
    prachtige reisverhalen blijven lezen.
    Gerda

  • 09 Mei 2014 - 21:59

    Vita:

    Dag oom Ron,
    Fijn, weer op pad, nu hup naar de finish!
    En wat bijzonder, geen Gehwol gebruiken ... ik zweer bij een dikke laag van dat spul. Bij mij kan het 7 dagen blarenvrij zijn en dan op dag 8 opeens een blaar. Hoe raar! Maar inderdaad, kamferspiritus is ook een goede, gebruikten we vroeger al met de avondvierdaagse.
    Succes!!!
    Groeten Vita

  • 10 Mei 2014 - 00:31

    Heleen & Nico:

    Hoi Ron
    Fijn dat je weer de draad op pakt.
    Dus !!!!!!!!!! Een olie geeft nooit op

    Groetjes Heleen & Nico.

  • 10 Mei 2014 - 00:45

    Agnes:

    Goed dat je weer bent begonnen. Heel veel succes!

    Groetjes, Agnes

  • 10 Mei 2014 - 08:03

    Petra En Frans:

    Heeeey Ron,

    We vroegen ons al af hoe lang blaren nodig hebben om te genezen? "Week of 1,5.."
    Maar ja, met die supertips van broerlief gaat dat wellicht sneller...
    Of je bent een soort " neanderthaler" die rustig door-kachelt ( pijn of geen pijn)...
    Kortom, we zijn blij dat je weer op pad kan, want dat was tóch je doel voor de komende maanden! Én ons elke dag van mooie, echte, ontroerende en grappige voorvallen te vertellen!
    Houd je taai, Ron!
    We reizen elke dag met je mee

  • 10 Mei 2014 - 09:31

    Christa & Frank:

    Hey Ron

    What an AMAZING adventure you are undertaking and so great to be able to share it and read along each day (VERY good practise for my Dutch reading skills!!!)

    Take care of yourself and we are with you in thought!

    Cheerios from Down Under

    Christa and Co

  • 10 Mei 2014 - 10:15

    Hans:

    Hee Ron

    Top dat je de wandeling weer hebt hervat dit is toch een vorm van karakter hebben we gaan je weer volgen
    O ja als ik in Vijfhuizen rijdt zal ik die wegpiraat in de gaten houden :-)

    Gr. Joke & Hans

  • 10 Mei 2014 - 10:34

    Fred En Linda:

    Hallo Ron,
    Goed om te lezen, dat je de draad weer oppakt! Met de wijze raad van je broer in je rugzak moet het goed komen. Opnieuw veel plezier, sterkte en genieten maar!!
    Groeten,
    Fred en Linda

  • 10 Mei 2014 - 12:41

    Jan Smit:

    Hoi Ron,

    Goed te horen dat je weer aan de wandel bent. Nu nog een beetje lekker weer. Hier is het een beetje vochtig.

    veel succes

    Jan

  • 10 Mei 2014 - 20:59

    Fred & Agnet:

    Hoi Ron,

    Kei goed dat je zo snel de draad weer opgepakt hebt! We wensen je heel veel sterkte met je voeten, wat betreft het onderhoud hebben wij goede ervaringen met zowel kamferspiritus als Gehwohl, dus je hebt niks aan onze "wijsheid".
    We leven en lezen met je mee en wensen je een goede reis naar het verre Santiago!!
    Groetjes Fred & Agnet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 663
Totaal aantal bezoekers 47964

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: