Dag 5 Gorichem - Heusden 22km - Reisverslag uit Heusden, Nederland van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu Dag 5 Gorichem - Heusden 22km - Reisverslag uit Heusden, Nederland van Ron Olijhoek - WaarBenJij.nu

Dag 5 Gorichem - Heusden 22km

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

01 Mei 2014 | Nederland, Heusden

Donderdag 1 mei

Gisteren op mijn kamer Chelsea - Atletico Madrid kunnen kijken. Met de wetenschap dat Chelsea heeft verloren heb ik Lekker geslapen in mijn boudoir. Kwart over 7 ging het alarm van het mobieltje af en ben ik rustig in actie gekomen. Na het ochtend ritueel het ontbijt uit de koelkast gehaald. De eigenaar is op zijn gemak gesteld. Een Senseo apparaat en waterkoker stond op een soort buffet met de nodige ingrediënten. Gisteravond kwam hij om 9.00 uur nog verse broodjes? brengen. Rare vogel. Of ik ook meteen wou afrekenen, want dan hoefde hij niet zo vroeg op.
Afijn na het ontbijt mijn spullen gepakt en naar de pont gelopen. Beetje heiig was het op de Merdwede. Over gevaren naar Wodrichem en door dat verstilde stadje heen gekuierd. Het is de moeite waard om daar eens een paar dagen in buurt te bivakkeren. Het stad je met zijn oude panden uit 1600 en noch wat verlaten en over de dijk richting Heusden. Ik werd achter volgt of wel begeleid door een koekoek. Was er grappig en zag hem langs de rand van een populieren bos mee vliegen. Wat is het mooi als je over die stille landweggetjes loopt. Je hoort allerlei vogels fluiten en ziet ook bijzondere vogels laag vliegen. Uh een gevechtshelicopter op 200m hoogte en even later 2 chinooks helicopters,wat maken die krengen een herrie. Als die weg zijn is de rust weder gekeerd en is het weer zoals was. Op een van de landweggetjes genaamd Eendenveld had ik een ontmoeting met een bewoonster die net uit huis kwam. Ik wenste haar goedemorgen en zei vroeg of ik wat wou drinken. Het mocht van alles koffie, thee, limonade, ik had het maar te zeggen. Zo heb ik een half uurtje zitten koffie leuten en leuk met haar gesproken. Zij was ook een wandelaarster en was pas in Israël geweest voor 10 dagen. Ze vond het fantastisch dat ik op pad ging naar Santiago. Dat wilde ze ook wel. Wie weet komt het er ooit van. Afscheid van haar genomen en verder over die mooie weggetjes. Boeren op het land aan het werk, vogels die fluiten, koeien die loeien in combinatie met een weids uit zicht, wat is Nederland mooi. Op mijn dooie akkertje door de stadspoort Heusden binnen gelopen. Was de poort nog niet door of ik zag een terras van brouwerij kareltje voor me. Excuus ik was te vroeg 14.15 uur, ben ik maar op het terras gaan zitten en heb kiezen paar kareltjes gepakt. Ze smaakte voortreffelijk met vooral een bittergarnituurtje erbij. B&B de logeerkamer is gelegen in een pand uit 1600, gaaf man. Een prachtige kamer met dito douche en bad gelegenheid. Het eten doe ik vanavond bij brouwerij kareltje, ik zag dat er allemaal betaalbare gerechten op stonden, dus met een kareltje erbij wie doet me wat.

Grtjs Ollie





  • 01 Mei 2014 - 17:05

    Christa Schnuck:

    Hoi Ron,
    Met veel plezier lees ik je reisverslagen. Maar in dit verslag ben ik toch wel een beetje teleurgesteld. Zonder tekst!! Wat maak je me nou?
    Hoop dat je verder lekker gaat.
    Goed nieuws van hier: Pa mag waarschijnlijk as dinsdag het ziekenhuis uit.
    Nou Ron, hou de vaart er in. Veel succes en geniet van je belevenissen.
    Groetjes
    Christa

  • 01 Mei 2014 - 17:59

    Martha Jansen :

    Hè Ron smakelijk eten en drinken. Geniet ze verder. Toi toi toi. Groetjes Martha

  • 01 Mei 2014 - 18:28

    Jacqueline:

    Hi Ronnie,
    Erg leuk zo met je mee te lezen en mee te leven. Ik geniet van je verhalen.
    Hanna en ik gaan zaterdag 21 km lopen, voor mij om te oefenen voor mijn nachtelijke halve marathon volgende week zaterdag! Ik stuur nog wel een fotootje van die trip!
    Jackie

  • 01 Mei 2014 - 19:15

    Jossie:

    Nederland is zeker mooi als jehet maar wil zien dan pas kun je genieten , volgensmij gaat je dat goed af

  • 01 Mei 2014 - 19:21

    Frans Witteman:

    Ha Ollie Bollie,
    Genoten van je Kareltjes en het eten?
    Het is geweldig leuk iedere dag te lezen waar je bent en wat je meegemaakt hebt.
    Doorgaan zo!!!
    Als in naar de site van de krant gaat (www.hcnieuws.nl) vind je een verslag in woord en beeld van je vertrek zondag.
    Groet
    Frans

  • 01 Mei 2014 - 19:33

    Marjon Faad:

    Beste Ron, wat een enorme uitdaging ga je aan. Wanneer denk je op je eindbestemming aan te komen? Ik weet niet of je mij kent, maar wij hebben een hond die Puma heet. Bovendien kent Hannah mij via Diny Jansen waar zij ooit gewerkt heeft. Wij wonen op de Mient en hebben een zoon die Kasper heet.Is wel ieys oudet dan die van jullie, 25 al weer..Heel veel succes. Kom je ook door de Bourgogne? Laat het ons weten.We hebben daar een huis.

  • 01 Mei 2014 - 19:33

    Marjon Faad:

    Beste Ron, wat een enorme uitdaging ga je aan. Wanneer denk je op je eindbestemming aan te komen? Ik weet niet of je mij kent, maar wij hebben een hond die Puma heet. Bovendien kent Hannah mij via Diny Jansen waar zij ooit gewerkt heeft. Wij wonen op de Mient en hebben een zoon die Kasper heet.Is wel ieys oudet dan die van jullie, 25 al weer..Heel veel succes. Kom je ook door de Bourgogne? Laat het ons weten.We hebben daar een huis.

  • 01 Mei 2014 - 19:35

    Marjon Faas:

    Sorry er stond Faad,maar het is Faas

  • 01 Mei 2014 - 20:20

    Pi:

    Die spreuk "Richt je niet alleen op het eindpunt, maar geniet ook de weg er naar toe"! Ron dat is nu precies wat jij aan het doen bent..... genieten van alles wat je meemaakt en hoort en in je opneemt en ons daar deelgenoot van maakt. Geweldig.

    Rien is een beetje zielig. Maandag kies getrokken en er nu nog last van hebben. Ook zo'n wangetje als je hebt wanneer een verstandskies getrokken is!!!!!!!!!!!!!

  • 01 Mei 2014 - 20:48

    Hans Verhagen:

    Wij vertrekken per fiets op 31 july uit zwanenburg( las je leuke stukje in het sufferdje) , misschien

    halen we je nog in , anders een bien camino,
    Groe ten van:
    Hans verhagen, kees raateland, wim lipplaa

  • 02 Mei 2014 - 00:25

    Nico & Heleen:

    Hoi Ron.
    Ben laat om te reageren, iniedergeval was kareltje een aangename beloning naar deze etappe van jouw .Wij hopen dat het bed en douche niet uit 1600 stampt anders had je het water zelf moeten verwarmen. En trooi op de grond voor een Bed moeten regelen maar ja nu is het 2014.Ook wij nemen Kareltje nee een Karel !!!
    Ron .De rust en ga zo door mijn broer en gij sult spinazie Het ga je goed.
    Gr. Heleen & Nico.

  • 02 Mei 2014 - 15:44

    Els Van Dam:

    Hallo Ron. Heb net je reisverslagen gelezen. Heel boeiend! Ik las het in het HC nieuws van je voetreis naar Santiago de Compostela en ga je nu proberen te volgen. Goede reis Ron. Groetjes Els van Dam.

  • 02 Mei 2014 - 19:46

    Ron Olijhoek:

    Dag aller beste luitjes,

    Hartelijk dank voor de hartverwarmende reacties erg leuk

    Grtjs ollie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 703
Totaal aantal bezoekers 47992

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 15 September 2014

Ollie op pad

Landen bezocht: